Românii, vânători de reduceri

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Românii, mari amatori de reduceri
Românii, mari amatori de reduceri

Tot mai multe magazine încearcă să-şi fidelizeze clienţii prin carduri de reduceri, iar studiile arată că românii sunt dispuşi să deschidă portofelul mai des dacă au parte de astfel de facilităţi.

Când decid să cumpere un produs, peste 80% din români sunt influenţaţi într-o mare sau foarte mare măsură de reduceri, arată un studiu referitor la felul în care românii folosesc cardul de credit comandat de Banca Românească. Explicaţia pentru acest lucru, susţin specialiştii din domeniu, este dată de situaţia economică actuală care a transformat preţul în principalul factor de decizie în faţa raftului.

Iar acest lucru se vede mai ales în perioada reducerilor, când magazinele sunt pline ochi de clienţi. Astfel, potrivit aceluiaşi studiu, sezonul reducerilor pare a fi perioada preferată de cumpărături pentru aproape 70% din români la cumpărături în această perioadă. Totuşi, doar puţin peste o treime dintre respondenţi au considerat că discounturile oferite sunt avantajoase şi foarte avantajoase.

„În România, aproape că nici nu merită să-ţi cumperi ceva la reducere. Sunt puţine magazine care scad preţurile semnificativ, asemănător cu ce se întâmplă în străinătate. Din păcate, de multe ori prefer să nu-mi mai iau nimic decât să mă simt păcălită", a declarat Ruxandra Popovici (25 de ani), funcţionar bancar, din Bucureşti.

Cardurile de fidelitate, chilipirul din portofel

De asemenea, mai arată cercetarea, nu doar perioadele de soldare sunt vânate de români pentru preţurile mai mici. Astfel, peste 60% din utilizatori susţin că folosesc carduri care le oferă reduceri în anumite magazine. Doar o treime din respondenţi a declarat contrariul, însă există şi persoane care nici măcar nu pot spune dacă beneficiază de o astfel de facilitate.

„Am în portofel peste zece carduri diferite care oferă tot felul de reduceri, adunate de la farmacii, supermarket, magazine de accesorii şi de cosmetice. Multe zac nefolosite de câteva luni, pentru că magazinele respective nu-mi sunt la îndemână, însă le-am făcut doar în cazul în care mai trec pe acolo. Am două carduri însă pe care le folosesc cu regularitate deoarece îmi oferă un discount care se simte la buzunar", a explicat Mirela Ion (30 de ani), traducător din Bucureşti. Specialiştii au şi o explicaţie pentru motivele care stau la baza acestui compotament.

„Există o atracţie către magazinele care îţi oferă programe de fidelitate, dar nu sunt mulţi cei care devin clienţi fideli. Majoritatea le folosesc rar, pe ideea că li se mai oferă ceva, doar cei foarte meticuloşi devin fideli. Motivul este că relaţia nu este una încărcată de afectivitate", a explicat psihologul Bogdan Lucaciu.

Avantaje şi de la bănci

Nu doar magazinele oferă avantaje dacă le devii fidel, ci şi instituţiile bancare. Acestea se materializează în puncte de loialitate primite la fiecare plată cu cardul de debit sau de credit care mai târziu se transformă în bani. Alte bănci oferă posibilitatea de a achiziţiona produse de la magazinele partenere în rate fără dobândă sau oferă o garanţie extinsă la asigurarea anumitor produse.

„Este important ca românii să poată profita de reduceri tot timpul anului, nu doar în perioada ofertelor, mai ales că 8% din participanţii la studiu recunosc că nu reuşesc să identifice discounturile reale.

Cardurile care oferă reduceri în anumite magazine sunt o alternativă bună, care ne dau posibilitatea de a profita oricând de preţuri avantajoase. Interesul crescut pentru reduceri ne-a determinat să introducem în oferta noastră de produse şi servicii prin care posesorii de carduri au acces la reduceri substanţiale, de până la 35%, la cumpărăturile efectuate oricând în magazinele partenerilor noştri", a explicat Dan Grigoriu, director al băncii care a comandat studiul „Cum foloseşti cardul de credit?".

„Victime" ale ofertelor de moment

Ofertele care fac cu ochiul de pe site-urile de reduceri sunt de multe ori suficient de atractive încât să bagi mâna în buzunar şi să cumperi şi ce nu ai nevoie. Iar remuşcările care apar după ce ai apăsat butonul „comandă" sunt foarte comune în rândul dependenţilor de cumpărături, arată un studiu al cercetătorilor de la Universitatea Kansas din SUA.

Astfel, specialiştii spun că achiziţiile efectuate din impuls generează suficiente păreri de rău, astfel încât respectivul cumpărător să nu revină pe site-ul
respectiv, mai ales în condiţiile în care ofertele nu vor fi la fel de avantajoase.

Psihologii explică nevoia de a cumpăra la reducere prin împletirea strategiilor de marketing cu nevoia oamenilor de a-şi face provizii. „Ideea chilipirului este comună printre oameni, românii poate sunt mai predispuşi din cauza faptului că se simt mai săraci. Pe baza acestei mentalităţi funcţionează capcana, momeala. Mulţi dintre cei care îşi cumpără diverse produse la reducere ajung acasă cu ele şi realizează că le sunt complet inutile. Suntem o fire hrăpăreaţă, ca şi hârciogul, avem cămară cu provizii. La animalele de pradă nu veţi observa acelaşi comportament", explică psihologul Bogdan Lucaciu.

"Am în portofel peste zece carduri diferite care oferă tot felul de reduceri, adunate de la farmacii, supermarket, magazine de accesorii şi de cosmetice. Multe zac nefolosite, dar două le folosesc regulat.''
Mirela Ion  traducător, Bucureşti

info
Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite