Reţeaua Facebook piere pe limba ei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Numărul de utilizatori de Facebook a crescut cu doar 4% în ultimul an
Numărul de utilizatori de Facebook a crescut cu doar 4% în ultimul an

După ce Facebook s-a consacrat prin uşurinţa cu care utilizatorii distribuiau fotografii, Pinterest, site-ul dedicat exclusiv imaginilor, a înregistrat cea mai mare creştere a unei reţele sociale.

Cel mai nou studiu al companiei comScore despre starea internetului arată că, pentru prima dată de la înfiinţare, Facebook nu mai înregistrează acelaşi ritm de creştere a numărului de utilizatori. Astfel, faţă de perioada similară a anului trecut, numărul de abonaţi a crescut cu doar 4%, numărul total al acestora fiind de aproximativ 900 de milioane.

La polul opus se află însă Pinterest, reţeaua de distribuire de fotografii. Aceasta a înregistrat un record absolut în istoria platformelor de socializare cu o creştere de 4.377% într-un an. Partea cea mai interesantă la site-ul lansat de Ben Silbermann în martie 2010 este faptul că utilizatorii săi sunt dispuşi să dea bani, lucru esenţial pentru lumea online.

Şi celelalte reţele au crescut în numărul de utilizatori, însă cifrele nu sunt la fel de spectaculoase. Astfel, Twitter  a înregistrat o creştere cu 58% a numărului de abonaţi, iar Tumblr - 168%.

Canadienii, obsedaţide internet

Pe de altă parte, la nivel global a crescut şi timpul petrecut online, dar şi nivelul global de acces la internet. La nivel procentual, America de Nord deţine astăzi doar 14,6% din populaţia online, Europa ocupă 26,6% din internet, iar regiunea Asia-Pacific 41%. Celelalte regiuni, America Latină şi Orientul Mijlociu-Africa, deţin fiecare sub 9 procente din audienţa globală. Aşa cum era de aşteptat, cei mai mulţi pe internet sunt chinezii, cifră care vine şi din raportul dintre populaţie online şi cea existentă. 333,3 milioane de chinezi au acces la internet, pe locul 2 la nivelul naţiunilor clasându-se Statele Unite ale Americii cu 190,7 milioane de utilizatori. De asemenea, Mexic, Rusia, India sau Italia au creşteri de la 18 la 32%.

În ceea ce priveşte ţara care îşi petrece cel mai mult timp pe internet, surprinzător, în vârful clasamentului s-a situat Canada. Ei au petrecut nu mai puţin de 44,3 ore online în martie 2012. Pe locul secund se clasează americanii, iar pe trei Marea Britanie (cu 35,1 ore petrecute online).  Potrivit studiului comScore, timpul petrecut în lumea virtuală se împarte între social media, divertisment, ştiri şi alte informaţii, jocuri şi site-uri porno.

Diversitate pe piaţa motoarelor de căutare

Piaţa mondială a căutărilor online a crescut cu 22% în ultimul an. Google rămâne liderul absolut. Două treimi din căutări sunt făcute prin intermediul gigantului online, adică aproximativ 177 de miliarde. Pe locul secund s-a clasat un motor de căutare deloc popular la nivel mondial, dar care este numărul unu în China: Baidu. Acesta a avut o creştere de 53% în ultimul an, în condiţiile în care Google nu mai funcţionează aici în urma conflictului cu autorităţile de la Beijing. În schimb, Yahoo îşi continuă scăderea şi a ajuns pe locul 3, iar Bing de la Microsoft este pe locul 4. Pe cinci s-a clasat Yandex, din Rusia.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite