Rămăşitele cometei „apocaliptice” Elenin se vor apropia astăzi de Pământ

Elenin a aprins imaginaţia internauţilor, dar nu şi pe cea a astronomilor

Cometa „apocaliptică" Elenin va trece astăzi pe lângă Pământ, la o distanţă de 35,4 milioane de kilometri. Elenin a aprins imaginaţia fanilor teoriei finalului Lumii, care au lansat pe internet zvonuri cum că astrul ar putea aduce haosul pe Pământ.

Cu toate acestea, specialiştii afirmă că Elenin nu prezintă niciun pericol pentru planeta noastră, mai ales că ceea ce se va apropia foarte aproape de Pământ vor fi doar fragmente. Cometa şi-a început drumul în august, după ce a fost aruncată de o furtună solară, scrie site-ul cbsnews.com. Pe 10 septembrie a trecut pe lângă Soare, fapt care a dezintegrat-o. Din acest motiv din Elenin au rămas doar nişte resturi, iar spectacolul de pe cer nu va fi atât de spectaculos pe cât sperau pasionaţii astronomiei.

Astronomul Don Yeomans a declarat că NASA are probleme în a găsi cometa, „acest lucru însemnând că e moartă şi terminată".

Entuziasmul în jurul cometei a fost foarte mare. O teorie susţinea faptul că, după ce se va alinia cu alte corpuri cereşti, cometa va declanşa cutremure şi tsunami-uri pe Pământ. De asemenea, internauţii au lansat zvonul cum că Elenin nu ar fi de fapt o cometă, ci o planetă care şi-a pierdut traiectoria şi a fost aruncată de lângă aştrii pe lângă care orbita. Aşa numita planetă Nibiru ar fi urmat să aducă Apocalipsa pe Pământ. Însă Don Yeomans susţine că toate aceste teorii au fost aberaţii.

„Elenin a fost o cometă de categoria a doua, un astru de dimenisiuni reduse căruia nu trebuia să i se dea atenţie", a declarat astronomul pentru site-ul space.com.

Elenin a fost numită după cel care a descoperit-o, astronomul amator rus Leonid Elenin. În momentul descoperirii, decembrie 2010, cometa avea o dimensiune de la 3 la 5 kilometri în diametru. După ce va părăsi zonele aproiate Pământului, cometa îşi va continua drumul spre spaţiul extern Sistemului Solar, urmând a mai reveni peste 12.000 de ani.

Stil de viață