Pe Facebook, popularitatea costă bani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Până acum gratuită, platforma socială a lui Mark Zuckerberg începe să ceară bani pentru aplicaţii şi opţiuni suplimentare.

Apropiata listare la bursă a gigantului reţelelor sociale, Facebook, i-a făcut pe şefii companiei să apeleze la noi metode de a face bani, pentru a convinge investitorii că firma este profitabilă, iar investiţiile vor fi încununate cu succes. Acum patru zile, fondatorul companiei, Mark Zuckerberg, a anunţat că platforma de socializare va lansa în curând propriul magazin online de aplicaţii, care va funcţiona într-un mod similar cu Google Play (fost Android Market) şi AppStore.

Magazinul va permite dezvoltatorilor de aplicaţii să-şi vândă programele direct celor 900 de milioane de utilizatori. Aplicaţiile vor fi cotate de către utilizatori, în funcţie de utilitatea şi calitatea acestora, iar plăţile vor fi făcute cu ajutorul banilor virtuali, „Facebook Credits". Astfel, Facebook va încasa 30% din veniturile obţinute de către dezvoltatori. Potrivit statisticilor oferite de către reprezentanţii reţelei sociale, 200 dintre aplicaţiile de pe platformă au strâns mai mult de un milion de utilizatori.

De asemenea, după ce au intrat şi în domeniul comercializării de aplicaţii, care până acum au fost distribuite gratuit, doar anumite elemente din jocurile online fiind plătite, Facebook a lansat o unealtă pentru companiile care vor să se promoveze mai bine sau pentru oamenii care sunt dispuşi să plătească pentru popularitate.

Nu eşti interesant, plăteşti

Opţiunea „Highlight" va scoate în faţă statusurile, pozele şi link-urile utilizatorilor. Pentru a se asigura că prietenii din listă văd postările lor, oameni vor trebui să plătească 2 dolari de fiecare dată. Facebook susţine că această opţiune vine după un studiu care a demonstrat că doar 12% din prietenii din listă citesc cu adevărat postările.

„Highlight" este deja în teste în Noua Zeelandă, iar succesul ei ar putea să o facă disponibilă pentru toţi utilizatorii. Setarea va apărea ca o opţiune lângă o anumită postare, utilizatorii plătind apoi cu cardul pentru această posibilitate. Pe lângă creşterea popularităţii personale, „Highlight" va fi şi o unealtă pentru brandurile care vor să se promoveze mai bine.

2 dolari vor trebui  să plătească utilizatorii dacă doresc ca postarea lor să fie evidenţiată pe fluxul de ştiri.

„Opţiunea promovează spam-ul"

Experţii susţin că opţiunea ar putea enerva lumea. Josh Constine, de la popularul blog de tehnologie Techcrunch, spune că „pe Facebook ar trebui să conteze cât de interesantă este postarea ta, nu cât de adânc îţi este buzunarul". „Cei care-şi promovează cluburile, cântăreţii şi micile afaceri vor dori să profite de pe urma opţiunii. Cel mai bine ar fi să se limiteze un «Highlight» pe lună", mai crede acesta.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite