Noua distracţie a românilor, cumpărăturile pe internet

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bărbaţii preferă internetul pentru economia de timp, iar femeilor le place că au multe opţiuni. Noile tehnologii şi, mai ales, dispozitivele mobile cu acces la internet ne-au schimbat stilul de viaţă în aproape toate privinţele.

Acest lucru se observă şi în obiceiurile de consum, cumpărăturile online devenind o obişnuinţă pentru majoritatea românilor. Pentru că, în ultimii şase ani, „populaţia online" aproape că s-a dublat, crescând de la un miliard la aproape două miliarde şi, spun specialiştii, nu se va opri aici, retailerii se adaptează la cerinţele „internauţilor" şi încearcă să-şi atragă cât mai mulţi clienţi, oferind diferite reduceri şi promoţii.

Şi românii au observat acest lucru şi încep să se orienteze tot mai mult către mediul online pentru a-şi face cumpărăturile. Aproximativ 73% din utilizatorii de internet din România petrec până la două ore pe zi online pentru a efectua cumpărături, după cum arată un studiu recent al companiei de cercetare KPMG.

Serviciul, locul preferat pentru navigat

Când vine vorba de achiziţiile de pe internet, bărbaţii au obiceiuri diferite faţă de femei, arată extrabux.com. Ele cercetează piaţa în pauza de masă şi tot atunci cumpără ce doresc. Un studiu realizat de firma de cercetare britanică Ipswitch Inc. arată însă că nu numai în pauza de masă caută ofertele cele mai bune de pe net, ci şi în timpul orelor de program, acest lucru fiind valabil pentru 30% din angajaţi.

„Când am puţin timp liber, mai intru pe site-urile cu oferte, poate găsesc ceva interesant", a povestit Laura Negrea (28 de ani), contabilă în Capitală. Bărbaţii nu navighează, în general, pe paginile cu oferte de pe internet, însă petrec destul de multă vreme comparând virtual produse, mai ales la sfârşit de săptămână.

Bărbaţii cheltuiesc mai mulţi bani

De asemenea, reprezentanţii sexului tare cheltuiesc mai mulţi bani online decât femeile, mai ales pentru că preferă să achiziţioneze mai multe lucruri odată, economisind astfel timp. Totuşi, cu toate că cei mai mulţi oameni aleg mediul online tocmai pentru acest avantaj, sesiunile de cumpărături pe internet pot dura mai mult decât cele tradiţionale, după cum arată un studiu recent, citat de presa britanică. Atunci când este vorba de achiziţii de haine, procesul poate dura şi de şase ori mai mult decât într-un mall clasic.

Aceeaşi cercetare arată că, în medie, o femeie are nevoie de 22 de ore pe lună pentru a găsi hainele dorite pe internet şi doar de 3,6 ore dacă se duce în magazinele clasice. De asemenea, 8 din 10 femei preferă să „colinde" magazinele reale în timp ce tot atâtor bărbaţi le place să-şi facă cumpărăturile în mediul virtual. „Dacă ştiu cum arată un produs, ce sens are să stau la coadă în magazin", conchide Mihai Iosif (32 de ani), din Bucureşti.

Tot mai mulţi clienţi „virtuali"

Cumpărăturile online în România au crescut în 2011 faţă de 2010 cu peste 130% în toate judeţele. Bucureştenii sunt cei care cumpără cel mai mult în mediul virtual, iar judeţe precum Călăraşi, Brăila şi Teleorman au înregistrat cele mai mari creşteri ale achiziţiilor pe internet, de 278%, 233% şi, respectiv, 182% în 2011 faţă de anul precedent, potrivit unei statistici realizate de okazii.ro. Tinerii sunt cumpărătorii cu cea mai mare predilecţie pentru mediul online, cei cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani reprezentând o treime din totalul clienţilor de pe internet, arată un studiu al companiei de cercetare GfK. Apetitul pentru shoppingul virtual scade pe măsură ce vârsta creşte, procentul ajungând la 26% în cazul persoanelor cu vârste cuprinse între 34 şi 44 de ani.



Sfaturi pentru achiziţii online sigure

Pentru a evita „ţepele" şi neînţelegerile atunci când fac achiziţii online, Microsoft le oferă câteva sfaturi cumpărătorilor.
- Înainte să cumpăraţi ceva, documentaţi-vă cu privire la vânzător. Orientaţi-vă către pagini web cu design profesionist, care oferă informaţii de contact de la început. Evitaţi să faceţi afaceri cu site-urile care nu-şi probează identitatea.
- Păstraţi detaliile privind comenzile pe care le faceţi, precum şi condiţiile de returnare, serviciile sau politica de garanţie. Evitaţi să cumpăraţi de la comercianţii online care nu oferă o descriere corespunzătoare a acestor politici. Păstraţi o variantă tipărită a paginii cu comanda şi orice confirmări primite prin e-mail.
- Dacă plătiţi cu cărţi de credit, păstraţi dovezile tipărite ale tuturor tranzacţiilor efectuate. De asemenea, fiţi prudent în ceea ce priveşte divulgarea informaţiilor personale. Aflaţi ce informaţii sunt înregistrate şi modul în care vor fi folosite de vânzător.
- Verificaţi simbolul lacătului sau notificarea tehnologiilor SSL (Secure Socket Layer), aflate de obicei la baza paginii, pentru a şti dacă site-ul pe care îl vizitaţi este sigur.
- Fiţi prevăzători cu distribuitorii care oferă afaceri neobişnuit de bune, lichidări de stoc sau achiziţii prin vânzări de lichidare. Falsificatorii folosesc adesea astfel de fraze pentru a-i face pe cumpărători să creadă că obţin un produs veritabil.
- Cercetaţi produsul. Este foarte dificil să determinaţi pe internet dacă aveţi de-a face cu un produs contrafăcut sau ilegal, din cauză că nu-l puteţi vedea fizic.
- Dacă aveţi dubii, sunaţi producătorul. Acesta vă poate oferi detalii privind documentaţia pe care trebuie s-o primiţi odată cu produsul şi vă va da indicaţii privind gama de preţuri.

image

Dacă ţi-a plăcut ştirea, dă-ne LIKE pe Facebook AICI

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite