Muzica proastă alungă clienţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Muzica te poate ţine  mai mult timp  într-un magazin
Muzica te poate ţine mai mult timp într-un magazin

Trei sferturi dintre cumpărători remarcă muzica din magazine, iar jumătate au plecat pentru că nu le-au plăcut melodiile. Muzica pusă în magazine influenţează timpul petrecut de noi la cumpărături şi suma de bani pe care o scoatem din buzunar, arată un studiu recent citat de presa britanică.

Astfel, unele melodii îi pot face pe clienţi să părăsească magazinul sau, dimpotrivă, să achiziţioneze mai multe produse. Jumătate dintre cumpărătorii din Marea Britanie au ieşit din magazinul în care se aflau fără să cumpere nimic din cauza muzicii deranjante.

Trei sferturi dintre cei care intră într-un magazin remarcă muzica care a fost pusă acolo, iar 50% din cumpărători spun că petrec mai mult timp acolo dacă melodiile alese de către personalul centrului comercial sunt pe gustul lor. O bună parte dintre cei chestionaţi, respectiv 45% din cumpărători, spun că nu ar sta mai mult într-un magazin doar pentru că le place muzica de acolo.

În acelaşi timp, alţi 40% spun că preferă să părăsească magazinul dacă li se pare că muzica nu este potrivită. Ba, mai mult, 23% din clienţi au declarat că nu s-ar mai întoarce într-un magazin dacă nu le-au plăcut melodiile din interior. Studiul a fost realizat pe 1.000 de cumpărători şi a analizat atitudinea acestora faţă de muzica pusă într-un magazin şi modul în care aceştia sunt influenţaţi din punct de vedere psihologic şi emoţional.

Cât scoţi din buzunar

Un alt studiu citat de Business Insider arată că muzica tare îi face pe cumpărători să fie mai alerţi, să meargă mai repede şi să cumpere mai puţine produse. În schimb, dacă muzica este mai lentă, clienţii vor fi mai atenţi, vor merge mai încet printre rafturi şi vor face mai multe cumpărături.

La fel se întâmplă şi atunci când mergem la restaurant. În localurile de acest fel contează foarte mult ce gen de muzică se ascultă. De exemplu, dacă se ascultă muzică clasică, clienţii vor comanda mai mult decât dacă ar asculta muzică pop. Totodată, muzica face statul la coadă de la casa de marcat mai simplu. 

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite