Maşini „mai tari“ decât aurul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mercedes-Benz Von Krieger 540K Special Roadster − 11,7 milioane de dolari
Mercedes-Benz Von Krieger 540K Special Roadster − 11,7 milioane de dolari

Maşinile clasice au avut, anul trecut, o rată de profitabilitate care a depăşit-o pe cea a aurului. Creşterea a fost de 13,89% în cazul autovehiculelor şi de 9,93% în cazul aurului.

Una dintre cele mai rare maşini din lume, a cărei licitaţie a pornit de la 8 milioane de dolari, a fost vândută de curând pentru 11.770.000 de dolari în cadrul Festivalului de Maşini Clasice din Pebble Beach, California, SUA.  Este vorba despre Mercedes-Benz Von Krieger 540K Special Roadster din anul 1936, unul dintre cele 26 de modele care au avut caroseria „Spezial Roadster".
 
Maşina a aparţinut familiei regale din Prusia, mai precis baronesei Gisela Von Krieger, cea care a cerut transferul acesteia în timpul celui de-al Doilea Război Mondial în Elveţia, apoi în SUA. Mercedesul a fost găsit în 1992 într-un depozit din Connecticut în perfectă stare de funcţionare.

De asemenea, un Ford GT40 produs în 1968, „starul" filmului „Le Mans" cu Steve McQueen, vândut în California săptămâna trecută, a devenit cel mai scump autoturism american. El a fost valorificat la 11 milioane de dolari.

Modelul companiei Ford a câştigat patru ediţii consecutive ale cursei Le Mans de 24 de ore, din 1966 până în 1969. Versiunea scoasă la licitaţie a fost condusă de pilotul italian Jacky Icks la Daytona şi Le Mans.

O altă vedetă a anului acesta este Plymouth XNR, conceput de unul dintre designerii legendari ai Chrysler şi inspirat de Jaguar D-type. Automobilul este cu atât mai valoros cu cât, deşi a fost lansat în urmă cu 50 de ani, mai exact în 1960, este şi supravieţuitor al războiului civil libanez. El a fost vândut cu  935.000 de dolari.

Recordul, stabilit anul trecut

Cea mai scumpă maşină din lume rămâne un Ferrari 250 Testa Rossa, fabricat în 1957, cumpărat la o licitaţie anul trecut pentru 16,4 milioane de dolari. Maşina a fost primul prototip Testa Rossa construit şi  dispune de un motor V 12, de 3.000 cmc, care dezvoltă 300 CP şi o cutie de viteză manuală, în patru trepte. Doar 34 de astfel de maşini au fost construite în perioada anilor '50-'60. Potrivit agenţiei specializate  Historic Automobile Group International, în 2011, investiţiile în maşini clasice au fost mai profitabile decât cele în aur.

Info
Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite