În căutarea frescei pierdute a lui Leonardo Da Vinci

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tabloul „Bătălia lui Marciano din Val di Chiana“
Tabloul „Bătălia lui Marciano din Val di Chiana“

Un expert italian în artă susţine că a găsit locul în care se află ascunsă „Bătălia de la Anghiari“. Misterul dispariţiei uneia dintre cele mai importante capodopere ale pictorului italian ar putea fi desluşit la începutul anului viitor, cu ajutorul fizicii nucleare.

Celebra frescă „Bătălia de la Anghiari", pictură începută de Leonardo da Vinci în anul 1505 şi dispărută în anul 1555 ar putea fi dezvăluită în următoarele luni, dacă rezultatele expertului Maurizio Seracini, de la Centrul pentru Ştiinţe şi Arte Interdisciplinare, Arhitectură şi Arheologie de pe lângă Universitatea din California (SUA), sunt
corecte.

Palazzo Vecchio (Palatul Vechi) din Florenţa, care este în acest moment sediul primăriei din oraş, se află în centrul atenţiei experţilor din domeniul artei, după ce Seracini a afirmat că acolo se află „Bătălia de la Anghiari". Cercetările acestuia l-au costat deja peste 200.000 de euro şi au durat peste 30 de ani.

Lucrare abandonată după un an

Specialistul afirmă că lucrarea se află chiar în spatele peretelui pe care a fost pictată iniţial în Palazzo Vecchio, dar este greu de demonstrat acest lucru deoarece ar fi acoperită de un zid gros de doi centimetri, pe care se întinde o altă frescă, despre o altă bătălie, realizată de pictorul Girogio Vasari.

Da Vinci a lucrat timp de un an la pictură, dar a abandonat proiectul din cauza unor probleme de ordin tehnic. Din operă au rămas doar schiţele şi câteva copii. „Contemporanii lui Leonardo nu numai că spuneau despre această lucrare că este cea mai bună operă a maestrului, ci o considerau cea mai bună lucrare din artă", a spus Maurizio Seracini.

Specialistul, care este singurul personaj real pomenit în romanul „Codul lui Da Vinci", a efectuat teste cu scannere laser, raze X şi echipament radar şi termografic pentru a putea observa ce se află în spatele frescei lui Vasari. Cu ajutorul acestor tehnici, Seracini a concluzionat că Vasari nu a distrus pictura lui Da Vinci, ci a ridicat un alt zid în faţa ei.

Cu toate acestea, el mai are nevoie de un aparat special, cu lentile de difracţie prin raze gamma, care pot distinge pigmenţii picturilor ascunse, pentru a fi sigur că acolo este lucrarea lui Da Vinci. 

infografie
Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite