Google se ţine scai de utilizatori

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reprezentanţii gigantului IT spun că noua strategie a Google este să se conecteze cu utilizatorii de internet pe toate platformele media.

Reprezentanţi ai Google, Facebook, Microsoft sau Skype şi mulţi alţi jucători importanţi de pe piaţa IT&C s-au reunite ieri la Bucureşti în cadrul RoNewMedia - cel mai important eveniment din România dedicat internetului.

Steffen Ehrhardt, specialist şi manager de proiect la Google, a dezvăluit noua strategie a companiei care a creat cel mai cunoscut motor de căutare - aceea de a urmări şi de a fi în contact cu utilizatorii pe toate platformele digitale şi pe toate domeniile de internet.

„Trebuie să ne conectăm cu utilizatorii pe gadgeturile lor preferate. Este esenţial să vorbeşti cu publicul-ţintă la momentul potrivit, prin mesajul potrivit. În plus, trebuie să le urmăreşti interesele", a spus Ehrhardt.

El susţine că în 2012 companiile au o mulţime de posibilităţi pe care le pot combina pentru o vizibilitate online cât mai mare. Mai exact, cel mai mare impact îl au reclamele grafice (76%), căutările - 68%, reţelele sociale - 59%, iar filmuleţele -30%.

„Cheia este ca produsul să fie văzut de utilizatori. Ei hotărăsc dacă o reclamă este creativă sau nu, dacă este una bună sau nu. Trebuie să găseşti mesajul potrivit", a declarat reprezentantul Google.

Pe de altă parte, Ehrhardt a oferit cifre edificatoare despre cum navighează utilizatorii de internet. Astfel, căutările pe Google ocupă doar 5% din timpul petrecut online. Practic, căutarea este punctul care deschide drumul către conţinut (38%), comunitate şi reţele sociale (26%), comerţ (11%), e-mail şi mesagerie instant (20%).

Căutări direcţionate, răspunsuri irelevante

La rândul său, Dan Bulucea, şeful Google România, a precizat că motoarele de căutare găsesc răspunsuri relevante pentru doar 50% din interogările online ale românilor, în condiţiile în care aceste „potriviri" determină, de exemplu, decizia de achiziţionare a unui bun sau a unui serviciu.

„Sunt miliarde de căutări. Noi încercăm să înţelegem ce îşi doresc utilizatorii. Interogările pe care le fac atunci când se uită după anumite produse diferă în funcţie de industrie, dar determină decizia de achiziţie", a mai explicat Bulucea.

De pildă, doar 15% dintre căutările de modă oferă răspunsuri relevante, iar în cazul cărţilor online procentul este de numai 10%, a completat şeful Google România. RoNewMedia, aflat la a şasea ediţie, se va încheia vineri, 19 mai. 

image
Stil de viață



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite