Facebook îşi „alege“ prietenii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reţeaua de socializare introduce noi setări prin care „lista de prieteni“ a utilizatorilor va fi organizată altfel decât în prezent. Unele postări vor putea fi vizualizate doar de anumite persoane. Utilizatorii Facebook vor avea prietenii clasificaţi automat în funcţie de relaţiile pe care le au cu ei. Această metodă va ajuta site-ul să-şi consolideze poziţia de lider în faţa Google+.

Persoanele care utilizează reţeaua de socializare ­Facebook vor avea liste cu prieteni mult mai bine organizate. Acest lucru va fi posibil cu ajutorul unor softuri care generează automat câmpurile cele mai frecvente, cum ar fi familie sau prieteni, scrie BBC.

Smart Lists (listele inteligente, n.r.), aşa cum au fost denumite de specialişti, vor fi create pe baza relaţiilor depistate între utilizatori şi prietenii lor. De exemplu, persoanele care lucrează în acelaşi loc cu userul vor fi desemnate drept colegi şi vor fi repartizate în lista corespunzătoare jobului. La fel se va întâmpla şi cu colegii de şcoală. Noile liste de prieteni şi de cunoştinţe vor permite membrilor Facebook să filtreze mai uşor informaţiile.

Ameninţare pentru Google+ şi Twitter

Aceste schimbări deschid „câmpul de luptă" între ­site-ul de socializare, care este cel mai popular în toată lumea, având peste 750 de milioane de utilizatori, şi Google+, care se aşteaptă să ajungă la 100 de milioane de utilizatori anul acesta. Specialiştii în domeniu susţin că noile modificări sunt comparabile cu tehnica „cercurilor de prieteni", folosită de Google+. „Schimbarea face parte din evoluţia graduală a site-ului. Aveam liste de prieteni încă din 2007, iar grupurile au fost create în 2010. Am experimentat foarte multe posibilităţi prin care oamenii să împartă informaţiile", a replicat Mike Schroepfer, vicepreşedintele Facebook.

În timp ce compania susţine că schimbarea este parte dintr-o strategie pe termen lung, specialiştii spun  că aceasta reprezintă şi o provocare pentru Twitter. Stilul acestui site presupune ca utilizatorii să poată vedea postările unor oameni pe care nu îi au în listă. Cu noile schimbări ale Facebook, utilizatorii sunt încurajaţi să decidă ce nivel de confidenţialitate au postările lor şi să împartă pe categorii persoanele cu care vorbesc. Acest lucru pare să încurajeze ca multe detalii să devină publice, vizibile online pentru oricine, ca şi la Twitter.

Reprezentanţii Facebook spun că au grijă ca datele să poată rămâne private. „Există lucruri pe care oamenii le postează, dar nu vor ca toată lumea să le vadă - un gând personal sau lucruri legate de familie. Opţiunea de a le face publice sau nu va fi mereu doar a utilizatorului", a adăugat ­Mike Schroepfer.

Cât timp socializăm online

Un studiu recent arată că americanii îşi rezervă 22,5% din timp pentru reţele de socializare. Potrivit măsurătorilor companiei Nielsen Media Research din New York, americanii au stat 53 de miliarde de minute pe Facebook, numai în luna mai. Cercetarea a mai arătat că 40% din utilizatori accesează site-ul de socializare de pe telefonul mobil. Potrivit statisticilor Google, românii ar petrece zilnic pe Facebook între una şi patru ore.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite