Facebook are parfum de album

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Fondatorul Facebook Mark Zuckerberg a prezentat noul profil la conferinţa anuală f8 de pe 22 septembrie
Fondatorul Facebook Mark Zuckerberg a prezentat noul profil la conferinţa anuală f8 de pe 22 septembrie

Reţeaua socială şi-a schimbat aspectul, introducând noul profil – Timeline. Reacţiile utilizatorilor şi specialiştilor rămân împărţite.

Cea mai mare reţea socială din lume, Facebook, şi-a schimbat designul din nou, de data aceasta pentru toţi utilizatorii. Anunţat încă din septembrie, noul profil numit Timeline a provocat reacţii diverse. Unii utilizatori chiar se întreabă „câte schimbări sunt prea multe?". Spre deosebire de aspectul de până acum, Timeline-ul oferă o perspectivă diferită: un album al vieţii mai degrabă decât o colecţie de evenimente distincte, înşirate impersonal pe un perete virtual.

Această schimbare transformă Facebook într-un album personal, mai mult decât într-un jurnal al activităţii zilnice, dar utilizatorii vor trebui să înveţe rapid setările de siguranţă pentru a evita accesul la lucruri de care sunt ruşinaţi din trecut, mult mai uşor accesibile acum, când profilul este împărţit pe ani.

Cum se activează şi cum se elimină Timeline

Pe 22 septembrie, Mark Zuckerberg a prezentat noul design, în acel moment disponibil doar pentru câţiva utilizatori. Începând însă din weekendul care abia a trecut, userii au o pagină dedicată de unde îşi pot activa noul profil: http:// facebook.com/about/timeline. Oricum ar fi, pe 21 decembrie, toţi utilizatorii vor fi invitaţi direct pe pagina lor principală să acceseze noul design.

Pentru cei care nu doresc să treacă la noul format, momentan există o soluţie, dar nu se ştie pentru cât timp va fi disponibilă. Utilizatorii trebuie să se ducă pe pagina http://developers.facebook.com să acceseze meniul Apps şi să apese butonul Edit App. Al doilea pas, explicat de mai multe site-uri de specialitate, este accesarea meniului din stânga, unde ultima opţiune este „Delete App".

Odată cu ştergerea aplicaţiei, Facebook revine la vechiul profil. Utilizatorii au avut păreri împărţite, iar specialiştii au pus problema intimităţii şi a schimbărilor dese. Pentru autorul cărţii „Cartea Feţelor. Revoluţia Facebook în spaţiul social", Alexandru-Brăduţ Ulmanu, „Facebook a dovedit adesea lipsă de tact în introducerea unor schimbări care n-au ţinut cont de preferinţele şi sensibilităţile utilizatorilor. Cei care-şi exprimă nemulţumirea, din cauza numărului mare de utilizatori, sunt mai vizibili", a spus Ulmanu.

Inerţia respinge schimbarea

În plus, mediul online este extrem de competitiv, iar durata de viaţă a unei afaceri pe internet este mai scurtă decât cea a unui business convenţional. „Sigur că există o anumită inerţie care determină reacţii de respingere la schimbare din partea utilizatorilor, dar asta nu înseamnă că trebuie ca totul să rămână veşnic pe loc", a adăugat Ulmanu.

După această schimbare, rămâne însă problema intimităţii şi a controului site-urilor asupra vieţilor noastre. După cum s-a întrebat şi analistul Ray Wang, de la firma de consultanţă Constellation Research: „Este acesta începutul şantajului online?".

Reţetă de succes

În primele trei trimestre, Facebook a raportat un plus de 714 de milioane de dolari (547 de milioane de euro). De asemenea, şeful firmei, Mark Zuckerberg, deţine 24% din acţiuni, acestea valorând aproape 24 de miliarde de dolari (18 miliarde de euro). Conform „The Wall Street Journal", Facebook deţine 3,5 miliarde de dolari (2,3 miliarde de euro) cash.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite