Divertismentul multitasking, la modă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Peste 85% din cei care urmăresc programe TV navighează în acelaşi timp şi pe internet
Peste 85% din cei care urmăresc programe TV navighează în acelaşi timp şi pe internet

Numărul persoanelor care folosesc mediile sociale în acelaşi timp cu privitul la televizor a crescut considerabil, arată un studiu Ericsson.

Săptămânal, 62% din consumatori utilizează canale de social media în timp ce se uită la televizor. Tendinţa este mai des întâlnită în rândul femeilor, 66% din acestea adoptând acest tip de comportament, comparativ cu doar 58% din bărbaţi. 25% din  consumatori folosesc social media pentru a discuta sau a-şi împărtăşi în timp real opinia despre programele urmărite la TV.

Rezultatele studiului anual realizat la nivel internaţional de Ericsson ConsumerLab, arată că obiceiul de a urmări programele TV odată cu accesarea mediilor sociale devine un fenomen mondial şi nu este caracteristic doar tinerilor, 30% din persoanele cu vârsta între 45 şi 59 adoptând acest obicei.

Tendinţă mondială

„Dispozitivele mobile reprezintă un element important din  experienţa vizionării programelor TV, în condiţiile în care 67% din consumatori folosesc smartphone-uri, tablete sau laptopuri pentru a se uita la TV. Mai mult decât atât, 60% din consumatori afirmă că folosesc servicii TV la cerere în fiecare săptămână. Vizionarea programelor TV în mişcare, de pe un dispozitiv mobil, devine un obicei din ce în ce mai popular peste tot în lume, fapt confirmat şi de faptul că 50% din timpul petrecut de oameni urmărind programe TV se face în afara casei, cu ajutorul reţelor mobile care susţin trafic de date tot mai rapid", afirmă Niklas Rönnblom, Senior Advisor în cadrul Ericsson ConsumerLab.

Între economisire şi goana după HD

Anul trecut, 7% din consumatori au renunţat la abonamentele TV, cel mai invocat motiv fiind reducerea cheltuielilor. În viitor, deşi cererile şi obiceiurile de consum sunt în schimbare, doar 8% din consumatori spun că intenţionează să renunţe la abonamentele TV. De fapt, în loc să caute modalităţi prin care să-şi diminueze cheltuielile, consumatorii sunt dispuşi să plătească chiar mai mult pentru o experienţă vizuală îmbunătăţită: astfel, 41% din aceştia afirmă că ar plăti pentru a putea accesa TV şi conţinut video în format HD.

Mai mult de jumătate dintre consumatori vor să aibă posibilitatea de a-şi alege programele TV şi conţinutul video propriu. „Pe măsură ce numărul de televizoare şi servicii creşte, consumatorii caută un serviciu unic uşor de folosit, care să includă tot ce au nevoie. Un astfel de serviciu ar trebui să le ofere consumatorilor acces atât la programele TV obişnuite, cât şi la conţinut la cerere, să îi ajute să descopere conţinut nou, să recunoască importanţa obiceiului de a urmări programele TV împreună cu social media şi să le ofere posibilitatea de a accesa acest conţinut fără probleme de pe orice dispozitiv doresc", explică Niklas Rönnblom. 

info
Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite