Dezordinea de pe birou, semn de înţelepciune

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Impactul negativ al dezordinii de la birou asupra vieţii personale şi profesionale poate fi dat uitării, afirmă cercetătorii de la Universitatea din Groningen (Olanda).

Dacă până acum munţii de hârtie, dosarele sau paharele de plastic aruncate pe birou însemnau doar probleme la locul de muncă, acum, cercetătorii afirmă că dezordinea este un semn că te pricepi să rezolvi problemele.

Jia Liu, una dintre coordonatoarele studiului, spune că dezordinea poate, de foarte multe ori, să promoveze creativitatea. „Birourile pline de mizerii nu pot fi întotdeauna atât de dăunătoare precum par. Conform rezultatelor studiului, eficienţa de muncă sporeşte şi creativitatea creşte atunci când eşti dezordonat", a explicat specialista. Jia Liu a adăugat că s-au făcut mai multe experimente pe persoane dezordonate şi persoane ordonate, iar rezultatele au fost surprinzătoare. Dacă o persoană dezordonată se gâdeşte de două ori înainte de a face ceva, o persoană ordonată, de pildă, ar plăti pentru un simplu tricou mai mulţi bani decât costă acesta. Mai mult, persoanele care sunt mereu atente şi se gândesc doar la ordine dau prea multă importanţă lucrurilor simple.

Potrivit oamenilor de ştiinţă, dezordinea poate stimula creierul şi genera modele de gândire mai clare decât ordinea. Astfel, cercetătorii au spulberat mitul conform căruia un mediu dezorganizat ne întunecă judecata, iar un birou ordonat transmite un mesaj corect, asociat cu disciplina şi productivitatea.

Dacă ţi-a plăcut ştirea, dă-ne LIKE pe Facebook AICI

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite