„Cumpără şi închide“ – strategia de afaceri a celor de la Facebook

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Facebook a anunţat că a achiziţionat a doua mare companie anul acesta, după ce a cumpărat Instagram acum câteva săptămâni. Reţeaua de socializare deţine de astăzi aplicaţia de localizare socială Glancee.

Glancee nu este o aplicaţie nu foarte cunoscută. Ea a fost catalogată drept un program de „hărţuire amicală". Aceasta găseşte prietenii de pe Facebook care sunt în zona utilizatorului sau alte persoane cu interese similare.

De ce ar fi avut nevoie Facebook de Glancee? Reţeaua de socializare a lui Mark Zuckerberg a mai cumpărat şi aplicaţia Gowalla în trecut, care se ocupa cu acelaşi lucru, dar a închis-o rapid. Cea mai populară platformă de socializare încearcă să îşi mărească portofoliul şi să integreze specialişti din cât mai multe domenii conexe reţelelor sociale. Geolocalizarea este unul dintre acestea, la fel ca şi domeniul distribuirii de fotografii, care a fost vizat în cazul Instagram.

Glancee se potriveşte cu politica uneori agresivă a Facebook de a conecta utilizatorii între ei. Spre deosebire de cea mai populară aplicaţie de geolocalizare, foursquare, Glancee nu necesită intervenţia utilizatorilor şi funcţionează pe fundal. Când aceştia descoperă în apropiere o persoană interesantă, o pot trece în lista de favoriţi.

Aplicaţia Glancee a fost descărcată până acum de doar 30.000 de ori, deci probabil că Facebook nu contează pe ea ca pe un produs de forţă, ci pe oamenii din spatele proiectului. Utilizatorii programului au fost anunţaţi că ar trebui să-şi descarce datele, iar Glancee nu mai este disponibilă pe Google Play sau AppStore.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite