Hartley 2 - cometa care conţine apă

Astrofizicienii care coordonează activitatea telescopului spaţial Herschel al Agenţiei Spaţiale Europene (ESA) au descoperit pentru prima dată în istorie apă având o compoziţie similară cu cea de pe Terra, pe cometa Hartley 2, care a trecut de curând pe lângă Pământ, informează AFP.

Descoperirea confirmă teoria potrivit căreia aceste corpuri cereşti au reprezentat o importantă sursă de apă pentru Pământ, în primele etape după formarea planetei noastre.
În timpul formării sistemului nostru solar, Terra era atât de fierbinte, încât cele mai multe dintre elementele volatile, printre care şi apa, s-au evaporat şi doar regiunile din sistemul solar relativ îndepărtate de Soare - dincolo de orbita planetei Marte - au păstrat aceste elemente în cantitate mare.
Mulţi cercetători cred că apa şi-a făcut apariţia la multe milioane de ani după formarea Terrei, sub forma gheţei transportate de mici corpuri cereşti: asteroizi şi, într-o măsură mai mică, comete.
Hartley 2 provine din centura Kuiper, o regiune situată la marginea sistemului nostru solar. Cometa a trecut la o distanţă de 18 milioane de kilometri de Terra, în toamna anului 2010.

Stil de viață