Cele mai proaste obiceiuri la birou

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Din ce în ce mai mulţi angajaţi mănâncă la birou sau sar peste masa de prânz.
Din ce în ce mai mulţi angajaţi mănâncă la birou sau sar peste masa de prânz.

Lipsa unui plan eficient de lucru, petrecerea timpului pe reţelele sociale şi săritul peste mesele principale ale zilei scad productivitatea angajaţilor.

Obiceiul de a ne bea cafeaua împreună cu colegii, verificarea e-mailului personal sau a contului de Facebook, discuţiile pe messenger cu prietenii la scurt timp după ce am ajuns la muncă ne fac să ne pierdem energia cu lucruri neimportante, în loc să ne concentrăm să realizăm sarcinile zilnice. Dimineaţa este perioada din zi când suntem cel mai productivi. De aceea, specialiştii ne sfătuiesc să profităm la maximum de aceste ore.

„Dimineaţa, când ajungem la muncă, este bine să ne facem o listă cu priorităţile din ziua respectivă. Nu este grav dacă, la sfârşitul zilei, realizăm că nu am făcut tot ce ne-am  propus. Conform principiului lui Vilfredo Pareto (sau principiul 80/20), 80% din obiective sunt atinse cu 20% din mijloace, adică din toate lucrurile pe care le realizăm într-o zi, doar 20% contează într-adevăr. Acele 20% produc 80% din rezultatele noastre", explică Eduard Ezeanu, consilier în carieră.

„În fiecare dimineaţă când ajung la serviciu, înainte să deschid calculatorul, merg să beau cafeaua, apoi citesc presa 15 minute. La ultima şedinţă, şefa mea
mi-a spus că, din cauza acestor obiceiuri, încep programul mai târziu decât restul colegilor, motiv pentru care vin la serviciu mai devreme cu o jumătate de oră în fiecare zi", spune Maria, 32 de ani, contabilă.

Stăm patru ore pe chat

Specialiştii atrag atenţia că şi în cursul zilei, o serie de activităţi ne distrag atenţia de la realizare sarcinilor de serviciu. Un studiu efectuat anul trecut de bestjobs.ro, care a inclus 6.572 de utilizatori, a constatat că aproape jumătate dintre angajaţi accesează reţelele sociale la locul de muncă. La întrebarea „Cât timp stai pe Yahoo!Messenger sau Facebook la muncă?", 35% din angajaţi au declarat că accesează reţelele sociale sau chat-ul online. Dintre aceştia, 16,61%  le dedică între una şi două ore, 14,57% - peste 4 ore şi 3,96% - între 3 şi 4 ore.

„Nu ştiu exact cât timp stau pe Facebook, cert este că, de când ajung la serviciu şi până plec, am pagina deschisă, chiar dacă, de multe ori, nu am timp să o verific decât dimineaţa. Messengerul este deschis nonstop, căci comunic cu colegii mei cu ajutorul lui", spune Cristina Baican, 35 de ani.  De asemenea, specialiştii afirmă că obiceiul de a răspunde la toate e-mail-urile primite este o practică neproductivă, la fel ca şi începerea mai multor activităţi în acelaşi timp.
„Studiile demonstrează că, deşi avem impresia că putem rezolva mai multe sarcini deodată, suntem, de fapt, incapabili să facem acest lucru. În plus, un astfel de obicei ne oboseşte şi ne face mai puţin productivi", spune Eduard Ezeanu. 

Fără pauză de masă

În societatea modernă, obiceiul de a merge la masă este pe cale de dispariţie. Din ce în ce mai mulţi angajaţi mănâncă la birou sau sar peste masa de prânz. Studiile arată că doar o treime din angajaţii americani iau pauză de masă, potrivit unui sondaj realizat de Right Management, o firmă de consultanţă în resurse umane. De asemenea, sondajul a constatat că 65% din angajaţi mănâncă la birou sau nu iau pauză de prânz. În mod normal, prânzul ar trebui să dureze aproximativ o oră, spun specialiştii.

În realitate, conform unui studiu efectuat de cercetătorii britanici, citat de publicaţia britanică „The Daily Mail", prânzul nu durează mai mult de 13 minute. Aproximativ jumătate dintre adulţi sunt distraşi de la mâncat de alte activităţi pe care le fac în acelaşi timp, astfel nici nu mai realizează când sunt sătui şi mănâncă până când termină întreaga porţie. Porţiile mari, numărul mare de mâncăruri procesate ce conţin un nivel ridicat de zahăr şi grăsimi care se regăsesc din ce în ce mai des în alimentaţia modernă favorizează apariţia obezităţii.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii atrage atenţia că, până în 2015, una din zece persoane va fi obeză, iar o treime din populaţia planetei va fi supraponderală. De asemenea, obiceiul de a lucra fără pauză este unul nociv, de aceea la fiecare oră este indicată o pauză de cel puţin 5 minute.

35% din angajaţi  au declarat că accesează reţelele sociale sau chat-ul online.

"Dimineaţa, când ajungem la muncă, este bine să ne facem o listă cu priorităţile din ziua respectivă. Nu este grav dacă, la sfârşitul zilei, realizăm că nu am făcut tot ce ne-am  propus."
Eduard Ezeanu consilier în carieră

Sfaturi practice pentru a deveni mai eficient la serviciu

- Obişnuieşte-te să ajungi la timp la serviciu, mai ales dacă de punctualitatea ta depinde buna desfăşurare a activităţii companiei. 
- Fă-ţi o listă cu priorităţi zilnice când ajungi la birou sau chiar cu o zi în urmă.
- Încearcă să fii obiectiv în legătură cu timpul de executare a sarcinilor.
- Dezobişnuieşte-te să iei decizii când eşti nervos.
- Deconectează-te de viaţa personală, evitând să telefonezi acasă sau să accesezi contul de Facebook din oră în oră.
- Ia-ţi o pauză de masă.

Stil de viață



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite