Care-i cea mai iute maşină?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Americanii şi britanicii se duelează de la distanţă încercând să creeze cea mai rapidă maşină din lume, care să depăşească recordul de 1.227 de kilometri pe oră, deţinut de ThrustSSC.

Undeva în California, într-un garaj modest din deşertul Mojave, mai mulţi ingineri, conduşi de americanul Waldo Stakes, lucrează la cea mai rapidă maşină de pe Terra, care ar trebui să depăşească viteza de 3.200 de kilometri pe oră, la sol. Modelul pe care Stakes se chinuieşte să-l asambleze se numeşte Sonic Wind LSRV, este lung de peste 15 metri şi este creat din mai multe părţi adunate de la avioane militare, nave spaţiale NASA şi rachete nucleare.

„Numele înseamnă Land Speed Record Vehicle (Autovehiculul care deţine recordul de viteză la sol - n.r.), pentru că viteza sa va fi de peste 3.200 de kilometri pe oră, un record absolut", a explicat Waldo Stakes.

Inginerul american susţine că toate părţile componente ale vehiculului-rachetă l-au costat câteva mii de dolari, dar acesta este doar începutul. El afirmă că va folosi pentru deplasarea maşinii un combustibil format dintr-un amestec de metanol şi oxigen lichid, care transformă maşina într-o bombă controlată, viteza de deplasare fiind mai mare decât cea a avioanelor hipersonice X-15.

Click pe foto pentru a vedea o infografie cu bolidul Bloodhound SSC



Bolidul britanic, mai puţin rapid

Creaţia americanului vine ca o replică la maşina Bloodhound SSC, creată de britanici şi care urmează să fie lansată în acest an, tot pentru a doborî recordul mondial de viteză. Spre deosebire de autovehiculul pregătit de americani, cel britanic ar atinge o viteză de doar 1.600 de kilometri pe oră. Prototipul este propulsat de un motor de avion şi de o rachetă, care vor face ca autovehiculul să aibă puterea egală cu cea oferită simultan de 180 de monoposturi de Formula 1.

Lupta piloţilor şi lupta sexelor

Dacă Waldo Stakes a ales să proiecteze maşina în deşertul californian, britanicii au ales ca suprafaţă de rulare pentru autovehicul un lac secat din Africa de Sud, denumit Hakskeen Pan.

Proiectul a fost finanţat cu 12 milioane de euro, peste 160 de sponsori arătându-şi sprijinul pentru Bloodhound. „Maşina este capabilă în mod unic să demonstreze creativitatea şi capacităţile de rezolvare a problemelor de care dau dovadă inginerii noştri", a spus Mark Chapman, inginerul şef al proiectului Bloodhound SSC.

Americanii au anunţat că vor ca maşina lor să fie pilotată de o femeie, în timp ce englezii au declarat deja că autovehiculul va fi condus de Andy Green, cel care a pilotat şi maşina ThrustSSC, cu care a doborât precedentul record mondial, în 1997. Dacă proiectele vor fi duse cu bine la capăt, cele două noi maşini ar depăşi astfel viteza sunetului, care este de 1.236 de kilometri pe oră. 

image
Stil de viață



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite