Când căldura te dă gata, te salvează înghețata

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Un român mănâncă  puţin peste două kilograme de îngheţată pe an
Un român mănâncă puţin peste două kilograme de îngheţată pe an

Consumului desert rece a devenit o tehnică de supravieţuire pentru români în verile toride.

Indiferent dacă este la cornet, la pahar sau pe băţ, de la dozatorul de pe stradă sau din gelateriile de lux, nimeni nu poate rezista desertului de vară, mai ales că zilele caniculare par să nu se mai termine. Sunt puţini românii care-şi refuză desertul răcoros, în ciuda crizei care le bântuie buzunarele.

Oana Constantin (28 de ani) a renunţat la marca preferată de îngheţată din ultimii ani pentru că preţul ei, şi aşa mare, a crescut destul de mult. A găsit însă o alternativă mai ieftină şi aproape la fel de savuroasă. „Mănânc aproape zilnic îngheţată, iar în weekend îmi iau o cutie mai mare, aşa că scumpirea se cam simte la buzunar. Dar nu pot să-mi refuz această plăcere, aşa că m-am orientat către altă marcă", ne-a spus Oana.

Nu suntem în topul consumatorilor

Valurile de căldură care au toropit România vara aceasta i-au făcut fericiţi pe producătorii şi pe comercianţii de îngheţată, căci le-au crescut vânzările. În luna iunie, 70% din români au consumat cel puţin o dată îngheţată şi mai mult de jumătate dintre ei mănâncă acest desert măcar săptămânal, după cum arată un studiu Reveal Marketing Research. Consumul este în creştere faţă de alţi ani, dar chiar şi aşa, suntem în urma celorlalte naţii din Europa. Specialiştii au calculat că un român mănâncă anual 2,2 kilograme de îngheţată, pe când un polonez consumă 4,5 kilograme pe an. În topul consumatorilor de îngheţată sunt, fireşte, italienii, cu 17 kilograme/cap de locuitor/an.



Româncele o preferă sexului

Din sondajul realizat de Reveal Marketing Research mai reiese că femeile sunt mari consumatoare de îngheţată. Plăcerea pe care le-o oferă acest desert răcoritor nu poate fi egalată nici chiar de sex. Cel puţin aşa susţine un alt sondaj, realizat de Magnum. 63% din românce preferă îngheţata unei partide de amor, potrivit studiului respectiv, care a inclus oraşele importante ale ţării.

Cele mai mari iubitoare de îngheţată sunt la Oradea. Aici, peste 80% din femei ar prefera să se răsfeţe cu o îngheţată decât să facă amor. Procentul este similar în Bucureşti. Clujul se împarte aproape în mod egal între iubitorii de îngheţată şi cei care preferă sexul. Ieşencele, în schimb, ar alege sexul. 87% din femeile din Iaşi au declarat că ar prefera o partidă de amor în locul acestui desert.

Acasă, la cutie, costă mai puţin

Cei mai mulţi români preferă să se delecteze cu îngheţată acasă şi aleg varianta „la cutie", din motiv că este mai economică. „Asistăm la un comportament de consum încă dictat şi ancorat în realităţile economice ale ultimilor doi ani. Deşi considerată o categorie de produs asociată cu momentele de răsfăţ, remarcăm totuşi că mai mult de jumătate dintre respondenţi au menţionat că singurul loc în care au consumat îngheţată în ultima lună este acasă", a declarat Marius Luican, general manager Reveal Marketing Research.

Se înţelege de aici că restaurantele şi terasele sunt locurile cel mai puţin preferate de români pentru a savura o îngheţată. Mai degrabă consumă acest desert pe stradă, în parc sau în maşină.

Gelateriile, la mare căutare

Dacă în anii de după Revoluţie dozatoarele de îngheţată erau la mare căutare, în ultima vreme, românii au început să descopere gelateriile care au reţete proprii, chiar dacă aceste sortimente sunt mai scumpe.  Gelateria-ciocolaterie Leonidas din Capitală comercializează două dintre mărcile cele mai apreciate de îngheţată: Creme de la Creme şi Ben&Jerry's, fiecare cu propriile-i arome savuroase.

„Gusturile românilor s-au rafinat, acum caută îngheţată obţinută după reţete unice şi cu ingrediente mai naturale. Ca dovadă că vara aceasta, avem vânzări mai mari decât anul trecut. Aproape la fel de bine ca îngheţata merge sorbetul, care este un piure îngheţat de fructe, cu zahăr", a explicat Jolyon Salvadore M'Bei, managerul de la Leonidas.

Cum de am devenit mai rafinaţi în materie de îngheţată? O explicaţie ne oferă George Sotiroulis, care deţine franciza faimoasei ciocolaterii-gelaterii italiene Venchi în România. „Românii circulă mai mult în ultimii, au văzut şi au gustat sortimente mai sofisticate de îngheţată", spune George Sotiroulis. La Venchi, de pildă, găsiţi arome cum ar fi de ciocolată cu ardei iute, lemn-dulce, panna cotta ori de scorţişoară cu ghimbir.

Sorbetul este cel mai sănătos

Nutriţioniştii atrag atenţia că îngheţata autentică, tradiţională ar trebui să conţină doar lapte, smântână, unt, arome naturale şi zahăr. Variantele din comerţ respectă însă prea puţin această listă de ingrediente, fiind adeseori un cocteil de chimicale: arome artificiale, potenţiatori de gust, coloranţi artificiali şi conservanţi. „Apa cu aditivi alimentari nu este îngheţată. Este esenţial să citim lista de ingrediente, pentru că multe dintre E-urile pe care le conţin sortimentele de îngheţată de pe piaţă sunt foarte riscante pentru sănătate", atrage atenţia prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare.

Specialistul ne recomandă să pregătim acasă îngheţata, din ingrediente naturale şi de calitate. O alternativă mai sănătoasă decât îngheţata este sorbetul. „Acesta conţine doar fructe, zahăr şi apă. Ingredientele se omogenizează în blender şi se pun la congelator", spune prof. Mencinicopschi. 100 de grame de sorbet au aproximativ 170 de calorii, pe când aceeaşi cantitate de îngheţată are între 300 şi 400 de calorii. Dacă folosim fructe proaspete la preparare, sorbetul este nu doar dietetic, ci şi foarte nutritiv, pentru că antioxidanţii pe care-i conţine nu se inactivează prin congelare.

"Gusturile românilor s-au rafinat, acum caută îngheţată obţinută după reţete unice şi cu ingrediente mai naturale."
Jolyon Salvadore M'Bei manager ciocolateria-gelateria Leonidas

Îngheţata viitorului, sub forma unor bile

În străinătate a devenit tot mai popular un tip de îngheţată care se numeşte dippin' dots şi despre care se spune că ar fi îngheţata viitorului. Ea nu este cremoasă, aşa cum ne-am aştepta, ci are forma unor bile colorate. Nu atât aromele sunt speciale la această îngheţată (deşi producătorii spun că ele se păstrează mai bine decât în cazul îngheţatei clasice), cât mai degrabă senzaţia dată de bilele îngheţate care se topesc pe limbă.

Info
Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite