Vedetele sar în ajutorul copiilor
0Asociaţia Telefonul Copilului şi Kanal D au lansat maratonul tv „UN APEL PIERDUT, O COPILĂRIE PIERDUTĂ", demers prin care luptă împreună împotriva încălcării drepturilor copiilor.
Până la data de 31 decembrie, prin intermediul vedetelor și emisiunilor sale, Kanal D va transmite telespectatorilor mesajele de ajutor ale copiilor care apelează la Telefonul Copilului. Nevoia copiilor de a fi ascultați și cererile lor de ajutor, înregistrate zilnic la numărul de telefon 116 111, sunt tot mai numeroase, iar condițiile socio-economice actuale din România impun existența unui număr cât mai mare de persoane calificate care să îi asculte și să îi ajute.
Conduse de mesajul comun „Un apel pierdut, o copilărie pierdută", 11 vedete ale postului de televiziune Kanal D vor fi ambasadorii copiilor care au nevoie de ajutor și vor transmite publicului nevoile celor mici. Astfel, Gabriela Cristea Toader, Simona Pătruleasa, Silvia Ioniță, Raluca Moianu, Niculina Stoican, Luiza Udrea, Christian Sabbagh, Virgil Ianțu, Mădălin Ionescu, Gabriel Coveșeanu și Eduard Petru vor transmite telespectatorilor lor rugămintea de a se alătura demersului lor pentru ca împreună să poată sprijini serviciul oferit de Asociația Telefonul Copilului.
„Niciun copil nu cere să se nască și fiecare dintre noi avem dreptul la înțelegere și toleranță. Haideți să fim aproape de acei copii neglijați, singuri sau abuzați, care vor să spună prin ceea ce trec, dar nu au pe cineva aproape, care să-i asculte, să-i înțeleagă și să-i ajute", a declarat Gabriela Cristea Toader.
„Fiecare copil are dreptul la o copilărie fericită. De zece ani existăm pentru a oferi fiecărui copil, care apelează 116 111, șansa de a fi ascultat. De zece ani facem totul pentru a îndeplini dorințele copiilor pe care nu îi ascultă nimeni.", a declarat Cătălina Florea, Director Executiv al Asociației Telefonul Copilului.
Obiectivul campaniei este de a strânge fondurile necesare atât pentru extinderea programului de lucru al serviciului 116 111, al infrastructurii tehnice, cât și pentru suplimentarea numărului de specialiști care preiau apelurile copiilor.
Campania se derulează în trei etape, prima fiind cea de sensibilizare și conștientizare a publicului privind problemele copiilor, a doua etapă, în ziua de 30 noiembrie, când postul de televiziune Kanal D va demara primul maraton TV de strângere de fonduri din istoria sa, iar cea de-a treia etapă va consta în evaluarea rezultatelor și atragerea de parteneri în demersurile de strângere de fonduri și de sprijin al Asociației Telefonul Copilului.
De patru ori mai multe apeluri telefonice în 2011 faţă de 2010
Campania susţine singura linie de asistenţă pentru copii, la nivel naţional, din România, la care, în perioada 01 ianuarie 2011 - 30 septembrie 2011, au fost înregistrate în total 115.601 apeluri, de patru ori mai multe faţă de apelurile înregistrate în aceeaşi perioadă a anului 2010, respectiv 27.926 apeluri. 68% din numărul total de apeluri preluate de către consultanţii Asociaţiei „Telefonul Copilului" în perioada menţionată au fost din partea copiilor.
116 111 este linia europeană de asistenţă pentru copii, gestionată în România de Asociaţia Telefonul Copilului şi Romtelecom. Apelul către 116 111 este oferit gratuit.