Jane Birkin, într-un concert fermecător, duminică, la Sala Palatului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Jane Birkin
Jane Birkin

Jane Birkin a oferit un spectacol plin de farmec, duminică, pe scena Sălii Palatului din Capitală, alături de patru instrumentişti din Japonia care au acompaniat-o, făcând piesele celebrului Serge Gainsbourg să renască într-o manieră inedită.

Cântăreaţa a reuşit să umple aproape în întregime Sala Palatului, iar cei veniţi s-au bucurat nu numai de vocea ei superbă, completată de o instrumentaţie deosebită, de atmosfera show-ului amintind de alte timpuri, ci şi de farmecul personal al artistei, potrivit corespondentului Mediafax..
Pe o scenă aproape cufundată în întuneric şi într-un joc de lumini discret, dar de efect, Jane Birkin şi-a făcut apariţia foarte simplu îmbrăcată, în pantaloni negri şi o bluză gri, cu părul ciufulit, cântând cu o mână în buzunar.
Alături de ea, au evoluat cei patru muzicieni din Japonia, la pian, vioară, trompetă şi tobe, făcând ca melodii uitate sau poate niciodată ştiute să sune ca într-un mare concert.
Birkin a vorbit, în debutul concertului, despre cum a început colaborarea cu aceştia, mergând la Tokyo după cutremurul din martie, pentru show-uri caritabile, şi având de susţinut apoi un turneu în memoria lui Serge Gainsbourg, la împlinirea a 20 de ani de la moartea sa. „Aţi venit pe frig să ascultaţi pe cineva cântând nişte piese vechi cu o trupă japoneză. Nu ştiu de ce aţi venit", a glumit ea, mulţumind călduros publicului.
La începutul discursului, ea i-a întrebat pe cei din sală în ce limbă doresc să li se adreseze, engleză sau franceză, iar publicul a optat pentru a doua variantă, surprinzând-o pe cântăreaţă: „Dar voi sunteţi tineri". Jane Birkin vorbea însă în ambele limbi, schimbând franceza cu engleza şi invers, chiar şi în aceeaşi frază.
A anunţat apoi ultima piesă compusă de Serge Gainsbourg, înregistrată în vara anului 1990, „Amour des feintes", de pe albumul omonim. Călătoria în timp a continuat cu o întreagă suită de piese pline de romantism, jucăuşe sau dramatice, lente sau tonice, până la melodia „Les amours perdus", compusă de Gainsbourg în urmă cu 50 de ani, la sfârşitul căreia cântăreaţa a transmis un sărut către cer.
Birkin a amintit şi de albumul „Histoire de Melody Nelson", considerat cel mai influent material semnat de Serge Gainsbourg. Lansat în 1971, discul „nu s-a vândut deloc", a spus Birkin, amintind şi că ea apare pe copertă, ţinând în braţe o maimuţă, pentru că era însărcinată cu Charlotte Gainsbourg.
Toate amintirile le depăna simplu şi cu căldură, cânta în picioare, nemişcată, cu ochii întredeschişi, aşezată la buza scenei, sau trecea vioaie de la un instrumentist la altul. A cântat o piesă în duet cu violonista care îi răspundea din sală, plimbându-se printre rânduri, iar la „Mon amour baiser", a fost rândul artistei să coboare printre spectatori, care o acompaniau cu bătăi din palme.
Cântăreaţa le-a mulţumit tuturor celor implicaţi în spectacol, iar la final şi-a prezentat trupa, spunând câte ceva despre fiecare şi cât de norocoasă se simte să îi aibă alături în turneu: Tsuotmu Kurihara - un mare toboşar, dar şi cel mai drăguţ bărbat, Shuishiro Sakaguchi, în vârstă de 23 de ani, la trompetă, violonista Asuka Maret şi pianistul şi compozitorul Nobuyuki Nakajima, fără de care nu ar fi făcut turneul mondial „Serge Gainsbourg & Jane via Japan".
Nu în ultimul rând, Birkin nu mai contenea cu mulţumirile faţă de publicul său: „Mulţumesc Bucureşti, din toată inima. (...) Micul Paris, divin" şi „Mulţumim că aţi venit şi că aţi fost curioşi să ne cunoaşteţi".
După un bis generos, cu încă trei melodii, Birkin s-a plecat alături de membrii trupei sale în faţa spectatorilor care au apludat îndelung, în picioare.

Vedete



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite