Adevarul.ro

Atenţie la pericolele din farfurie!

25 aprilie 2009, 21:21 |  Autor: Liana Hainăroşie  | 

Atenţie la pericolele din farfurie!

Atenţie la pericolele din farfurie!

 

Aproape jumătate din alimentele vândute în Uniunea Europeană sunt contaminate cu pesticide, arată un raport de la sfârşitul anului trecut al Comisiei Europene. Specialiștii atrag atenția că cele mai nocive fructe sunt strugurii.

Raportul, prezentat anul trecut, arată că fructele, legumele și cerealele comercializate în Uniunea Europeană conțin peste 350 de pesticide, cinci dintre acestea fiind considerate cancerigene, mutagene şi perturbatoare ale sistemului hormonal. 23 de astfel de substanţe au o concentraţie extrem de periculoasă pentru sănătate.

Fructele cele mai contaminate au fost declarate strugurii (peste 70 la sută din fructe conțin pesticide) şi bananele (peste 50 la sută). Un raport anterior a arătat că portocalele au cantități peste limita permisă a două pesticide, cunoscute ca fiind cancerigene şi care cauzează probleme de fertilitate şi de creştere.

Peştele oceanic, contaminat cu mercur

Specialiștii atrag atenția că nu doar vegetalele și cerealele conţin substanțe nocive, ci și peștii din mări și din oceane, din cauza contaminării apelor cu mercurul care se formează în urma activităților industriale. Se estimează că cinci la sută din acest mercur este ingerat de peşti.

 Sub acţiunea bacteriilor din apă, mercurul se transformă în metilmercur, un compus foarte periculos, mai ales pentru femeile însărcinate. Metilmercurul poate traversa placenta şi poate rămâne în creierul copiilor fără să poată fi eliminat, având un nivel de absorbţie de sută la sută.

La adulţi, această substanță creşte riscul de boli cardiovasculare. Peştii carnivori, cum este tonul, acumulează cel mai mult mercur, în urma ingerării peștilor mai mici.

Lapte, carne şi ouă radioactive

Alimentele care se găsesc în supermarketuri mai pot conţine și ioni radioactivi, mai ales cele care provin din regiuni în care există centrale nucleare. Cele mai frecvent depistate astfel de alimente sunt carnea, peştele şi laptele.

Radioactivitatea duce la apariţia bolilor cronice ale sistemului imunitar, a alergiilor şi a cancerului. Cadmiul afectează rinichii, oasele şi plămânii, în timp ce dieldrinul distruge sistemul nervos central. În ceea ce priveşte carnea, substanțele folosite pentru a-i prelungi valabilitatea fac din acest aliment unul cu potenţial cancerigen şi alergen.

Sigure doar alimentele bio

Fructele şi legumele bio au cu aproximativ 90 la sută mai multe vitamine şi minerale decât cele stropite cu pesticide. Conform unui studiu efectuat la Universitatea Rutgers, SUA, roşiile biologice conţin de cinci ori mai mult calciu, de 12 ori mai mult magneziu şi de trei ori mai mult potasiu.

Apă de la robinet în loc de vin?

Un studiu efectuat de organizaţia europeană de mediu „Pesticide Action Network“ (PAN), care a analizat 34 de mărci de vin, a arătat că băuturile obişnuite prezintă reziduuri de pesticide.

Specialiștii au observat prezenţa a zece produşi toxici. Comparativ cu nivelul de contaminare a apei potabile, s-a observat că aceste vinuri conţineau cu până la 5.800 mai multe reziduuri decât cele autorizate pentru apa potabilă de la robinet.

specialistul nostru
Livia Nena

biolog nutriţionist
Bio Nutriliv
   

Multe dintre alimentele care ajung la noi în farfurie prezintă grad de toxicitate. Desigur, consumate sistematic, unele dintre ele pot prezenta un grad mărit de toxicitate, prin cumularea substanţelor chimice în organism.

De pildă, o serie de legume şi de fructe pot prezenta un pericol pentru sănătate din cauza tratării lor cu substanţe speciale împotriva deteriorării. Mai există o altă categorie de substanţe dăunătoare sănătăţii, şi anume: îngrăşămintele chimice de tipul azotaţilor şi fosfaţilor.

De asemenea, un anumit grad de toxicitate pot prezenta şi conservele. Mâncate în cantitate mare şi zilnic pot declanşa diferite tipuri de alergii şi de probleme ale ficatului, prin acumularea de conservanţi în organism. Important este să nu exagerăm cu consumul anumitor produse despre care ştim că au un conţinut mare de aditivi (coloranţi sintetici, îndulcitori sintetici, amelioratori de gust, afânători).

Atenţie la prăjeli!

O altă metodă de contaminare a alimentelor constă în prepararea lor la temperaturi ridicate. Cercetătorii canadieni afirmă că acrilamida, substanţă care se formează în timpul prăjirii alimentelor la peste 120 de grade Celsius, este periculoasă pentru sănătate. Consumul frecvent al unor astfel de alimente poate duce la apariţia cancerului. De aceea, specialiştii îţi recomandă să adopţi o alimentaţie variată, cu reducerea pe cât posibil a prăjelilor.

Sfat
Spală întotdeauna bine fructele înainte să le consumi!
Introdu codul de mai jos:


* click pe imagine pentru reincarcare daca nu intelegi scrisul.



Trimite Anuleaza
TRIMITE
0 comentarii
 
     


    Mălin Bot

    O gorilă a trântit o femeie la pământ şi a bătut-o cu pumnii şi picioarele. Apoi a împărţit lovituri tuturor martorilor acestui incident. Alte trei brute i-au ţinut isonul. Violenţa extremă, comisă sub umbrela campaniei electorale pro-USL, ne arată cât de jos au coborât partidele politice. Continuare

    Adevarul on Facebook

    Politicienii care este

    Grigore Cartianu

    Acest articol n-ar fi existat dacă urechile autorului său n-ar fi biciuite, seară de seară, de un cuvânt folosit de politicieni precum bisturiul chirurgical de către ţapinari: „datorită“.

    Du-te acasă, bodyguard!

    Petre Barbu

    Şi am uitat, la dracu’!, să mă iubesc şi să-mi iubesc îngerul meu păzitor.     

    Se poartă căpuşele

    Simona Catrina

    Mi-amintesc de un amic bun ca un corn cald, generos şi chitit pe o viaţă onestă, îndrăgostit ghem de o colegă de facultate.

    Papagalul lui Flaubert

    Andrei Craciun

    Am aniversat de curând, în tăcere, fără fast, ba chiar fără niciun martor, un deceniu de când sunt flaubertian.

    Restauraţia

    Liviu Avram

    Cel mai norocos personaj din procesul Trofeul Calităţii este Adrian Năstase.

    VIDEO "Dacii - Adevăruri tulburătoare 2012": filmul, vizionat de sute de mii de români, răstoarnă istoria

    „Istoria României se bazează pe un lung şir de falsuri?" Răspunsurile oferite în documentar au provocat o veritabilă frenezie: peste 360.000 de vizualizări, aproape 800 de comentarii.

     
    anuntexpres.ro - widget 5 articole