Adevarul.ro

Cafeaua ar putea afecta fertilitatea femeilor

29 ianuarie 2012, 17:19 |  Autor: Oana Antonescu | 

Cuvinte cheie: adevarul sanatate, cafea, fertilitate, estrogeni, hormoni, cancer, osteoporoza,

Chiar şi un consum moderat de cafea perturbă echilibrul hormonal al femeilor, au observat cercetătorii americani

Chiar şi un consum moderat de cafea perturbă echilibrul hormonal al femeilor, au observat cercetătorii americani

 

Consumul de băuturi care conţin cafeină creşte nivelul hormonilor estrogeni. Pe termen lung, acest lucru poate afecta fertilitatea femeilor şi poate favoriza osteoporoza, cancerul de sân şi pe cel ovarian.

Cercetătorii Institutului Naţional de Sănătate din SUA au observat că 200 mg de cafeină pe zi (echivalentul a puţin peste două ceşti de cafea) pot să crească nivelul hormonilor feminini estrogeni. La studiul lor au participat 250 de femei cu vârste cuprinse între 18 şi 44 de ani, iar sursele de cofeină au fost cafeaua, băuturile de tip cola şi ceaiul verde şi negru.

Nivelul crescut al hormonilor estrogeni este o cauză importantă de infertilitate, potrivit specialiştilor. În studiul realizat de cercetătorii Institutului Naţional de Sănătate din SUA, fluctuaţiile acestui hormon nu au părut să influenţeze ovulaţia, cel puţin în cele două luni în care femeile au fost monitorizate. Însă în trecut, au fost publicate mai multe cercetări cu privire la efectul cafeinei asupra fertilităţii femeilor, iar multe dintre ele arătat că ea poate reduce şansele de a avea copii. De exemplu, un grup de cercetători susţinea că un consum zilnic de aproximativ 300 g de cafeină scade cu 27% şansele unei femei de a concepe un copil.

Nivelul crescut de estrogen creşte şi riscul de cancer

Prin acelaşi mecanism de perturbare a echilibrului hormonal al femeilor, băuturile care conţin cafeină pot influenţa şi riscul de apariţie al unor boli. „Pe termen scurt, aceste variaţii ale nivelului estrogenilor nu par să aibă o influenţă semnificativă. Ştim că fluctuaţiile estrogenilor sunt asociate cu boli precum endometrioza, osteoporoza şi cu cancerele de endometru, de sân şi ovarian. Pentru că un consum de cofeină pe termen lung are potenţialul de a influenţa nivelul estrogenilor pe o perioadă îndelungată de timp, este normal ca, în cadrul studiilor care vizează cauzele acestor afecţiuni să fie luat în calcul şi consumul de cafeină", a declarat Enrique Schisterman, unul dintre autorii studiului.

Citeşte şi:
Bacteriile cu care trăim zi de zi

Testează-ţi gratuit aluniţele!


Introdu codul de mai jos:


* click pe imagine pentru reincarcare daca nu intelegi scrisul.



Trimite Anuleaza
TRIMITE
0 comentarii
 
     

    Ceaiul creşte fertilitatea femeilor. Vezi ce efecte au cafeaua şi cola

    Două ceşti de ceai pe zi cresc cu 27% şansele unei femei de a rămâne însărcinată, potrivit unui ...

    Vitamina C, surse şi beneficii. Cum ajută acidul ascorbic la întărirea imunităţii şi la prevenirea cancerului

    Vitamina C sau acidul ascorbic este unul dintre cei mai cunoscuţi antioxidanţi. Este eficientă ...

    Cafeaua în exces ne poate lăsa fără urmaşi

    Femeile care abuzează de cafeiană (mai mult de trei ceşti de cafea pe zi) îşi reduc şansele de ...

    (VIDEO FLAGRANT) Mafia pe patru roţi din Bucureşti: cum s-au îmbogăţit şapte şmecheri din tamponări intenţionate

    În urma unei plângeră făcute la Poliţia Rutieră, de către un şofer bucureştean care susţinea că ...

    Cum ne ajută hormonii vegetali?

    Mugurii de zmeur şi de coacăz, seminţele şi florile de mărar, lemnul-dulce și uleiul din seminţ ...

    Cum se formează amintirile

    În mare parte, amintirile vechi şi cele noi sunt similare, pentru că se formează în acelaşi mod ...

    Bolile de ochi sunt depistate mai ușor de medici, cu un aparat care a costat 100.000 de lei

    Tot mai mulți cărășeni au fost depistați cu glaucom. Astfel că, autoritățile au decis că este t ...

    Cafeaua revoluţionară, băutură preferată a românilor

    Nu doar protestatarii sunt creativi, ci şi antreprenorii. Asta ne demonstrează o poză care a fă ...

    Tatăl unui fotbalist din Liga 1 a fost omorât în bătaie la metrou

    Bărbatul a murit la Spitalul Bagdasar Arseni după ce, la sfârşitul săptămânii trecute, acesta a ...

    Cum puteţi obţine o proteză

    Cele mai „cerute“ proteze în România şi în lumea întreagă sunt cele de şold, iar pe locul al do ...


    Adevarul on Facebook

    Constantin Iftime

    Realitatea străzii, uneori, e plină de bătrâni şi de adolescenţi, alteori de oameni fără mulţumire, care vibrează de nevroze. Oamenii au multe libertăţi, dar nu-s fericiţi. Uneori, şi un lucru neînsemnat poate să-i dezechilibreze. Continuare

    Politicienii care este

    Grigore Cartianu

    Acest articol n-ar fi existat dacă urechile autorului său n-ar fi biciuite, seară de seară, de un cuvânt folosit de politicieni precum bisturiul chirurgical de către ţapinari: „datorită“.

    Du-te acasă, bodyguard!

    Petre Barbu

    Şi am uitat, la dracu’!, să mă iubesc şi să-mi iubesc îngerul meu păzitor.     

    Se poartă căpuşele

    Simona Catrina

    Mi-amintesc de un amic bun ca un corn cald, generos şi chitit pe o viaţă onestă, îndrăgostit ghem de o colegă de facultate.

    Papagalul lui Flaubert

    Andrei Craciun

    Am aniversat de curând, în tăcere, fără fast, ba chiar fără niciun martor, un deceniu de când sunt flaubertian.

    Restauraţia

    Liviu Avram

    Cel mai norocos personaj din procesul Trofeul Calităţii este Adrian Năstase.

     
    anuntexpres.ro - widget 5 articole