Tabletele cu Android prind din urmă iPad

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru unii, tabletele înseamnă doar Apple. Cele mai recente cifre arată însă că dispozitivele concurenţei deţin mai mult de un sfert din piaţă.

Piaţa tabletelor este dominată în continuare de către iPad, dar avansul gadgetului produs de Apple scade în faţa concurenţei dotată cu sistemele de operare Google Android. Dacă după lansarea iPad din aprilie 2010, tabletele Apple erau practic singure pe o piaţă necunoscută încă, în trimestrul al treilea al anului trecut raportând o cotă de piaţă de 96%, anul acesta ­iPad-ul ­deţine doar 67% din vânzările totale de tablete.

O analiză a firmei de consultanţă de marketing ­Strategy Analytics arată că dispozitivele cu sistem de operare Android au ajuns în al treilea trimestru al acestui an la o cotă de piaţă de 27%. Evident, spre deosebire de Apple, care are un singur produs, sistemul de operare al Google se regăseşte pe o multitudine de modele. Motorola, Samsung şi Acer sunt principalii competitori, scrie cotidianul „The ­Daily Telegraph".

Milioane de gadgeturi vândute

Astfel, datele analizei arată că, deşi cota de piaţă s-a diminuat, Apple a livrat 11,1 milioane de tablete în intervalul iunie-septembrie 2011, spre deosebire de 4,2 milioane în perioada similară din 2010. Deşi creşterea iPad de peste 100% poate părea mare, tabletele Android au plecat de la zero şi au ajuns la 4,5 milioane de dispozitive vândute în trimestrul trei al acestui an.

Clasamentul tabletelor este completat, fără să reprezinte o ameninţare, de gadgeturile cu sistem de operare oferit de Microsoft şi cele cu „motor" QNX (folosit pe tabletele BlackBerry, dar care au fost un eşec total). Acestea din urmă nu cumulează însă mai mult de 0,6% din vânzări. La nivel global, în perioada analizată, s-au vândut aproape 16,7 milioane de tablete, spre deosebire de doar 4,4 milioane de dispozitive anul trecut. Astfel, creşterea pieţei a fost de aproximativ 280%.

Concurenţă divizată

Supremaţia Apple nu poate fi contestată încă, dar mai mulţi analişti consideră că în anii următori produsele oferite de firma din California ar putea fi ameninţate de cele ale concurenţei. Astfel, Strategy ­Analytics a estimat la sfârşitul lunii septembrie că noile tablete lansate de retailerul online Amazon, Kindle Fire, care au sistem de operare Android, vor atinge 15 milioane de unităţi vândute până în 2013. De altfel, Amazon este considerată una dintre cele mai mari ameninţări la adresa Apple, lovind prin preţul mult mai accesibil. Astfel, Kindle Fire se vinde cu 145 de euro, spre deosebire de iPad, care ajunge la 362 de euro.

Nici Samsung nu a stat cu mâinile în sân, dar firma ­sud-coreeană are probleme în a ajunge în magazine cu dispozitivele sale. Apple a încercat constant să oprească vânzările produselor Samsung, dând în judecată compania pe motiv că ar fi încălcat mai multe patente de invenţie. Cu toate acestea, sud-coreenii deţin 9% din vânzările totale ale tabletelor.

Nu toţi specialiştii sunt însă încrezători în rivalii iPad. Unii analişti spun că piaţa ar fi mult prea divizată, iar în tabăra ­Android nu există un lider incontestabil care să se lupte cu Apple. În plus, Michael Dell, fondatorul producătorului Dell, nu s-a arătat prea încrezător în cifrele sistemelor ­Android. „Produsele Android nu s-au descurcat fantastic. Momentan vorbim despre o piaţă iPad", a declarat şeful Dell. 

Samsung, lider la telefoane

Apple pierde teren şi în ceea ce priveşte vânzările smartphone-urilor. Astfel, surse ale publicaţiei „Wall Street Journal" au dat publicităţii date conform cărora Samsung a preluat şefia pentru prima oară, în trimestrul trei din acest an. Sud-coreenii ar fi vândut 20 de milioane de dispozitive în perioada iunie-septembrie, spre deosebire de 17,1 milioane de iPhone-uri livrate. Apple ar putea recupera prima poziţie prin iPhone 4S - peste patru milioane de terminale vândute săptămâna trecută.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite