Stephan Pelger, designer: „Poţi avea succes şi pe timp de criză“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Designerul, în vârstă de 31 de ani, sfidează condiţiile economice ale domeniului şi industriei în care lucrează şi „creşte“ o marcă din ce în ce mai puternică pe plan internaţional. Hainele sale au ajuns în paginile revistei „Vogue“, dar şi pe podiumurile din Berlin. Cu fiecare reuşită, Pelger vrea mai mult de la el şi de la afacerea sa.

„Adevărul": Care este povestea pe care o spune colecţia „En Garde", prezentată recent la Berlin?

Stephan Pelger: Ţinutele vorbesc despre forţă, eleganţă şi sensibilitate, atribute ale feminităţii şi trăsături care se îmbină armonios şi construiesc imaginea femeii moderne de astăzi. Colecţia este inspirată de unul dintre cele mai exclusiviste şi nobile sporturi: scrima. Ideile preluate de la acest sport se regăsesc în croiul ţinutelor: atitudinea îndrăzneaţă, eleganţa şi măştile stilizate.

Ultima participare a ta la Berlin a fost catalogată drept un succes. Pentru cariera ta, cum s-ar traduce aceste participări?

Săptămâna Modei de la Berlin a devenit una dintre cele mai importante platforme de prezentare a colecţiilor designerilor din Europa, iar prezenţa mea constantă la acest eveniment dovedeşte că, pe de o parte, brandul Stephan Pelger este consecvent, apreciat pe scena internaţională a modei, iar pe de altă parte, reprezintă o reconfirmare a talentului, a creativităţii şi a viziunii mele ca designer.

Numele României ajunge tot mai des peste graniţe datorită designerilor români (Hohan, Pelger, Vlasov). De ce acum?

Designerii români au reuşit să se impună pe piaţa internaţională prin colecţiile vestimentare create, prin prezenţa consistentă din punct de vedere calitativ, creativitate, talent, viziune, consecvenţă şi nu în ultimul rând prin participările repetate la festivalurile de modă internaţionale care le-a adus notorietatea şi aprecierea publicului din toată lumea. Majoritatea şi-au extins afacerile şi peste hotare prin deschiderea de magazine proprii, iar starurile şi vedetele internaţionale s-au arătat extrem de interesate de creaţiile autohtone. Cumulul acesta de factori a dus la o ascensiune admirabilă a numelor româneşti în domeniu.

Cum au fost ultimii trei ani, de criză de altfel, pentru brandul tău?

Pentru mine, succesul se măsoară în paşi mici, dar siguri. Este foarte greu de făcut business în modă, însă am avut o strategie bine definită care s-a dovedit a fi de succes până acum. În ultimii trei ani am crescut constant, o creştere vizibilă atât în cifra de afaceri, cât şi în numărul de cliente.

Ţi-ai luat măsuri de precauţie pentru afacerea ta, având în vedere predicţiile financiare deloc optimiste?

Criza financiară şi economică pe care o traversăm are impact şi în industria modei, unde vor supravieţui doar businessurile care şi-au definit de la bun început o strategie consistentă. Reculul crizei în industria de modă este mai diminuat decât în alte domenii, iar soluţiile de depăşire a acestei perioade dificile se traduc prin identificarea unor noi segmente de servicii şi de potenţiali clienţi, atât din ţară, cât şi din străinătate. Sunt de părere că prin consecvenţă, muncă multă şi viziune în afaceri poţi avea succes şi pe timp de criză.

Aşteptările pe care le aveai când ai început în acest domeniu s-au adeverit?

În cea mai mare parte da, de la începuturile modeste, odată cu deschiderea propriului atelier în 2004, până la prezentarea colecţiilor mele în revista „Vogue". Aşteptările se schimbă însă pe parcurs.

Care e piedica de care te loveşti cel mai des în România?

Birocraţia şi neseriozitatea.

Ce-ţi doreşti pentru brandul tău?

Ce-şi doreşte fiecare designer cred: recunoaştere şi prezenţă internaţională.

Una din două

România sau Germania?

Germania.

Piele sau mătase?

Mătase.

Cabrio sau jeep?

Jeep.

Ceas sau inel?

Ceas.

Angelina Jolie sau Julianne Moore?

Angelina Jolie.

Sushi sau grătar?

Sushi.

Smart casual sau vintage?

Smart casual.

Club sau pub?

Club.

Film sau serial?

Film.

Sandale sau cizme?

Cizme.

Creaţie semnată de Stephan Pelger  Foto: Christian Marquardt



A lucrat pentru Benneton

Numele: Stephan Pelger
Data şi locul naşterii: 8 octombrie 1979, Braşov
Starea civilă: necăsătorit
Studiile şi cariera:
- A studiat design, grafică şi pictură la Modeschule, din Viena. Pelger a lucrat pentru Shella Kann, Di Vercallo, Missoni şi a creat colecţii prêt-à-porter pentru Sisley şi Benneton, dar în 2004 s-a întors în România pentru a-şi deschide propriul atelier.
- În aprilie 2007 şi-a lansat prima colecţie care i-a purtat numele, la Săptămâna de Modă din Iaşi. Anul acesta, a prezentat de două ori în cadrul Mercedes Benz Berlin Fashion Week.
Locuieşte în: Bucureşti şi München.

image
Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite