Google adună comentariile de pe Facebook

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cel mai popular motor de căutare afişează comentariile de pe site-urile care folosesc aplicaţiile Facebook, crescând astfel numărul de vizualizări.

Site-urile care folosesc aplicaţia de comentarii a platformei de socializare ­Facebook au acum o nouă metodă de a se dezvolta şi primi mai mulţi vizitatori. Reprezentanţii Google au anunţat că au introdus posibilitatea de-a găsi replicile virtuale printr-un simplu click. Măsura a fost luată după ce aceştia au ajuns la concluzia că platforma de socializare generează o activitate virtuală mult prea mare pentru a nu fi luată în ­seamă.

Până acum, pe motorul de căutare nu apăreau remarcile făcute prin intermediul Facebook. Motivul: reţeaua de socializare folosea un limbaj de programare care făcea imposibilă indexarea lor şi, implicit, găsirea acestora printr-o simplă interogare. Tot din această cauză, multe site-uri au preferat să-şi păstreze vechile pagini de comentarii, aplicaţia Facebook nefiindu-le de folos pentru creşterea traficului. 

Atenţie la limbaj

Totuşi, comentariile utilizatorilor nu vor apărea la o simplă căutare. Prioritate vor avea, în continuare, paginile. Însă, dacă discuţiile au conţinut relevant, adecvat căutării după cuvinte cheie, ar putea să ajungă între primele rezultate de pe Google. La fel, activitatea unui anume comentator va putea fi urmărită printr-o simplă interogare. Pe lângă efectele la nivel individual, indexarea comentariilor pe motorul de căutare va schimba şi modul de administrare al anumitor site-uri.

Postările individuale vor fi considerate parte integrantă a unui articol. Limbajul colorat sau un discurs plin de ură ar putea să nu convină Google, iar acest lucru ar deteriora poziţia site-ului pe pagina de căutare. Gigantul IT are un set de reguli bine stabilite pentru indexarea unui site, oferind ghidul „Google's Webmaster Guidelines", practic un cod de conduită pentru proprietarii paginilor web.

Cum funcţionează motorul de căutare

Paginile ajung printr-un ­­­soft-păianjen numit Googlebot pe motorul de căutare care contorizează toate ­site-urile pe care le găseşte pe internet. O pagină ajunge între primele rezultate deoarece programul a găsit că aceasta este menţionată de numeroase alte site-uri. Astfel, cu cât o pagină web este mai populară, cu atât mai uşor va ajunge între primele rezultate în căutările Google.

Taxă pe Google Maps

Pe lângă schimbările din motorul de căutare, un alt produs oferit de Google Inc. a suferit modificări. Din ianuarie, persoanele care folosesc aplicaţia Google Maps pe site-ul lor vor plăti o taxă de 4 dolari (2,9 euro) pentru fiecare 1.000 de click-uri. Mişcarea nu va afecta toţi utilizatorii, ci doar acele site-uri unde serviciile de localizare Google sunt accesate de mai mult de 25 de mii de ori pe zi. Google Maps este folosit de peste un milion de site-uri, iar 10% din acestea sunt printre cele mai vizualizate de pe internet.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite