Facebook, şcoală de cartofori

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pe reţelele de socializare au apărut tot mai multe jocuri de noroc, iar specialiştii susţin că acestea ar putea crea dependenţă în rândul tinerilor.

Sute de jocuri de noroc au apărut pe Facebook în ultima perioadă. Jackpotjoy, Slotomania Zynga Poker, Texas HoldEm Poker şi Zynga Slingo sunt doar câteva dintre ele. Utilizatorii reţelei de socializare pot accesa gratuit aceste jocuri, dar ei sunt încurajaţi să cumpere credite pentru a creşte miza. Jucătorii pot face acest lucru foarte uşor cu ajutorul unui card de credit Banii pe care utilizatorii Facebook îi bagă în aparate, la ruletă sau pe care îi joacă la poker sunt virtuali doar pentru început. Există însă riscul ca jocurile de noroc online să creeze dependenţă, atrag atenţia experţii în adicţii.

Fenomenul este cu atât mai alarmant în condiţiile în care chiar şi adolescenţii au acces la aceste jocuri de noroc, iar Facebook le creează falsa impresie că ele sunt distractive şi inofensive. Doctorul Carolyn Downs, expert în problema jocurilor de noroc şi lector în cadrul Universităţii din Salford, Marea Britanie, a tras un semnal de alarmă după ce a observat că fiica ei în vârstă de 13 ani s-a supărat pentru că a pierdut bani la un asemenea joc.

„Este un lucru demonstrat că un copil care devine pasionat de jocuri de noroc la vârste mici va ajunge dependent de ele. Este un risc pe termen lung şi care te poate urmări toată viaţa", a declarat Carolyn Downs pentru publicaţia britanică „The Daily Mail".

Cum se creează dependenţa

Cu cât pierzi mai mult, cu atât veni fi mai tentat să porneşti un nou joc şi să investeşti mai mulţi bani. Paradoxal, acelaşi lucru se întâmplă şi atunci când câştigi, pentru că devii foarte încrezător în şansele tale sau în norocul tău şi vei continua să joci. Câştigul întâmplător este chiar mai periculos decât eşecurile succesive, pentru că jucătorul capătă siguranţa că va avea succes pe viitor şi îşi asumă riscuri mai mari decât în cazul în care ar fi pierdut înainte.

Cele mai populare jocuri

- Zynga Poker- 32 de milioane de utilizatori
- Double Down
- Casino - 4,9 milioane de utilizatori
- Jackpotjoy - 1,5 milioane de utilizatori

Poza de profil, retuşată cu bisturiul

Un alt semnal de alarmă legat de modul în care Facebook a ajuns să modifice comportamente vine de la Societatea Americană a Chirurgilor Plastici.
Ei au observat că numărul intervenţiilor de mărire a bărbiei a crescut cu 71% în ultimul an şi numărul operaţiilor estetice per ansamblu - cu 5%. Motivul este unul pe cât de stupid, pe atât de îngrijorător: nemulţumiţi de fotografiile de profil, tot mai mulţi utilizatori Facebook apelează la bisturiu pentru a se înfrumuseţa. Medicii au venit şi cu  un nume inedit pentru aceste proceduri: „liftingul facial Facebook". ABC News relatează povestea Trianei Lavey, un producător TV în vârstă de 37 de ani din Los Angeles care şi-a corectat bărbia, nasul şi forma feţei pentru că vroia să arate mai bine online.  

Mai narcisişti

„Cred că noile canale de socializare a schimbat foarte mult modul în care ne percepem şi ne judecăm pe noi înşine", a declarat Triana pentru ABC News. Acum, după operaţie, spune că a căpătat mai multă încredere în ea şi nu consideră că soluţia la care a apelat a fost una extremă. Psihologii se întreabă însă dacă nu cumva reţelele de socializare exacerbează narcisismul. „Când te priveşti în oglindă, îţi vezi imaginea reflectată, dar pe reţelele de socializare te vezi aşa cum te priveşte lumea", spune dr. Adam Schaffner, estetician în New York.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite