BlackBerry, a treia zi de suferinţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Producătorul canadian de dispozitive mobile, Research in Motion (RIM), este în mare dificultate după ce ieri, pentru a treia zi la rând, telefoanele BlackBerry s-au defectat.e

Eroarea a redus viteza conexiunii sau chiar a făcut imposibilă folosirea e-mailului sau a serviciului de mesagerie instantă, BBM. Lipsa comunicării eficiente din partea companiei a înfuriat utilizatorii, care, în semn de protest, au anunţat pe Twitter că vor trece pe iPhone. 

Mentenanţă proprie

BlackBerry se diferenţiază de celelalte telefoane pentru că îşi administrează singură serverele care asigură conexiunea la internet. Astfel, o singură eroare la unul dintre centrele de date care administrează conexiunea poate afecta telefoane de pe trei continente. Luni, 70 de milioane de persoane au fost afectate în Orientul Mijlociu, Africa şi în mai multe state din Europa, printre care şi România, în urma defectării centrului de date de la Slough, lângă Londra (Marea Britanie).

Apărută la ora 13.00 (ora României), eroarea a fost remediată abia spre miezul nopţii, după cum au anunţat reprezentanţii BlackBerry. „Suntem mulţumiţi să anunţăm că serviciile de e-mail au fost remediate. Unele persoane s-ar putea să fie afectate de o viteză lentă a mesageriei instant şi a internetului, dar echipa noastră tehnică încearcă să remedieze problema. Ne cerem scuze clienţilor şi vă vom ţine la curent", au afirmat reprezentanţii companiei. Declaraţia a fost urmată de un mesaj pe contul oficial de Twitter al companiei, marţi la ora 12.00, care anunţa repararea tuturor serviciilor BlackBerry.

Marţi seară şi ieri problemele au revenit. De data aceasta au fost afectate şi ţările asiatice: Japonia, Singapore şi Hong-Kong. Doar piaţa nord-americană nu a fost afectată, ea fiind deservită de terminalul din Waterloo (Marea Britanie). După ce în prima zi Research in Motion nu a oferit nicio explicaţie pentru eroare, revenirea acesteia a provocat şi reacţiile firmei canadiene. „Unii utilizatori sunt afectaţi de întârzieri ale mesageriei şi internetului. Lucrăm pentru a reface serviciile normale cât de rapid se poate", au spus reprezentanţii companiei.

100.000 de terminale în România

Abia marţi noapte, oficialii au oferit şi explicaţia aşteptată. „Switch-ul care administrează activitatea RIM s-a defectat. O cantitate mare de date a fost generată şi nu a putut fi trimisă mai departe. Lucrăm pentru a reface sistemul cât mai rapid posibil", au spus canadienii. Switch-ul în cauză este motorul central de primire şi transmisie de date către dispozitivele mobile BlackBerry.

În România există peste 100.000 de telefoane BlackBerry, conform datelor oficiale. Şi utilizatorii din România au primit pe mobile un mesaj prin care producătorul canadian îşi cere scuze: „Ne pare rău dacă serviciul BlackBerry nu funcţionează momentan. Furnizorul serviciului -RIM - va remedia situaţia în cel mai scurt timp". Utilizatorii afectaţi s-au plâns de un blocaj în primirea mesajelor, care au venit în valuri, cu întârziere. Unii operatori iau în calcul oferirea unor bonificaţii pentru zilele în care serviciile nu au funcţionat. Paşii greşiţi făcuţi de BlackBerry sunt riscanţi. Conform „Chicago Tribune", în august cota de piaţă deţinută de RIM a scăzut de la 25% la 20%. În acelaşi timp, Apple s-a menţinut la un procent de 27%, iar telefoanele dotate cu sistem de operare Android au înregistrat o creştere de la 38% la 44%. 

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite