Osman Aziz: "Fără caracter nu poţi fi nici musulman, nici creştin"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Liderul spiritual al musulmanilor din Bucureşti nu este deranjat de apariţia cărţii lui Salman Rushdie, "Versetele satanice", şi nici de caricaturile cu Profetul Mahomed Respect reciproc

Liderul spiritual al musulmanilor din Bucureşti nu este deranjat de apariţia cărţii lui Salman Rushdie, "Versetele satanice", şi nici de caricaturile cu Profetul Mahomed

Respect reciproc şi întrajutorare - acestea sunt coordonatele pe care îşi desfăşoară activitatea liderul spiritual al musulmanilor din Capitală, imamul Osman Aziz. El s-a aşezat "La masa Adevărului" pentru a vorbi despre problemele unei comunităţi religioase din ce în ce mai mari, care din cauza nepăsării autorităţilor şi a "manevrelor" cu terenuri nu are nici măcar un cimitir. Osman Aziz nu ascunde faptul că fundamentalismul islamic face paşi, deocamdată timizi, şi în România. Soluţia sa pentru evitarea neplăcerilor ce pot decurge de aici este oprirea "banilor murdari" care intră în ţară şi, bineînţeles, toleranţa faţă de semeni.

Carte de vizită

Osman Aziz

s-a născut la 15 martie 1941 la Techirghiol

a absolvit, în 1960, seminarul musulman din Medgidia

bunicul său din partea tatălui a căzut la datorie pentru România în primul război mondial

are trei fete, un băiat şi şapte nepoţi

păstoreşte circa 15.000 de musulmani din Bucureşti şi împrejurimi

Adevărul: Cum a fost pe vremea comunismului pentru musulamnii din România?

Osman Aziz: În 1976 a venit şeicul islam al Arabiei Saudite şi mi-a vizitat geamia din Techirghiol. L-am invitat la masă, la o plăcintă tătărască, de-a noastră, cu multă smântână şi brânză. Urma să mă reîntâlnesc cu el după o vizită în Kuweit. În 1977 am primit invitaţia de a face parte din delegaţia musulmană din România care urma să viziteze Kuweitul.

Printr-un concurs de împrejurări am fost printre primii din România comunistă care a ajuns la Medina, la mormântul Profetului Muhammed. Din 1977, însă, Arabia Saudită ne-a dat anual de la 10 până la 30 de locuri pentru pelerinajul la Mecca, prin mijlocirea şeicului islam, la rugămintea mea expresă. Oricum, regele Arabiei Saudite suportă anual cheltuielile de deplasare, cazare şi masă pentru 1000 de pelerini din ţările foste comuniste.

Din care ţări foste socialiste vin cei mai mulţi pelerini musulmani?

De pildă, cei din Turcia au o cotă... România a depăşit 300 de pelerini anual, dar dintre ei nu sunt decât 20- de cetăţeni români. Restul sunt veniţi din Iran, Irak, Siria, Turcia. În Turcia pentru a merge la pelerinaj trebuie să aştepte şase-şapte ani... Atunci vin aici. Sunt mulţi patroni de firme. A început să conducă banul!

Există fundamentalişti islamici în România?

Aşa sunt consideraţi cei din organizaţia Taiba. Şi sunt şi alte asemenea organizaţii venite în România după 1989 şi care sunt în evidenţa autorităţilor. Au predicatori, au de toate.

Sunt suniţi?

Da, sunt suniţi. La drept vorbind, nu sunt mari diferenţe între şiiţi şi suniţi. Şiiţii ăştia au apărut ca urmare a morţii nepotului Profetului Muhammed. A fost decapitat. De atunci au rămas cu tradiţiile acestea de autoflagelare. Însă, ca învăţătură au la bază Coranul, cuvântul lui Allah. Profetul Muhammed a lăsat două lucruri importante: Coranul şi Sunna (tradiţia), adică tot ce a făcut şi a oficiat Mahomed pe acest pământ.

Sunt interpretabile preceptele coranice?

Coranul nu admite interpretări. Vă dau drept exemplu dezbaterile din Turcia pe tema basmalei cu care femeile trebuie să-şi acopere capul. Potrivit Coranului, este lege ca femeilor să nu li se vadă decât faţa şi mâinile.

Deci Coranul interzice laicizarea pe care o fac autorităţile de la Ankara?

Autorităţile nu au niciun drept să facă asta. Ceea ce scrie în Coran este lege pentru toţi musulmanii. Noi, cei din România, suntem hanefi, respectăm cu stricteţe Coranul. Ceea ce a vrut Ataturk (n.r. Mustafa Kemal Ataturk, părintele Turciei moderne) fost să despartă politicul de religie.

Dintr-un om de ştiinţă nu poţi face niciodată un împărat, dar nici dintr-un împărat nu poţi face un om de ştiinţă. Cel din urmă judecă drept, vede adevărul, pe când împăratul trebuie să fie vopsit în toate culorile pentru bunul mers al ţării. Toată lumea ştie că în politică este şi minciună. Religia trebuie să fie separată de politică!

Dar sunt ţări islamice, precum Iranul, care nu fac asta!

Sunt multe ţări islamice care nu merg după linia Coranului. De pildă, plătesc ei oamenii după Coran? Nu îi plătesc! I-am şi zis unui patron din Turcia: "Câţi muncitori ai?". Mi-a răspuns că are 120. L-am mustrat că şi-a umplut buzunarul cu bani murdari şi stomacul cu mâncare murdară. I-am explicat că, dacă ar fi să-şi plătească oamenii după Coran, ar trebui ca dintr-un venit de 100 de lei, doar 40 de lei să oprească el, iar 60 de lei să le dea muncitorilor.

Dacă opreşti 41 de lei, ăia sunt bani murdari. În viaţă ai obligaţia de a mânca curat, de a câştiga curat, de a trăi curat şi de a creşte curat. Dacă introduci în stomac mâncare murdară, sângele spală creierii şi înnegreşte ochii. De la un astfel de om nu te poţi aştepta la fapte bune. În tot ceea ce faci trebuie să te conduci după conştiinţă.

Dar spuneţi că aceste lucruri nu prea se respectă nici în lumea islamică.

La ora actuală banii îi conduc pe toţi. Pentru bani fac orişice. De exemplu, i-am întrebat pe aşa-zişii fundamentalişti de la noi de ce nu le sunt pe plac. Mi-au spus că motivul îl reprezintă acela că eu nu vorbesc frumos despre organizaţiile lor. "Păi cum să vorbesc eu frumos de organizaţiile voastre dacă voi sunteţi mâncători de leş?!", i-am zis. În sensul că iau bani murdari.

Musulmanii au ca obligaţii: mărturisirea de credinţă, rugăciunea de cinci ori pe zi, postul din luna Ramazan, să dea ofrandă 2,5% din averea mişcătoare şi măcar o dată în viaţă să meargă în pelerinaj la Mecca. Ofranda de 2,5% se dă săracilor din jurul tău. Din păcate, unii adună banii aceştia şi îi folosesc după cum vor ei. Din cele 2,5% din averea mişcătoare n-ai voie să iei un ban pentru o lumânare. Sunt banii săracilor! Omul în toată viaţa sa trebuie să dea exemplu bun. Dacă te urmează cineva, ai câştig! Dacă te-a luat drept exemplu la o faptă rea, răspunzi şi tu pentru păcatul lui.

În concluzie, fundamentalismul are la bază mai mult banul!

Sigur, banul!

"Islamul înseamnă să trăieşti în pace cu semenii tăi"

La "Carta musulmanilor europeni" au aderat recent 400 de organizaţii de pe întreg continentul. Principalele idei incluse în document sunt: fără terorism şi mai multe drepturi pentru femei. Ce credeţi despre această Cartă?

După aceste organizaţii europene nu este nicio problemă în privinţa căsătoriilor mixte. Practic, ei vor să născocească o a treia religie. Asta din observaţiile mele. ONG-urile din întreaga lume îşi urmăresc propriile interese. În ceea ce priveşte statutul femeii în religia islamică pot spune că are drepturi egale încă de la începuturi. În Coran scrie că este darul lui Allah.

Profetul a spus că femeia se primeşte aşa cum e. Ea este "Ministerul de Interne" într-o familie, iar bărbatul este "Ministerul de Externe". Locul femeii este în casă şi are ca obligaţii să păstreze averea familiei, să educe copiii, să nu-şi ponegrească soţul şi să nu vândă secretul casei. Până la urmă este cum a spus Profetul: plapuma femeii este bărbatul, iar plapuma bărbatului este femeia. Totul este după cum scrie în Coran.

Şi atunci de ce apar totul felul de interpretări ale versetelor din Coran?

Nu vor să înţeleagă... Islamul înseamnă să trăieşti în pace cu semenii tăi. Islamul reprezintă rugăciunea ta, faptele tale, ştiinţa ta şi caracterul tău. Alături de credinţă, toate aceste trăsături sunt definitorii pentru musulmani, omul recunoscut de Allah. Altfel, oricine se poate bate cu pumnul în piept că este musulman sau creştin, dar fără fapte şi caracter nu poate fi. Când ne uităm în oglindă ne vedem faţa. Oglinda spirituală a omului este lumea din jurul său.

"Flacăra credinţei se aprinde în sufletul copilului până la vârsta de 7 ani!"

A crescut numărul credincioşilor Dvs. în ultimii ani?

În luna Ramazan am început rugăciunile în fiecare zi la 5 dimineaţa şi le încheiam pe la 11 seara. Veneau mii de oameni, dintre care 80% tineri, pentru care am organizat mese plătite de afacerişti străini sau chiar de cetăţeni români, cu o situaţie materială mai bună. Şi acum, la slujbele de vineri, am câte 100-150 de credincioşi prezenţi.

Câţi cetăţeni români de religie islamică mai sunt acum în ţară?

După recensământul din 2002, vreo 67.000. În 1992 erau 57.000, deci numărul este în creştere. Însă, mulţi dintre cetăţenii români de religie islamică nu sunt practicanţi. Adică au credinţă, dar practica religioasă le lipseşte. Şi asta din cauza comunismului.

Pentru a veni în lăcaşele de cult să te închini trebuie să ai o învăţătură, învăţătură pe care o capeţi până la vârsta de 7 ani. Poţi să fi creştin, musulman sau orice altceva. Flacăra credinţei se aprinde în sufletul copilului până la vârsta de 7 ani! Şi asta este obligaţia mamei. De aceea mama trebuie să stea în casă, nu la serviciu. Dacă oamenii ar fi plătiţi aşa cum scrie în Coran, lumea ar câştiga mai bine şi bărbaţii şi-ar putea întreţine familia.

La ora actuală, salariile se plătesc ca în Occident. Cu o picătură de ulei, cât poate să meargă un şurub? Nimeni nu se gândeşte că omul are acasă copii. Aţi văzut cât de repede s-au îmbogăţit unii în România? Omul produce, dar nu este plătit cât merită pentru ceea ce face.

Oamenii de afaceri musulmani care vin în România nu "importă" o serie de probleme din ţările de origine?

Ştiţi că stau şi mă gândesc şi eu la chestiunea asta? Cred că mulţi dintre patronii care vin aici erau la ei în ţară copiii pieţelor. Noi n-am avut mentalitatea asta de a câştiga bani pentru că ne-a fost frică în comunism. Dar să ştiţi că sunt unii care se distrug între ei. Am multe cazuri de acest gen. De pildă, unul l-a adus, de milă, pe vărul său primar din ţara de origine.

Când a ajuns aici, respectivul a dat de bani şi a început să joace poker şi l-a distrus. Pe altul, propriul frate l-a adus în pragul falimentului. În ceea ce priveşte problemele religioase, depinde de unde vin. Unii au trăit la munte, alţii pe nisip. Fiecare are tradiţiile şi obiceiurile lui religioase sau naţionale. Venind aici - şi asta ne deranjează! - vor să strice tradiţiile noastre şi să le aplice pe ale lor. Problema asta trebuie să o tratezi cu calm. Aşa cum am primit eu nişte şiiţi, despre care arabii lor spuneau că sunt păgâni.

După tot ce s-a întâmplat, de la 11 septembrie 2001 încoace, musulamanii care vin în România sunt mai porniţi împotriva creştinilor?

Eu nu am văzut aşa ceva! Pentru că Profetul Muhammed a spus foarte clar, şi asta ştie fiecare musulman: "Adam a fost creat din pământ, iar noi suntem copiii lui". Tot Profetul a spus că fiecare copil este creat cu credinţa cea bună. Părinţii, însă, le dau religia - musulman, creştin, mozaic, budhist. Eu, spre exemplu, am crescut printre români.

În Techirghiol o am vecină pe tanti Maria, care mi-a spus că, de când am plecat de acolo, "nen`tu Nicu" nu i-a mai cumpărat nicio oală. "De ce tanti Maria?", am întrebat-o. "Păi când stăteai aici şi tăiai curbanul (n.r. berbecul, sacrificat ca ofrandă religioasă) îmi dădeai câte o bucată de carne. Atunci îl obligam pe nen`tu Nicu să cumpere o oală nouă, pentru că noi fierbeam în oala noastră carne de porc şi îi ziceam că e păcat să-i necinstim religia omului care ne-a dat carnea".

Deci respectul ăsta a fost! Noi i-am respectat pe ei, ei ne-au respectat pe noi. Mai mult, părinţii noştri ne-au crescut aşa: "Să nu rămâneţi datori vecinilor voştri creştini nici măcar cu un ac! Asta pentru că, la judecata de apoi, pentru un ac vi se va cere credinţa în schimb".

Iar cei care vin din ţările arabe nu au ridicat nici ei probleme deosebite. Singurii mai răi sunt acei "mâncători de leş" despre care v-am spus.

"Membrii organizaţiei Taiba din România sunt consideraţi fundamentalişti islamici."

Dar ce este cu organizaţia aceasta Taiba?

Înainte se numea Medina. În unele privinţe avem şi noi probleme cu ei. Spre exemplu, după sărbătoarea Bayram, liderul lor (care a studiat în Iordania) a făcut apel să nu se mai sacrifice animale pentru numele lui Dumnezeu, să nu se mai aducă astfel de ofrande lui Allah. Dar Profetul Muhammed a spus foarte clar: citiţi din Coran versetul cutare şi tăiaţi curban pentru sufletele morţilor voştri. La noi, în Dobrogea, tăiam "hazet curban" (pentru cel mai iubit, cel mai drag) cu o zi înainte de Bairam. Din carnea aceea nu mănânca nimeni dintre cei ai casei. Este carnea săracilor!

Aşa au hotărât marii noştri teologi, dar Taiba aduce alte tradiţii din Iordania sau din Yemen. Fiecare vine cu tradiţiile lui! În schimb, le-am spus: ceea ce dai pomană cu mâna dreaptă, nu trebuie să ştie mâna stângă şi invers. Ei au dat la televizor pomana făcută. E ceva ruşinos! Sau atunci când au adus berbecul cu elicopterul, de au dat toate televiziunile. Iar nu e în regulă! Omul nu poate trăi fără să facă pomană, iar aceasta o faci fără să te ştie lumea.

2,5% din averea mişcătoare se dă numai la musulmani, însă pomană faci cu toată lumea, indiferent de religie. Dacă vecinul tău creştin este flămând, tu nu te poţi culca cu stomacul plin. Trebuie să-i dai şi lui de mâncare! Asta este o obligaţie pentru orice musulman!

Diferenţele acestea de tradiţie între musulmani pot crea mari probleme în cadrul comunităţilor? Pot fi atenuate cumva?

Ştiţi cum stau lucrurile? Banul nemuncit merge peste tot. Fundamentaliştii câştigă prin forţa financiară. Asta este sursa răului! Banii ăştia vin de undeva... Se aude că au construit deja vile la munte, la mare.

Anumite bănci musulmane vor să vină în România. Acestea funcţionează după legea islamică, în sensul că nu iau dobândă. Credeţi în viabilitatea unor astfel de instituţii?

La noi dobânda este interzisă sub orice formă. N-ai voie nici măcar să obligi pe cineva să-ţi dea datoria repede. Dobânda asta este un fel de cămătărie. Cel care face cămătărie riscă pedeapsa cu moartea. La lege zice: "Tâlharului de drum mare taie-i capul, iar hoţului taie-i mâna!". Dar pe de altă parte se spune că a omorî un om este ca şi cum a-i omorî întrega omenire, iar a salva un om este ca şi cum a-i salva întrega omenire. Să reţinem însă că în islam hoţia, minciuna, curvia sunt interzise.

Revenind la poblema băncilor islamice, eu nu cred că vreo bancă poate lucra cu adevărat fără dobândă. Nu mă pricep la comerţ, dar stau şi mă gândesc ca un om obişnuit. Şi arabii care vin aici se asociază cu creştini şi vând carne de porc, vin, în minimarket-uri. Ei zic că îşi iau partea lor de bani din alte produse decât cele interzise. Nu ştiu dacă e aşa... Se spune că dacă pui o viţă de vie şi zici că din ea vei face struguri, iar din struguri faci vin, câte boabe produce tulpina respectivă atâtea păcate îţi faci. Băutura este interzisă!

Dar dacă un musulman vinde băuturi alcoolice creştinilor, care au voie să le bea, mai este păcat?

Este ca şi cum ar vinde alcool musulmanilor. E păcat! Orice lucru care îmbată omul este interzis în islam! Aici mă refer şi la droguri.

Să vă spun de ce este interzisă şi carnea de porc. Pentru că distruge nervul geloziei. Bărbatul, nemaifiind gelos, creează condiţiile pentru apariţia copiilor din flori. Copiii din flori vor distruge omenirea. De pildă, nu vi se pare ruşinos cum umblă preşedintele fracezilor? Umbli cu femei pe stradă când ţara ta te aşteaptă? Spre sfârşitul lumii vom fi conduşi de copii din flori şi asta ne va duce la distrugere.

"Locul femeii este în casă şi are ca obligaţii să păstreze averea familiei, să educe copiii, să nu-şi ponegrească soţul şi să nu vândă secretul casei."

Civilizaţia occidentală se raportează altfel la valori...

Alţii se mai şi leagă de islam! N-a spus Regina Angliei că dacă a căzut comunismul trebuie ne găsim alt duşman pentru că omul fără duşman nu poate să trăiască? Hai să luăm islamul ca duşman... Criminali nu sunt şi la creştini? Criminali există şi la musulmani şi la toate naţiile! Răul se găseşte peste tot. Cel mai bun exemplu este gura. Dinţii tari ca fierul, limba moale ca halvaua. Dacă muşti limba nu curge sânge? Deci răul cu binele convieţuiesc.

Aţi urmărit dezbaterile din Franţa în legătură cu purtatul basmalei de către femeile musulmane?

La noi nu se va pune problema aceasta pentru că fiecare se îmbracă aşa cum doreşte. Nu vedeţi pe stradă?

Cum vedeţi discuţiile pe tema eliminării simbolurilor religioase din şcoli, în special a icoanelor ortodoxe?

Asta înseamnă că n-ai respect faţă de semenii tăi! Ortodocşii nu s-au amestecat niciodată în treburile noastre! Ne-au spus vreodată să dăm jos semiluna de pe geamie? Ce drept aş avea eu, ca musulman, să le cer să dea jos crucile şi icoanele? Fiecare trebuie să aibă dreptul să-şi afişeze simbolurile religioase. Dar sunt persoane care caută să aprindă câte un "fitil". De ce a apărut această problemă din senin, dacă nimeni nu s-a plâns de nimic? Intriga este cea mai periculoasă.

"Oricine se poate bate cu pumnul în piept că este musulman sau creştin, dar fără fapte şi caracter nu poate fi."

Vă deranjează apariţia în limba română a cărţii lui Salman Rushdie, "Versetelor satanice"?

În 1988, când mi-a vizitat geamia o delegaţie iraniană, m-au întrebat cum mi se par scrierile respective. Le-am zis că mie îmi pare rău că au pus atâţia bani premiu pe căpăţâna unui păgân. "De ce nu faceţi cu un milion de dolari o şcoală sau un spital? Dumnezeu ne-a lăsat pământul acesta pentru a-l umple cu morţi?", i-am întrebat. Povestea asta cu Salman Rushdie este o altă intrigă. Nu mă deranjează deloc faptul că "Versetele satanice" au apărut în limba română. De ce să mă deranjeze? Fiecare este liber să gândească aşa cum vrea, să scrie aşa cum vrea şi să se roage aşa cum vrea.


Conform Coranului, nu se pedepseşte cu moartea un asemenea păcat?

Cum să se pedepsească!?! Nu scrie nicăieri că ai voie să omori.

"Nu mă deranjează deloc faptul că "Versetele satanice" au apărut în limba română. De ce să mă deranjeze?"

Scandalul caricaturilor cu Profetul Muhammed v-a deranjat?

Cine dintre aceia l-a văzut pe Profet pentru a-i putea face vreo caricatură? Altă intrigă! Nu trebuiau băgate în seamă caricaturile cu Profetul Muhammed. Eu am credinţă pură. Oamenii pot face orişice pentru că nu mă zdruncină din credinţa mea.

"Nu trebuiau băgate în seamă caricaturile cu Profetul Muhammed."

Se confruntă comunitatea pe care o conduceţi cu alte probleme?

De 18 ani încercăm fără succes să obţinem un cimitir. Autorităţile, Primăria Capitalei, tot ne-au dus cu vorba. Ultima cacealma este promisiunea care ne-au făcut-o că ne vor vinde cu bani mai puţini un teren. Asta pentru că CGMB nici nu vrea să audă de varianta repartizării gratuite a unui teren pentru cimitir. Ne trebuie două hectare. Nu mai spun că familia mea a făcut sacrificii pentru ţară. Tata a fost orfan de la primul război mondial, iar în 1960 fratele mi-a murit în armată la Vânju Mare. Cinci zile mai avea şi scăpa de armată. Nimeni nu ţine cont de asta. E lipsă de respect!

Unde îi înhumaţi pe musulmanii care mor în Bucureşti?

Îi trimitem la Constanţa sau la Străuleşti 2, unde apucăm. E foarte greu! În plus, ne-au arătat un teren la Ghencea 2 pentru care am făcut singuri întreaga documentaţie ca să fie funcţional, dar nu ni l-au mai dat. Câte escrocherii nu s-au întâmplat în ţara noastră?! Doi ani am umblat pentru 27 de aprobări şi nu s-a ales nimic. Am mai cheltuit la vremea aceea şi vreo 30 de milioane de lei.

Cel mai redutabil adversar

Cel mai mare adversar al islamului ar putea fi unul dintre cei mai mari credincioşi practicanţi. Ar putea fi chiar din lumea musulmană. Lumea îl ia pe Bin Laden. Dar cine la crescut? Nu l-au crescut americanii pentru a lupta împotriva ruşilor? Acum s-a întors împotriva lor. Eu cred, totuşi, că Bin Laden este folosit mai mult ca un simbol în direcţia în care vor americanii.

Un alt exemplu negativ din lumea islamică este lupta dintre kurzi şi turci.

Poveste de viaţă

"Ceauşescu mi-a dat trei mii de lei în 1971"

Cel mai important moment din viaţa mea a fost atunci când am ajuns la Mecca. Mai mult, în 1976, când am primit 10 locuri pentru pelerinii din România, l-am putut înscrie pe tata şi a ajuns şi el la Mecca. A fost o mare bucurie pentru mine! Şeful meu l-a tăiat de trei ori de pe listă, spunând că e prea bătrân. Eu veneam în fiecare noapte de la Constanţa şi dimineaţa intram la Departamentul Cultelor şi mă rugam să-l lase pe listă. Atunci director era Popescu Ion, fostul preşedinte al Băncii Internaţionale a Religiilor.

"M-au dat afară de la liceu pentru că aveam un unchi în Turcia"

În 1971 i-am scris lui Nicolae Ceauşescu pentru a mă ajuta financiar să refac acoperişul geamiei din Techirghiol. Mi-a trimis trei mii de lei. Cu banii ăştia am luat cinci metri cubi de cherestea şi am făcut acoperişul la geamie. Până atunci stăteam cu ligheanele înăuntru când ploua. Într-un fel, Ceauşescu ne-a ajutat. Să nu credeţi că sunt comunist, dar eu am ţinut la omul ăsta.

Pentru majoritatea musulmanilor care au trăit în România a fost bun pentru că ne-a scăpat, după 1965, de "lupta de clasă". Aveam atâţia imami la puşcărie, închişi nevinovaţi. Pe mine m-au dat afară de la liceu pentru că aveam un unchi în Turcia. Ce n-am păţit!? Au venit şi ne-au luat din casă până şi saltelele de lână. După ce a venit Ceauşescu, am mai scăpat de nedreptăţile astea.

Oamenii "din umbră"

De 43 de ani, cea mai apropiată persoană îmi este soţia. Ea mi-a susţinut moralul şi m-a ajutat în toate momentele grele. Mi-a fost întotdeauna alături. Am muncit împreună atât la geamia din Techirghiol, cât şi la aceea din Bucureşti. Am fost de nedespărţit. Şi copiii noştri mi-au fost aproape. Nu-i pot uita nici pe profesorii mei de la seminarul din Medgidia. Îi pomenesc în slujbele mele de fiecare dată. Preşedintele Comunităţii Musulmane din Bucureşti, profesorul Baubec Sucri, este un alt om care mi-a fost alături încă din anul 1987. După Revoluţie, am înfiinţat împreună Uniunea Democrată Musulmană din România.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite