Bogdan Naumovici: „S-a întors lumea cu c... în sus!”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ca şi Seinfeld, publicitarul Bogdan Naumovici ia în râs situaţii întâlnite şi trăite în propria viaţă. „Dacă poţi să faci mişto de un bărbat chel, de ce să nu faci şi de un homosexual?“ întreabă, retoric.

Interviul a debutat neconvenţional: l-am informat că într-o petiţie on-line, semnată de câteva persoane de ambele sexe, se cere trustului Mediapro scoaterea lui din emisiunea “Seinfeld, frate!” pe motiv că se ia de homosexuali.

- Ce înseamnă treaba asta cu petiţia?

- Nu ştiu, nu-mi amintesc... Aaa, că am zis “fundaş pentru echipa adversă? Ha, ha ha... Stai să le spun şi colegilor (pe fond, prin telefon, se aud râsete). Păi ar trebui să-l scoată atunci şi pe Seinfeld, pentru că şi el foloseşte aceiaşi termeni. Hahaha! Ia uite ce probleme am eu! Altfel, sunt fericit! 

- Ai scris, regizat şi jucat în spoturi, ai propria emisiune tv. Îţi construieşti propriul brand. Este cumva un exerciţiu de narcisism?

- La întrebarea asta trebuie să răspundă un psiholog, nu eu. “Seinfeld, frate!’ este o formă de a mă disciplina pentru a-mi nota şi filma amintirile. Voiam de mult să fac treaba asta, dar acum mă obligă PRO Cinema. Altfel, poate n-aş fi făcut-o niciodată. Dacă poveştile mele se vor găsi într-un volum, naiba ştie!  Dar aş vrea ca fiu-meu, când va creşte, să ştie prin ce întâmplări am trecut.

- Cât timp ia treaba asta cu televiziunea?

- O duminică după-amiaza pentru văzutul a 12 episoade. Noaptea târziu termin de scris. Apoi luni, vreo trei patru ore filmăm pentru o săptămână.

- Este mult, ca timp, pentru un director regional al unei agenţii de publicitate?

- Mi-am dat demisia de mult din funcţia respectivă, fiindcă se pusese problema să circul în Europa două săptămâni pe lună. În primul rând, că mi-e frică de avion, în al doilea, pentru că am treabă în România. Nu aş lipsi atât de lângă prieteni, familie, business. În ultimii opt ani am mers o sigură dată cu avionul, în SUA. În Anglia am fost de cinci ori cu trenul. Unde se poate ajunge pe pământ, merg pe pământ. Iar viaţa mea este de aşa natură organizată încât merg unde vreau eu, nu unde trebuie.

- Ai susţinut-o pe Nadia Comăneci în campania Mari Români. Care sunt marii români într-un top personal?

- Cei care au făcut performanţă la nivel internaţional: Bâncuşi, Vuia, Coandă, Titulescu... Cei care au făcut ceva de care s-a auzit în afara peticului ăsta de pământ. Că aşa, noi între noi, ne dăm toţi mari.

- Într-o campanie despre români mici şi mediocri, cine ar intra?

-  Toţi cei care sunt curioşi ce a făcut Elodia, toţi cei care s-au declarat mulţumiţi de punctul luat de Piţurcă în meciul cu Franţa şi nu s-au declarat nemulţumiţi că n-am avut niciun şut pe poartă.

- La cine ar merge trofeul cel mai mic român?

- Adi Minune, ştiu eu? Mă tot întreb unde găsesc nişte români mari, că de-ăia mici sunt peste tot.

- Tu unde te situezi, printre ei?

- 1,81! Cam pe-acolo. Nici Ghiţă Mureşan, nici Minune!

- Eşti implicat în vreo campanie politică?

- Nu. Nici nu cred că se va mai întâmpla. Am făcut o campanie pentru  Cosmin Guşă la primărie, mi s-a părut că el a venit cu un mesaj de schimbare. Am pus un pariu, dar n-a ieşit!

- Cum apreciezi campaniile politice de la noi?

- Nu cred că se ridică vreuna mai sus de nota 7, dacă le compari cu standardele de pe afară. Faţă de campania lui Obama, în SUA, noi suntem nişte pigmei.

- Campania la locale a oferit „mostre“ de mici români?

- Nenumărate! Exemplul cel mai limpede este cel al unui domn de la Baia Mare, Dorin Cherecheş parcă îl chema, care avea un spot cu un copil în cadă: „De ce să stăm în baia mică, dacă putem să facem baia mare?“. Şi săreau amândoi, şi el şi copilul, în piscină.

- Este Seinfeld personaj de reclamă?

- O-ho-ho! Paleta situaţiilor lui în serial este atât de variată - de la politică la homosexuali şi neonazişti! Seinfeld a fost folosit într-o reclamă pentru Microsoft, cu Bill Gates, dar nu m-a dat pe spate. Cred că trebuie folosit la ce e el bun: observator extrem de comic al ciudăţeniilor dintre noi! (râde zgomotos).

Ce tare, chestia aia cu petiţia! Se ridică femeile din România să ia apărarea homosexualilor! Chiar s-a întors lumea cu curu-n sus! (Pe un ton serios) Sunt apelative pe care le foloseşte orice om pe stradă, cred că putem face mişto şi râde de orice. Este un semn de sănătate! Dimpotrivă, cu cât îi separi de lumea normală, cu atât îi ostracizezi! Dacă poţi să faci mişto de o femeie grasă sau de un bărbat chel, de ce să nu faci şi de un homosexual?

Mini CV

Chief Creative Officer al Leo Burnett România

Director de creaţie al shop-ului de idei 23

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite