SUA: drepturi pentru comunitatea „extralarge“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Divertismentul «extralarge» exploatează potenţialul economic şi politic al obezilor, în SUA una din trei persoane având probleme cu greutatea.

BFG (Beautiful fat girls) şi BFM (Beautiful fat man) au un interes comun: cauza nobilă a „acceptării greutăţii". Ambele grupări militează pentru garantarea drepturilor uneia dintre puţinele categorii sociale ce poate fi persecutată în mod legal: supraponderalii.

Acum, când Biroul Oval este ocupat de un preşedinte negru, iar homosexualii sau minorităţile religioase se bucură de protecţia legii, industria de profil lansează o nouă mişcare: divertismentul „extralarge", destinat tuturor „măsurilor", şi care exploatează potenţialul economic şi politic al obezilor, adică al fiecărei a treia persoană din Statele Unite.

La Long Beach, în California, Lisa Marie Garbo, portavoce a BFG şi nepoată a celebrei actriţe Greta Garbo, invită clienţii care-i frecventează localul, „Bounce Club", să semneze petiţii care îi cer preşedintelui Obama să-i includă şi pe obezi în proiectul său legislativ contra discriminării şi a homofobiei.

„În majoritatea cluburilor, graşii sunt luaţi peste picior, sunt trataţi mizerabil, iar portarii îi lasă să aştepte la uşă cu orele", argumentează Garbo, 41 de ani, şi care cântăreşte, cu „mici" variaţii, între 120 kg şi 146 kg.

Ideea de a deschide „Bounce Club" i-a venit lui Garbo după ce a fost batjocorită într-o discotecă din Hollywood. Azi, e gata să lanseze un întreg lanţ de astfel de cluburi la nivel naţional. „Oamenii cred că noi am dorit să arătăm aşa, iar asta le oferă pretextul de a ne marginaliza. Nu e chiar aşa simplu. Eu sunt astmatică şi am luat steroizi de când eram tânără".

Existenţa cluburilor „extralarge" din ţară a revoluţionat viaţa socială a acestei comunităţi, ce s-a constituit pe Internet. „Mulţi din cei care vin aici n-ar frecventa un local obişnuit din cauza felului în care arată. Cu cât se simt mai bine aici, cu atât capătă încredere în ei.

Există oameni care chiar mi-au spus că acest club i-a încurajat să caute un job mai bun", spune şi Kathleen Divine, proprietara „Butterfly Lounge" din Orange City. Divine şi-a extins afacerea şi în domeniul îmbrăcămintei, inaugurând marca „Big Girl Gear", cu ţinute feminine mai ample.

Cererea a întrecut aşteptările şi graniţele Statelor Unite, venind comenzi din Marea Britanie până în Australia. Acum, ideea acestor întreprinzători e de a atrage în lumea lor şi persoane cu greutate normală, pentru a le demonstra că normalitatea nu ţine de cântar.

SUA



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite