2.000 de euro, şofer de autobuz la Castellon

0
Publicat:
Ultima actualizare:

>> Salariul bun, siguranţa zilei de mâine şi orele suplimentare plătite dublu fac ca acest gen de locuri de muncă să fie căutate şi de imigranţi, şi de spanioli. Afluenţa de imigranţi

>> Salariul bun, siguranţa zilei de mâine şi orele suplimentare plătite dublu fac ca acest gen de locuri de muncă să fie căutate şi de imigranţi, şi de spanioli.

Afluenţa de imigranţi a oferit statului spaniol avantajul de a putea selecţiona personal calificat. Un exemplu îl constituie transportul urban, un domeniu în care lucrează şi românii. Salariul bun şi siguranţa zilei de mâine sunt principalele atuuri ale meseriei de şofer de autobuz.

În Spania, societatea pe acţiuni este forma cea mai simplă de gestionare a transportului urban, afacere care împarte jumătate din activ primăriei, iar cealaltă jumătate, numărului de acţionari. La rândul lor, acţionarii pot decide înnoirea parcului auto, acordarea de facilităţi pentru salariaţi şi organizarea de cursuri de calificare.

Toate acestea duc la profit, dar şi la motivarea angajaţilor prin salarizare, 1.300 - 1.500 euro lunar, plus plata dublă a orelor suplimentare, prime de vacanţă, ţinută de lucru gratuită. Locurile de muncă de acest gen sunt preferate, în egală măsură, de imigranţi şi de spanioli.


"În ţară am fost minţit"


Ciprian Ion Petrescu (24 de ani), din Castellon, şofer cu permis de conducere pentru toate categoriile auto, a lucrat atât în România, cât şi în Spania.


"În ţară, am terminat un liceu cu profil auto, dar la angajare am fost minţit în privinţa salariului şi amânat până când mi-am pierdut răbdarea şi am preferat să muncesc la coasă."


Când a plecat în Spania, în urmă cu patru ani, Ciprian, ca mai toţi tinerii de 20 de ani, a vrut o viaţă mai bună, o familie, o casă. A fost nevoit să muncească în construcţii, pentru a obţine mai uşor permisul de muncă. Acum, lucrează ca şofer de autobuz în Castellon.


"Am demonstrat ce pot prin probele de lucru la care am fost testat, atât pe traseu, cât şi în domeniul mecanicii auto. Nu pot spune că nu este obositor, lucrez 10 sau 12 ore pe zi, dar sunt motivat financiar. Câştig în jur de 2.000 de euro lunar, în funcţie de orele suplimentare pe care le realizez", adaugă Ciprian.


În total, cinci români


Alţi patru colegi români îl salută pe Ciprian, pe traseu, de la volanul autobuzelor spaniole. Deocamdată, niciunul nu are de gând să se întoarcă în România prea curând.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite