O companie românească de transport, acuzată că cere bani clienţilor pentru cafele şi plata amenzilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O tânără susţine că şoferii au făcut chetă în autocar pentru plata unei amenzi date de poliţia italiană pentru un parbriz crăpat, dar şi pentru cafelele "din partea

O tânără susţine că şoferii au făcut chetă în autocar pentru plata unei amenzi date de poliţia italiană pentru un parbriz crăpat, dar şi pentru cafelele "din partea firmei"

Preţul unui bilet dus-întors Spania-România, cu autocarele companiei internaţionale de transport de persoane Atlassib, costă 195 de euro. Însă, pentru a ajunge la destinaţie, clienţii companiei amintite trebuie să mai scoată nişte bani din buzunar. Lucru de care conducerea firmei nu are cunoştinţă, deoarece faptele sânt comise de către o parte dintre conducătorii auto.

Maria Norniţă susţine că pe parcursul călătoriei sale Madrid-Iaşi, şi retur, a trebuit să scoată de mai multe ori bani din buzunar. Ştia de practica de la vama ungurească, unde se dă cinci euro şpagă vameşilor unguri pentru a nu se mai controla bagajele, însă, de data aceasta a trebuit să contribuie la plata unei amenzi în Italia şi la strângerea unui fond de rulment din care să se cumpere aşa-numita "cafea din partea firmei".

Ea a povestit că, pe drumul de întoarcere în Spania autocarul a trebuit să oprească de urgenţă într-o parcare pentru ca o persoană să meargă la toaletă. Deoarece parcarea nu era pentru staţionarea autocarelor, poliţia italiană a făcut un control de rutină şi a observat că autocarul avea parbrizul crăpat.

Fapt pentru care a aplicat o amendă. "Şoferii ne-au spus să strângem bani pentru amendă dacă vrem să nu rămânem în Italia. Au spus că ei nu o plătesc deoarece nu a fost vina lor că a trebuit să oprească. Dar ei plecaseră din România cu parbrizul crăpat", a declarat Maria, dezamăgită de serviciile companiei.

Două cafele: cinci euro

Tânăra susţine că a fost pentru ultima oară când a călătorit cu autocarul. "În anumite localităţi din Italia am staţionat şi câte două ore pentru a aştepta persoane ce veneau din diverse oraşe. În viaţa mea nu mai călătoresc cu autocarul. Voi lua avionul, chiar dacă îmi este un pic frică de zbor. Am dat aproape 200 de euro pe bilet. Mai puneam 50-60 de euro şi-mi cumpăram bilet de avion".

Pentru Maria nici drumul spre România nu fusese lipsit de peripeţii. "Pe parcursul călătoriei ne-au oferit două cafele, au zis ei, din partea firmei. Dar la intrarea în România ne-au spus să dăm fiecare câte cinci euro pentru cafea. Ziceau că cei dinaintea noastră au lăsat bani pentru noi. Iar acum, noi la rândul nostru să lăsăm pentru cei care urmau să ia autocarul după noi", a spus dezamăgită Maria Norniţă.

Conducerea firmei neagă acuzaţiile

Aflat în Portugalia, directorul sucursalei Atlassib de la Madrid, Ciprian Colceriu, nu era la curent cu cele petrecute şi a negat din start orice acuzaţie. "Dacă era vreo problemă cu autocarul, venea altul de la filiala Atlassib din Padova. Dacă era nevoie de bani, se trimiteau tot de la Padova".

La jumătate de oră distanţă, Colceriu aproba incidentul din Italia, dar lua apărarea angajaţilor. "Într-adevăr a fost o problemă cu parbrizul în Italia. Pe şoferul care este responsabil de autocar în cunosc personal. Lucrează la noi de foarte mult timp. Mi-a spus că a amenda a fost plătită de cel de-al doilea şofer şi nicidecum de călători".

Directorul filialei din Madrid roagă persoanele nemulţumite de serviciile companiei să facă sesizări în caietul de reclamaţii, aflat în toate centrele de comercializare a biletelor. Toate reclamaţiile sunt trimise spre analizare la sediul central din Sibiu.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite