Madrid: 81 de copii ţigani, lăudaţi de profesorii spanioli

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În ciuda condiţiilor insalubre în care trăiesc, cei 81 de copii rromi sunt deosebit de inteligenţi şi respectuoşi cu profesorii şi cu ceilalţi colegi. Într-o şcoală din Madrid

În ciuda condiţiilor insalubre în care trăiesc, cei 81 de copii rromi sunt deosebit de inteligenţi şi respectuoşi cu profesorii şi cu ceilalţi colegi.

Într-o şcoală din Madrid studiază 94 de copii români, dintre care 81 sunt de etnie rromă. Copiii, în marea lor majoritate trăiesc în barăcile din Canada del Real Galina, o localitate construită ilegal pe un teren al Primăriei Madrid. O parte din aşezare a fost demolată în urmă cu trei luni, printr-un ordin judecătoresc, iar restul taberei ilegale urmează să fie dărâmată până la sfârşitul anului.

Copiii cu vârste între 3 şi 12 ani din Canada Real Galina studiază în colegiul Blas de Otero, din cartierul madrilen Vallecas. Deoarece numărul copiilor străini era foarte mare, în unitatea şcolară au fost înfiinţate două clase speciale.

Timp de nouă luni, celor mici li se dau cursuri intensive de spaniolă, după care sunt repartizaţi în clasele care le corespund în funcţie de vârstă. "Am luat decizia de a înfiinţa aceste clase speciale, deoarece numărul copiilor străini care nu ştiau să vorbească limba spaniolă era foarte mare.

Atât micuţii români, cât şi cei de etnie rromă, sunt deosebit de inteligenţi. În numai două luni, ei învaţă limba spaniolă şi se integrează perfect în colectivul de elevi", a declarat directoarea şcolii, Maria Angeles Gomez.

Probleme cu igiena

Singurele probleme pe care le întâmpină cadrele didactice cu elevii rromi sunt cele legate de igienă. Mulţi dintre aceşti copii trăiesc în condiţii greu de descris. Ei se spală foarte rar, deoarece locuiesc în barăci fără apă şi fără electricitate. Unul dintre copii a povestit că, de la începutul acestui an, locuinţa imporovizată în care trăieşte a fost cuprinsă de flăcări de două ori.

Incendiul a fost provocat de o lumânare pe care o foloseau la iluminat, pentru că nu au electricitate. Eduardo Ortega, unul dintre profesorii claselor speciale, a spus că în ciuda condiţiilor grele în care trăiesc copiii rromi, aceştia sunt deosebit de inteligenţi. El a povestit că unitatea de învăţământ cumpără rechizitele elevilor, pentru că părinţii nu au bani.

"Noi le cumpărăm cele necesare pentru a studia şi le lăsăm în clasă, pentru că, de multe ori, le-au pierdut sau le-au fost furate de către copiii din cartierele în care locuiesc", a declarat profesorul. Majoritatea copiilor rromi învaţă lecţiile din clasă, deoarece acasă trebuie să aibă grijă de fraţii mai mici sau să-şi ajute părinţii la treburile casnice.

Micuţii rromi, mai respectuoşi decât cei spanioli

Cadrele didactice susţin că atât copiii români, cât şi cei de etnie rromă sunt foarte respectuoşi şi afectuoşi. "Este o mare diferenţă între elevii spanioli şi cei români şi rromi. Cei din urmă sunt mult mai respectuoşi şi mai afectuoşi.

De multe ori ne îmbrăţişează. Dacă ar trebui să aleg între a preda copiilor spanioli sau celor români şi rromi, i-aş prefera pe cei din urmă", a declarat Eduardo Ortega. Chiar dacă părinţii lucrează multe ore pe zi, ei vin din ănd în când la şcoală, pentru a discuta cu profesorii despre situaţia şcolară a elevilor.

"Am fost surprinşi de interesul pe care părinţii îl au în ceea ce priveşte educaţia copiilor. Se observă că mulţi dintre ei au un nivel cultural scăzut, dar ne-a impresionat faptul că îşi doresc ca cei mici să studieze", a spus directoarea Maria Angeles Gomez.

Psiholog pentru elevi

Unitatea de învăţământ este bilingvă, copiii asistând la cursuri ţinută în limba spaniolă şi în engleză. Cei de etnie rromă sunt cei mai avantajaţi. În scurt timp, copiii rromi vor vorbi patru limbi : cea maternă, româna, engleza şi spaniola.

"Este surprinzătoare usurinţa cu care învaţă limbi străine", a declarat directoarea şcolii. În colegiu există un psiholog care examinează periodic elevii. În momentul în care cei mici întâmpină probleme de adaptare sau suferă vreun tip de disfuncţionalitate psihologică, li se face terapie cinci ore săptămânal.

De la începutul acestui an şi până în prezent, psihologul a tratat doi elevi de etnie rromă : unul de cinci ani, care suferea de discapacitate cognitivă şi unul de zece ani. "În momentul în care am constatat că cei doi copii aveau probleme, am anunţat părinţii şi le-am cerut acordul, pentru a-i supune pe cei mici unui tratament psihologic.

A fost destul de greu deoarece, la început, au refuzat să accepte că fiii lor suferă de disfuncţionalităţi", a mai spus Maria Angeles Gomez.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite