Guvernul României cheltuieşte 3,4 milioane de euro pentru imaginea României în Spania
0Guvernul de la Bucureşti pregăteşte o nouă campanie prin care să "cosmetizeze" imaginea concetăţenilor noştri din Spania. Aceasta face parte dintr-un proiect mai amplu, denumit "Români în
Guvernul de la Bucureşti pregăteşte o nouă campanie prin care să "cosmetizeze" imaginea concetăţenilor noştri din Spania. Aceasta face parte dintr-un proiect mai amplu, denumit "Români în Europa", care îi are în vedere şi pe cei din Italia.
Pentru campania din Spania, Executivul a alocat aproape 3,4 milioane de euro, proiectul în ansamblu urmând a costa aproximativ 8 milioane de euro.Potrivit unui comunicat de presă al Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale (ASG), campania îşi propune să devină o alternativă la discursul mediatic "emoţional" stârnit de infracţiunile comise de români în Spania.
"Pe baza studiilor derulate de ASG, precum şi ca urmare a semnalelor de alertă privind intensificarea problemei de imagine a românilor în mass-media spaniole, Guvernul României a decis că este nevoie de un efort de comunicare pentru a corecta percepţia eronată şi generalizantă la adresa cetăţenilor români", a declarat preşedintele Agenţiei, Alfred Bulai. Campania va consta în prezentarea unor poveşti de succes ale românilor, spuse de spanioli. Sloganul sub care se va acţiona va fi "Hola, soy Rumano" - "Salut, sunt Român", care potrivit lui Alfred Bulai sugerează deschiderea către spanioli şi mândria de a fi român.
Contractul pentru implementarea campaniei va costa 12.168.077,13 lei (fără TVA), adică aproximativ 3,4 milioane euro şi a fost atribuit agenţiei de publicitate Saatch&Saatchi (n.r. - cea care a lucrat şi la campania "Casa de copii nu e acasă").
"Cercetările au reliefat faptul că singura soluţie viabilă la problema de imagine a românilor din Spania este cunoaşterea. În acest context, a fost validat sloganul <Hola, soy Rumano>", a arătat Bulai.
Cercetare privind imaginea românilor în Spania
Până la începerea campaniei în Spania, Agenţia de Strategii Guvernamentale a comandat un sondaj de opinie în rândul spaniolilor, intitulat "Imaginea României în Spania" şi ale căror date au fost făcute publice în luna iunie. Potrivit studiului, mai mult de jumătate dintre locuitorii din această ţară au o părere bună sau foarte bună despre imigranţii din Spania (53%), iar 43% au o părere proastă sau foarte proastă.
Totuşi, mai mult de trei sferturi dintre aceştia (76%) consideră că pe teritoriul statului lor se află prea mulţi imigranţi, iar 69% sunt de acord cu expulzările. Pe de altă parte, 49% dintre spaniolii care au răspuns la chestionar cred că ţara lor are de câştigat de pe urma imigranţilor. Spaniolii sunt toleranţi în mare măsură cu imigranţii sud-americani şi foarte puţin toleranţi faţă de cei romi.
Deşi, atrag şi ei opinii negative, românii sunt văzuţi ceva mai bine decât romii de către spanioli. În ceea ce priveşte România, 21% dintre respondenţii spanioli asociază ţara noastră cu sărăcia şi mizeria.
Aproape două treimi dintre respondenţi (67%) nu au putut spune numele niciunei personalităţi din România, iar ceilalţi au amintit de Ceauşescu, Dracula, Nadia Comăneci şi de unii fotbalişti. 99% dintre intervievaţi nu au putut menţiona numele niciunei mărci de produse fabricate în România.