Autobaza şoferilor români din Zaragoza

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Autobaza şoferilor români din Zaragoza
Autobaza şoferilor români din Zaragoza

Peste 70 de şoferi români au fost selecţionaţi pentru a munci la o firmă internaţională de transport pe liniile suplimentare de autobuz din Zaragoza. Oraşul, o metropolă cu

Peste 70 de şoferi români au fost selecţionaţi pentru a munci la o firmă internaţională de transport pe liniile suplimentare de autobuz din Zaragoza.

Oraşul, o metropolă cu aproximativ 4 milioane de locuitori, este în această perioadă gazda unei expoziţii internaţionale. La acest eveniment sunt aşteptaţi, în decurs de trei luni, aproximativ 6 milioane de vizitatori.

În acest context reprezentanţa Tusza, sucursală spaniolă a firmei înternaţionale de transport Avanza, a fost nevoită să suplimenteze liniile de autobuz.

Firma are încheiat un contract permanent cu primăria oraşului Zaragoza, deoarece cartierele mărginaşe ale oraşului, nou construite, se află la distanţe semnificative (10-12 kilometri) de punctele de interes turistic ale oraşului.

Datorită unei mai vechi şi fructuoase colaborări cu şoferii români, administraţia s-a hotărât să selecteze, şi de data aceasta, personal din România, de la firmele de profil, şi nu şoferi spanioli.

"Se decurcă în orice situaţii"

Cristian Magdici (de 31de ani) din Iaşi, angajat al firmei Tusza, are şi o explicaţie pentru acest fenomen: "Românii învaţă repede, au experienţă pe şoselele Europei şi sunt obişnuiţi să se descurce în orice condiţii, pe toate tipurile de autovehicule."

Tot Cristian Magdici adaugă: "Toţi angajaţii au dat probe de lucru timp de două săptămăni, însoţiţi de un inspector de trafic român, care este şi translator, dar care are o experienţă de cinci ani pe stăzile oraşului.

Când e vorba de muncă, sunt căutaţi românii, şoferi cu permis de conducere pentru toate tipurile de autovehicule. Contractul de muncă încheiat de către firma românilor este pe o perioadă nedeterminată, pentru că liniile de autobuz vor rămâne şi după expoziţie."

Responsabilitate în caz de accident

Conducătorul autobuzului răspunde atât pentru siguranţa circulaţiei dar şi cea a călătorului. Primul ajutor, în caz de accident, până la sosirea ambulanţei, nu este obligaţia şoferului. Dar dacă există un asemenea eveniment, şoferul cheamă salvarea, iar până la venirea ei, autobuzul rămâne tras pe dreapta. Într-o zonă aglomerată poliţia este cea care preia bolnavul şi asigură transportul către cel mai apropiat spital.

Program încărcat

Referindu-se la meseria sa şi la traficul din oraş, Cristian spune că "este obositor, nu poţi rula mai mult de patru ore fără pauză din cauza fluxului de călători, dar mai ales a celor 650.000 de alte autovehicule care circulă pe stradă". Momentele de relaxare sunt preţioase, odihna este foarte importantă, iar Cristian, originar din inima Moldovei, constată mai mult pentru sine că, deşi "casă mi-am luat, televizor ...nici nu am timp să mă uit".

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite