Un fost sportiv face bărci pentru milionari

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Un fost sportiv face bărci pentru milionari
Un fost sportiv face bărci pentru milionari

Vrânceanul Adrian Ilie are o afacere de viitor în Peninsulă, lângă oraşul Torino. Originar din Râmniceni, judeţul Vrancea, Adrian Ilie (36 de ani) construieşte de 11 ani iahturi care valorează peste jumătate de milion de euro.

Românul a sosit la Torino la vârsta de 21 de ani, iar prima sa slujbă a fost cea de mecanic într-un parc de distracţii. Pasiunea pentru caiac l-a făcut să se înscrie într-un club sportiv. Adrian Ilie a mai frecventat, în România, Clubul Sportiv Şcolar numărul 2 din Constanţa, de la vârsta de 14 ani şi până la 20 de ani.

El a practicat caiac-canoe şi a câştigat o medalie de bronz la caiac 4 la Campionatul Naţional din 1990. În Italia, s-a înscris la clubul „Amici del Fiume” (“Prietenii Râului”), ai cărui reprezentanţi l-au ajutat să se angajeze la firma Azimut, din Avigliana (lângă Torino).

O carieră construită rapid

„Am început de la munca de jos. De obicei, unui muncitor îi trebuie şase luni să înveţe meseria bine. Eu, după două luni, am devenit şef de echipă, iar după un an eram şef de fabrică”, povesteşte Adrian. După numai doi ani, pentru că firma avea din ce în ce mai multe comenzi, directorii l-au încurajat pe român să-şi deschidă propria afacere în aceeaşi hală în care a lucrat până atunci. 

Adrian Ilie a început cu doi muncitori români, iar în scurt timp a ajuns să aibă peste 70 de meseriaşi care lucrau pentru el. „Circa 95% din muncitori sunt români. Nu discriminez pe nimeni, dar cu ei lucrez cel mai bine”, explică Adrian.

Afacerile au mers din plin şi, în 11 ani, a ajuns să aibă şase hale, trei în proprietate şi trei cu chirie, în care s-au construit bărci AZ 46 şi AZ 68 Fly. Din modelul AZ 46 a fabricat cel puţin 500 de bărci. În general, o barcă de minimum 12 metri lungime, care costă peste 500.000 de euro, este gata în trei luni de zile.

„Barca mea e un fel de rulotă a mării“

Adrian Ilie nu a uitat de ţara de unde a plecat. De mai mulţi ani lucrează la proiectul de deschidere a unei fabrici de construcţie a bărcilor în România. A creat chiar şi un prototip de barcă economică, gândită pentru familiile de români care nu-şi permit să cheltuie o sumă prea mare pentru a avea o ambarcaţiune personală.

„Barca mea este un fel de rulotă a mării. Are strictul necesar şi poate fi transportată cu remorca. Costurile de întreţinere sunt reduse, iar motorul consumă foarte puţin. Are un preţ de plecare de 60.000 de euro”, spune Adrian.

Perioada de criză se simte

După salonul de la Genova, din luna octombrie anul trecut, vânzările au scăzut drastic, iar comenzile din partea firmei Azimut sunt puţine. „În această perioadă, încercăm să ne menţinem pe linia de plutire. O mare parte dintre meseriaşii noştri au rămas fără muncă şi s-au întors în România. Încet-încet, încep să vină comenzi şi sperăm ca în curând să trecem peste perioada de criză”, spune Adrian.

El este căsătorit cu o italiancă, Silvia, şi împreună au doi băieţi, Gabriel şi Daniel, de cinci ani şi un an şi jumătate. Visul lor este ca pe viitor să revină în România.

Industria de agrement

Cei 7.458 de kilometri de coastă ai Italiei, cu tot cu insule, au influenţat pozitiv puternica dezvoltare a industriei bărcilor de agrement şi deschiderea de şantiere pe tot teritoriul ţării. La sfârşitul anului trecut, erau înmatriculate 75.203 ambarcaţiuni, dintre care 15.961 cu velă şi 59.044 cu motor, plus alte 198 de iahturi de peste 24 de metri lungime.

Numărul lor este însă mult mai mare dacă luăm în calcul şi ambarcaţiunile neînmatriculate (615.585). Tot în Italia, se organizează în fiecare an şi Salonul Nautic de la Genova.

Vezi pe adevarul.it mai multe fotografii din fabrica lui Adrian

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite