1 din 5 internauţi români din Italia declară venituri de peste 2.350 euro în familie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aproape o cincime dintre internauţii români din Italia spun că au venituri familiale de peste 2.350 de euro, dar o mare parte împart computerul de pe care accesează internetul cu alte persoane.

Trafic.ro, principalul site de monitorizare a traficului internet din România, a realizat un sondaj de piaţă în perioada 15 noiembrie - 15 decembrie 2010. Rezultatele pentru Italia se bazează pe circa 480 de respondenţi, scrie Adevarul.it.

In ceea ce priveşte veniturile lunare personale, aproape un sfert dintre respondenţi (23%) nu au venituri, în timp ce 16,95% au peste 1.640 de euro. Atunci când e vorba de veniturile pe familie, 16,71% au venituri de peste 10.000 RON şi circa 20% venituri între 700 şi 1.170 euro.

Românii din Italia preferă laptopul

Pentru a intra online, internauţii români din Italia folosesc laptopuri (73,79%), desktopuri/PC-uri (46,37%) şi telefoane mobile (14,11%) ori PDA-uri (9,27%). Mulţi internauţi români din Italia împart computerul de pe care au acces la internet cu încă o persoană (41,94%), în timp ce peste o treime (38,31%) folosesc doar ei PC-ul.

Majoritatea (85,89%) navighează zilnic pe internet, în principal de acasă (93,15%), de la serviciu (12,10%) sau folosesc un dispozitiv pentru acces mobil (8,47%).

Potrivit studiului, internauţii români din Italia au folosit internetul în principal pentru a căuta informaţii (86,44%), comunicare/socializare (70,76%), au lecturat bloguri şi forumuri (44,49%), au urmărit clipuri/filmuleţe (37,29%) şi au descărcat/încărcat fişiere online (35,17%).

Sănătatea şi alimentaţia, în topul intereselor

În topul celor mai accesate site-uri de către internauţii români din Italia se află ziarele şi revistele online (63,56%), comunităţile online - hi5, Facebook, Linkedin (61.02%), site-urile cu locuri de munca (41,53%), cele cu profil auto (36,44%), de turism (27,97%), internet banking (25,42%) şi de comerţ electronic (23,31%).

Internauţii români din Italia sunt interesaţi de medicină, sănătate, alimentaţie (49,57%), computere, software, IT, Internet (46,12%), evenimente/ştiri despre România (45,69%), familia, viaţa de cuplu (44,40%), copiii şi educaţia lor (41,81%), bucătărie/ reţele culinare (37,50%), ştiinţă şi tehnică (35,78%), turism (34,91%), auto moto (34,05%) şi modă, cosmetică şi frumuseţe (32,33%).

O treime spun că nu beau

În ceea ce priveşte programele pe care le urmăresc la televizor, acestea sunt emisiunile de ştiri (75,80), filme (70%) divertisment (48,86), talkshow-uri (41,10), emisiuni culturale şi educative (37,9) şi emisiuni sportive şi meciuri (31,96).

O treime dintre internauţii români din Italia spun că nu consumă deloc băuturi alcoolice, însă cei care o fac beau de preferinţă vin (45,18%), bere (39,91%) sau băuturi spirtoase (17,11%).

Dintre electronicele şi electrocasnicele pe care le au la domiciliu, nu lipsesc telefonul mobil (95,45%), calculatorul/laptopul (92,73%), televizorul (91,36%), frigiderul (87,27%) sau maşina de spălat rufe automată (87,27) ori aparatul foto digital (74,55%). De asemenea, internauţii români din Italia mai deţin DVD playere, microunde şi mixere de bucătarie, telefon fix, filtru de cafea, MP3 playere, camera video, biciclete şi centrale termice de apartament.

 Citeşte aici despre rezultatele studiului pe România

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite