1 din 5 internauţi români din Italia declară venituri de peste 2.350 euro în familie
0Aproape o cincime dintre internauţii români din Italia spun că au venituri familiale de peste 2.350 de euro, dar o mare parte împart computerul de pe care accesează internetul cu alte persoane.
Trafic.ro, principalul site de monitorizare a traficului internet din România, a realizat un sondaj de piaţă în perioada 15 noiembrie - 15 decembrie 2010. Rezultatele pentru Italia se bazează pe circa 480 de respondenţi, scrie Adevarul.it.
In ceea ce priveşte veniturile lunare personale, aproape un sfert dintre respondenţi (23%) nu au venituri, în timp ce 16,95% au peste 1.640 de euro. Atunci când e vorba de veniturile pe familie, 16,71% au venituri de peste 10.000 RON şi circa 20% venituri între 700 şi 1.170 euro.
Românii din Italia preferă laptopul
Pentru a intra online, internauţii români din Italia folosesc laptopuri (73,79%), desktopuri/PC-uri (46,37%) şi telefoane mobile (14,11%) ori PDA-uri (9,27%). Mulţi internauţi români din Italia împart computerul de pe care au acces la internet cu încă o persoană (41,94%), în timp ce peste o treime (38,31%) folosesc doar ei PC-ul.
Majoritatea (85,89%) navighează zilnic pe internet, în principal de acasă (93,15%), de la serviciu (12,10%) sau folosesc un dispozitiv pentru acces mobil (8,47%).
Potrivit studiului, internauţii români din Italia au folosit internetul în principal pentru a căuta informaţii (86,44%), comunicare/socializare (70,76%), au lecturat bloguri şi forumuri (44,49%), au urmărit clipuri/filmuleţe (37,29%) şi au descărcat/încărcat fişiere online (35,17%).
Sănătatea şi alimentaţia, în topul intereselor
În topul celor mai accesate site-uri de către internauţii români din Italia se află ziarele şi revistele online (63,56%), comunităţile online - hi5, Facebook, Linkedin (61.02%), site-urile cu locuri de munca (41,53%), cele cu profil auto (36,44%), de turism (27,97%), internet banking (25,42%) şi de comerţ electronic (23,31%).
Internauţii români din Italia sunt interesaţi de medicină, sănătate, alimentaţie (49,57%), computere, software, IT, Internet (46,12%), evenimente/ştiri despre România (45,69%), familia, viaţa de cuplu (44,40%), copiii şi educaţia lor (41,81%), bucătărie/ reţele culinare (37,50%), ştiinţă şi tehnică (35,78%), turism (34,91%), auto moto (34,05%) şi modă, cosmetică şi frumuseţe (32,33%).
O treime spun că nu beau
În ceea ce priveşte programele pe care le urmăresc la televizor, acestea sunt emisiunile de ştiri (75,80), filme (70%) divertisment (48,86), talkshow-uri (41,10), emisiuni culturale şi educative (37,9) şi emisiuni sportive şi meciuri (31,96).
O treime dintre internauţii români din Italia spun că nu consumă deloc băuturi alcoolice, însă cei care o fac beau de preferinţă vin (45,18%), bere (39,91%) sau băuturi spirtoase (17,11%).
Dintre electronicele şi electrocasnicele pe care le au la domiciliu, nu lipsesc telefonul mobil (95,45%), calculatorul/laptopul (92,73%), televizorul (91,36%), frigiderul (87,27%) sau maşina de spălat rufe automată (87,27) ori aparatul foto digital (74,55%). De asemenea, internauţii români din Italia mai deţin DVD playere, microunde şi mixere de bucătarie, telefon fix, filtru de cafea, MP3 playere, camera video, biciclete şi centrale termice de apartament.