Peste 26.000 de firme româneşti în Peninsulă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Statisticile Camerei de Comerţ din Milano arată că în perioada 2004-2007 numărul afacerilor cu titular român din Italia a crescut cu circa 150 la sută. Pe tot teritoriul italian, în 2007, erau

Statisticile Camerei de Comerţ din Milano arată că în perioada 2004-2007 numărul afacerilor cu titular român din Italia a crescut cu circa 150 la sută. Pe tot teritoriul italian, în 2007, erau înregistrate 26.838 de firme individuale administrate de cetăţeni români.

O cincime din totalul firmelor româneşti, 5.123, sunt înregistrate în regiunea Lombardia, în timp ce în provincia Milano sunt 1.514. Cea mai mare creştere a numărului firmelor cu patroni români s-a înregistrat în perioada 2006-2007.

În Lombardia, numărul firmelor româneşti a crescut cu 27% între 2004 şi 2005, cu 22% între 2005 şi 2006, în timp ce între 2006 şi 2007 s-a înregistrat cea mai mare creştere, de 57%.

În domeniul construcţilor sunt înregistrate 4.126 de firme, în cel al activităţilor artizanale 276, iar în comerţ sunt înregistrate 236 de societăţi româneşti.

Pentru a putea deschide o firmă de construcţii, investiţia iniţială nu trebuie să fie una deosebită. Adesea este vorba despre firme cu un singur angajat, iar alteori românii preiau de la angajatorii lor italieni, de obicei persoane în vârstă, afacerile de care succesorii acestora nu sunt interesaţi.

„Ca patron, ai mai multe probleme“

Mircea Popa, de 46 ani, este de peste 10 ani titularul unei firme din Milano cu diferite profile de activitate - construcţii, instalaţii, grădinărit, transport, tâmplărie. El spune că în 1999, când a deschis afacerea, era “pe roşu” în bancă.

A trebuit să plătescă doar o taxă de timbru şi şi-a deschis firma. În 6 luni de zile, muncind foarte mult, făcând multe ore suplimentare, a reuşit să încaseze peste 40.000 de euro.

O afacere personală îţi creează un statut social particular. Mircea Popa explică: “Sigur, ca întreprinzător ai liberatea şi demnitatea ta, iei mereu contact cu problemele pieţei la care trebuie să te adaptezi. Ceilalţi, care sunt angajaţi, te privesc cu o oarecare invidie.”

Cei care îşi deschid o nouă afacere nu pornesc mereu în dezavantaj faţă de cei care sunt deja pe piaţă, mai ales în domeniul construcţiilor.

Mai ales în anul 2007, când sectorul construcţiilor era în plin avânt, noile firme găseau foarte uşor contracte pe piaţă, fără prea mult efort.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite