Sondaj printre italieni despre efectele campaniei de îmbunătăţire a imaginii României, în noiembrie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Efectele campaniei “România. Încântat de cunoştinţă” pe care Agenţia pentru Strategii Guvernamentale  o demarează în Italia şi care urmăreşte îmbunătăţirea imaginii românilor din această ţară, vor fi urmărite prin studii sociologice în rândul italienilor. Acest lucru va fi posibil odată cu încheierea demersului, la sfârşitul lunii noiembrie.

Anunţul a fost făcut luni de reprezentantul  agenţiei „Playteam”, care a realizat campania, Giambattista Giannoccaro,  odată cu prezentarea spoturilor şi materialelor promoţionale la Bucureşti.
El a explicat că demersul Guvernului român a avut două obiective: să schimbe imaginea pe care italienii o au faţă de imigranţii români, dar şi să modifice felul în care aceştia sunt prezentaţi de mass-media din Italia. Giannoccaro a completat că va fi demarat un nou studiu sociologic la finalul campaniei, în care va fi măsurat gradul de percepţie pe care îl au italienii faţă de imigranţii români şi dacă el s-a îmbunătăţit.

Campania media constă în realizarea unui film documentar cu şi despre o serie de imigranţi români din Italia care îşi expun poveştile lor de viaţă, considerate de succes. Filmul a fost împărţit în spoturi publicitare de câte 30 de secunde, care au fost difuzate la toate posturile naţionale de televiziune din Italia. Pe baza documentarului au fost realizate şi o serie de broşuri, care urmează a fi difuzate în oraşele italiene.

De asemenea, va fi creat un pavilion numit „Casa Romania”, care va fi deschis la Milano şi Roma şi prin care vor fi prezentate elemente ale culturii şi tradiţiei româneşti.  Campania este publică şi pe site-ul http://www.romaniapiacerediconoscerti.it

Campania a fost pusă la punct tot după realizarea unui studiu sociologic în rândul italienilor. Acesta a relevat că italienii care cunosc români au o părere mult mai bună despre aceştia, comparativ cu cei care nu au stat de vorbă niciodată cu un conaţional şi care şi-au format opinia exclusiv prin mass-media.

Dintre italienii care au în proximitate români, majoritatea de 81% declară că se înţeleg bine cu aceştia.
Campania a costat 4,2 milioane de euro, din care trei sferturi au fost cheltuiţi pentru achiziţionarea de spaţii publicitare în mass-media italiană.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite