Revista presei italiene
0Presa italiană analizează contradicțiile etice ale cazului Eluana, tânăra aflată în comă vegetativă de 16 ani. Tot în prim plan este menținută și poziția suporterilor
Presa italiană analizează contradicțiile etice ale cazului Eluana, tânăra aflată în comă vegetativă de 16 ani. Tot în prim plan este menținută și poziția suporterilor extremiști, aflați sub comanda mafiei italiene.
"Scandal. Umbra Camorrei în spatele suporterilor" scrie în prima pagină cotidianul "Corriere della Sera". Incidentele legate de partida Roma-Napoli au scos în evidență, din nou, relația dintre mafia italiană și suporterii principalelor echipe de fotbal. Astfel, dintre cei 1000 de suporteri verificați la partida menționată, 200 aveau precedente penale foarte grave (trafic de droguri, furturi, crime). Ministrul de Interne, ministrul Apărării împreună cu prefectul orașului Napoli, după o scurtă perioadă de contradicție (imediat după incident), indică înspre o implicare a mafiei în violențele din stadioane.
"Dreptul de vot pentru imigranți nu garantează integrarea" putem citi în paginile ziarului "La Repubblica". Gianfraco Fini, președintele Camerei, în timpul petrecerii organizate de Partidul Democrat, a rostit de la tribună: "imigranții trebuie să demonstreze faptul că sunt capabili să respecte anumite obligații sociale. Drepturile și obligațiile trebuie să stea împreună." În continuare Fini a amintit că "sunt deja anumiți străini care au drept de vot, sunt cei din cele 27 de state ce aparțin Uniunii Europene. Inclusiv cei care, precum Bulgaria și România, nu au demonstrat o reală dorință de a se integra."
"Planul de salvare a companiei aeriene naționale nu funcționează" scrie în prima pagină "La Stampa". Primarul orașului Milano, Letizia Moratti, este complet neîncrezătoare în planul de rezolvare a crizei prin care trece de mai mulți ani compania Alitalia. În interviul acordat cotidianului "La Stampa", Moratti afirmă: "sper că va fi schimbat iar aceasta este doar o ciornă". Problema principală este presupusa închiderea a aeroportului milanez Malpensa și redimensionarea aeroportului Linate, aparținând aceleiași regiuni. În plus, între sindicate și Guvern discuțiile riscă să înghețe din cauza numărului extrem de mare de muncitori care vor intra în șomaj, conform planului de restructurare.
"De ce prețul benzinei nu coboară odată cu cel al petrolului" se întreabă analiștii cotidianului economic "Il Sole 24 Ore". În ciuda deprecierii barilului de petrol, prețul benzinei și al motorinei rămâne în Italia extrem de ridicat, plasând piața din Peninsulă printre cele mai scumpe din Europa (pe locul 6 în ceea ce privește benzina și pe locul 4 la motorină). Una dintre explicațiile oferite de analiști pune lipsa de reactivitate a pieței italiene pe condițiile economice din ultimii 3-4 ani, când companiile de distribuție au avut o posibilitate de mișcare extrem de scăzută. În plus, acestea încearcă să se adapteze și noilor impozite (cum ar fi Robin Tax).