Explozie de vânzări Dacia în Italia

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Explozie de vânzări Dacia în Italia
Explozie de vânzări Dacia în Italia

Românii imigranţi preferă mărcile mai scumpe. La doar câteva luni de la lansarea Daciei Sandero, italienii au comandat peste 10.000 de automobile.

Vânzările de maşini Dacia s-au dublat în 2009 faţă de anul trecut, în Italia. Modelele preferate ale locuitorilor Peninsulei sunt Logan MCV Station Wagon şi Sandero, acestea fiind asemănătoare cu unele automobile italieneşti, dar la preţuri mai mult decât accesibile.

În 2009, Dacia s-a clasat printre cele mai vândute 20 de mărci din Peninsulă. Cucerind 1% din piaţa italiană de automobile, maşina fabricată la Mioveni a depăşit mărci ca Honda şi Skoda, pentru că este printre cele mai ieftine la categoria sa.

La început, au existat suspiciuni

Davide Girotto, dealer Renault în Torino, recunoaşte că a fost surprins de explozia vânzărilor înregistrate de ultima achiziţie a producătorului francez de automobile: „La început, când singurul model era Logan Berlină, vindeam una, maximum două maşini pe lună. Nici noi nu eram prea convinşi de calitatea maşinilor, mai ales din punct de vedere estetic”.

Mulţi clienţi italieni considerau că aspectul maşinii, nu foarte atrăgător şi departe de standardele de frumuseţe, însemna implicit şi o calitate proastă a automobilului.

Noile modele, Logan MCV Station Wagon şi Sandero, au revoluţionat însă situaţia vânzărilor care au înregistrat o creştere neaşteptată. „Am ajuns la mai mult de 25 de autoturisme pe lună, iar cumpărătorii aşteptau chiar şi opt luni pentru livrare”, povesteşte Girotto. Aceleaşi creşteri mari s-au înregistrat la toţi cei 65 de parteneri Dacia autorizaţi din Peninsulă.

Giovanni Grasso (45 de ani), din Palermo, explică de ce şi-a cumpărat un Logan MCV: „Seamănă foarte mult cu maşinile de familie clasice, este rezistentă, încăpătoare şi mai ales costă jumătate faţă de surorile ei mai cunoscute”.

Mai mult de 85% din cumpărătorii de Dacia sunt italieni. „Românii preferă alte maşini. Au venit aici să muncească şi să câştige mai mult decât în România. Pentru a se simţi realizaţi şi poate puţin din snobism, preferă să circule cu maşini mai scumpe”, spune Davide Girotto.

Cristina Bârsan (39 de ani), mediator cultural la Perugia, explică de ce a preferat să-şi cumpere un Nissan Micra şi nu o Dacie. „În primul rând, dacă voiam Dacia o cumpăram din România, la un preţ mai mic faţă de cel stabilit pentru piaţa italiană. Am preferat altă maşină pentru că Dacia îmi aduce aminte de vremurile vechi, când toţi românii aveau aceeaşi marcă de automobil. Ştiu că modelele sunt complet diferite, dar tot mi se pare o maşină pentru săraci. Am venit în Italia să câştig mai mult decât în România pentru munca mea. Nu aş simţi că fac paşi înainte dacă mi-aş cumpăra o Dacie”, spune Cristina.

Autovehicule rezistente

Pe lângă costurile avantajoase ale autoturismelor Dacia, ceea ce atrage clienţii este rezistenţa maşinilor. „În doi ani, nu am avut absolut nicio problemă cu maşina”, spune Giovanni Grasso.

image

Este o maşină şic, asemănătoare cu surorile ei mai cunoscute, dar costă aproape jumătate de preţ.

image


Giovanni Grasso
comerciant

Automobil ieftin

Dacia este o maşină foarte ieftină în Italia, la categoria ei. Un Logan MCV Station Wagon costă între 12.000 şi 13.000 de euro, în timp ce maşini asemănătoare, dar mai cunoscute ca marcă, ajung la preţ aproape dublu: Renault Scénic-25.000 de euro, iar Fiat Multipla - între 23.000 şi 24.000 de euro. Dacia Sandero poate ajunge la 5.850 de euro, mult mai puţin decât o maşină din categoria ei.

Europa

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite