Dormea în cimitirul de maşini.Acum e patron de service

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un compatriot a reuşit să ridice de la zero o afacere de succes.Eugen Mandanac a transformat, la Roma, un mic service auto într-o hală modernă în care a investit recent un milion de euro.

Echipa sa este alcătuită din opt români. Fost angajat la uzina Steagul Roşu de la Braşov, Eugen Grigoraş Mandanac (47 de ani) s-a hotărât să emigreze în 1993, după ce a trăit experienţa deportărilor în timpul regimului comunist.

Urmărit de fosta Securitate pentru că a participat la revolta anticomunistă de la Braşov, din 1987, Eugen era obligat să-şi schimbe locul de muncă în fiecare lună. A ajuns în Italia fără să cunoască pe nimeni aici şi, timp de câteva luni, a dormit într-un cimitir de maşini.

După ce s-a angajat la o brutărie, a înţeles că trebuie să-şi urmeze pasiunea pentru maşini şi, la scurt timp, şi-a schimbat locul de muncă. În anul 2000 şi-a deschis propria afacere împreună cu alţi doi asociaţi. Între timp, Mandanac a preluat şi acţiunile asociaţilor săi.  

Şi-a păstrat clienţii

Atunci când şi-a deschis afacerea, cei mai mulţi clienţi ai lui Eugen erau italieni. Majoritatea celor care au apelat la firma sa în urmă cu nouă ani i-au rămas clienţi fideli şi apelează la el şi în prezent. „Am învăţat de la italienii serioşi ce înseamnă o afacere, să respecţi clientul şi maşina lui”, povesteşte românul.

Foloseşte numai vopsea ecologică


Pe lângă punctualitate, firma lui Eugen are succes pentru că practică preţuri foarte avantajoase, la nivelul celor din 1993. În schimb, în atelierul său ajung foarte des maşini de lux. Ultimul automobil de acest gen care a ajuns pe mâna angajaţilor săi a fost un Porsche S4, căruia i-au fost schimbate instalaţia electrică, roţile din faţă şi uşile de pe partea dreaptă.

Dincolo de preţuri, Eugen consideră că şi-a atras clienţii şi cu vopseaua ecologică pe care o foloseşte. Cu 30% mai scumpă, noua vopsea nu emană în atmosferă substanţe toxice. Alegerea a făcut-o, în primul rând, pentru a-şi proteja angajaţii.

Cei opt români angajaţi lucrează 10 ore pe zi, cu două pauze. Cu toate acestea, muncitorii nu se plâng de condiţiile de lucru. „Este o satisfacţie deosebită să vezi o maşină cum iese din atelier şi pare nouă”, spune Marian Românu (30 de ani), din Braşov.

image

Am învăţat de la italienii serioşi ce înseamnă o afacere, să respecţi clientul şi maşina lui.

image


Eugen Mandanac
patron service auto

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite