Un nou pod la Veneţia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Prima "trecere" peste Canal Grande, construită după 125 de ani Agitaţie în "Oraşul lagunelor". Au sosit, sâmbătă, din Spania, cele două părţi laterale ale unui nou pod care va lega

Prima "trecere" peste Canal Grande, construită după 125 de ani

Agitaţie în "Oraşul lagunelor". Au sosit, sâmbătă, din Spania, cele două părţi laterale ale unui nou pod care va lega gara de Piazzale Roma. Supranumit de unii "Podul fără nume", podul a fost proiectat de arhitectul spaniol Santiago Calatrava Valls, care îşi demonstrează astfel preferinţele sale pentru liniile curbe. Deşi a fost subiectul unor polemici, podul va permite fluidizarea circulaţiei în zonă. După multe peripeţii şi întârzieri, iată că proiectul începe să prindă viaţă.

S-a încheiat în timp record, la Veneţia (Italia), operaţiunea de instalare a celor două părţi laterale ale celui de-al patrulea pod peste Canal Grande. Au fost instalate rapid, cu ajutorul unei enorme macarale. "A fost într‑adevăr o operaţiune foarte rapidă", a explicat presei Salvatore Vento, director al Dipartimento Politiche territoriali del Comune, responsabil principal al proiectului de construcţie a noului pod veneţian.

Operă a arhitectului spaniol Santiago Calatrava Valls, acesta este primul pod peste Canal Grande construit după 125 de ani. Cele două părţi laterale, cu greutatea de 85 tone fiecare, au ajuns sâmbătă în portul italian. Ele au intrat în Canal Grande după ce au trecut cu multă grijă de faimosul pod Rialto, operaţiune urmărită îndeaproape de mulţi locuitori ai "oraşului lagunelor".

O lungime de 94 de metri şi zece lăţime

Cele două mari piese de oţel, proiectate de arhitectul spaniol Santiago Calatrava, au fost transportate cu ajutorul unei mari ambarcaţiuni. Ele au fost transportate încet pe apele Canalului Grande, până au ajuns la Piaţa Roma, unde au fost instalate. Noul pod pietonal va măsura 94 de metri lungime şi aproape zece metri lăţime. El va fi inaugurat, probabil, la toamnă.

Transportul celor două părţi laterale s-a efectuat fără niciun incident sau întârziere. Sosirea la Piaţa Roma a avut loc la 2.20 (p.m.), cu două-trei ore înainte de ora prevăzută. Momentul cel mai dificil a fost, desigur, trecerea pe sub podul Rialto, din cauza dimensiunilor mari ale pieselor. Vento a precizat că au fost respectate distanţele prevăzute şi operaţiunea s-a realizat "mai bine decât se prevăzuse".

Consultaţii cu cetăţenii pentru nume

Cu toate că pentru traversarea podului Rialto se prevăzuseră vreo două ore, operaţiunea s-a încheiat în numai o jumătate de oră. Persoanele adunate să observe evenimentul au aplaudat, scrie ziarul italian "La Repubblica".

Consilierul local Mara Rumiz a subliniat importanţa noului pod veneţian. Zilele viitoare operaţiunea va continua cu instalarea părţii centrale, care cântăreşte 250 de tone. Şi aceasta va trebui să treacă pe dedesubtul podului Rialto. Rumiz a spus că, până acum, podul s-a numit "al patrulea pod pe Canal Grande", dar nu a exclus consultaţii cu cetăţenii pentru a-l boteza. Operaţiunile de transport au fost urmărite, personal, de primarul Veneţiei, Massimo Cacciari. Costul total al podului se va ridica la 6,4 milioane de euro.

Podul proiectat de arhitectul spaniol Santiago Calatrava Valls este a patra "trecere" peste Canal Grande. Celelalte trei poduri sunt: celebrul Rialto, Accademia şi Scalzi. Canal Grande este principalul canal al Veneţiei. El împarte oraşul în două părţi, având forma literei "S". Veneţia e un oraş împărţit în şase cartiere, cuprinzând 118 insule, 354 poduri şi 177 canale.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite