Cel mai lung tunel submarin din lume

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Construcţia va lega Finlanda şi Ţările Baltice de Europa Centrală Finlanda şi Estonia vor să construiască un tunel prin care să asigure o legătură directă pe calea ferată între

Construcţia va lega Finlanda şi Ţările Baltice de Europa Centrală

Finlanda şi Estonia vor să construiască un tunel prin care să asigure o legătură directă pe calea ferată între capitalele lor. Costurile proiectului sunt uriaşe.

Iniţiativa de a construi cel mai lung tunel submarin din lume - de circa 80 de kilometri - între Helsinki şi Tallinn este susţinută cu tărie de primarii celor două oraşe, Jussi Pajunen, respectiv Edgar Savisaar. Ambele părţi au promis că vor aloca 100.000 de euro pentru studiile preliminare, însă ministerele de resort din cele două ţări au refuzat să asigure finanţarea propriu-zisă a lucrărilor.

Pajunen şi Savisaar au solicitat fonduri de la Uniunea Europeană pentru elaborarea proiectului de cercetare, ale cărui costuri au fost estimate între 500.000 şi 800.000 de euro.

Se aşteaptă ca, în total, costurile de construcţie să atingă mai multe miliarde de euro, însă şi beneficiile pe care tunelul le va aduce, din punct de vedere economic şi al legăturilor pe care le asigură între sudul Finlandei, Ţările Baltice şi restul Europei, sunt importante.

Lucrările vor dura cel puţin 15 ani

Tunelul va fi o prelungire spre Finlanda a liniei ferate Baltica (Rail Baltica), preconizată să "lege" Ţările Baltice cu Europa Centrală, prin Polonia. Dacă UE se va angaja să asigure finanţarea acestuia, studiul de fezabilitate va fi gata până la sfârşitul anului 2009. Primarul oraşului Helsinki, Jussi Pajunen, crede că, dacă toate lucrurile vor decurge bine, tunelul care va traversa Golful Finlandei va fi gata în cel puţin 15 ani.

Primarul Tallinnului, Edgar Savisaar, este şi el optimist, subliniind că tunelul va fi cu siguranţă construit şi va fi foarte profitabil, deoarece va reduce substanţial distanţa pe cale ferată între cele două capitale. "Despre acest subiect s-a vorbit deja acum zece ani în Finlanda, dar la acea vreme cei care au venit cu propunerea au fost ridiculizaţi", a povestit Savisaar.

Varianta de rezervă

Detaliile tehnice ale proiectului, cum ar fi localizarea intrărilor de o parte şi de alta în tunel, nu au fost încă stabilite. Edificarea acestuia a devenit de interes, datorită necesităţii unor mai bune legături pe calea ferată între Polonia şi Ţările Baltice. Există însă în studiu şi o variantă de transportare a vagoanelor pe mare cu ajutorul unor feriboturi.

În lume



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite