Top 10 trenduri eco în business

0
Publicat:
Ultima actualizare:

"Marketingul verde" va deveni mult mai agresiv în 2008, prefigurează analiştii de la GreenBiz.com GreenBiz.com a lansat, săptămâna aceasta, raportul "State of Green Business 2008", în care

"Marketingul verde" va deveni mult mai agresiv în 2008, prefigurează analiştii de la GreenBiz.com

GreenBiz.com a lansat, săptămâna aceasta, raportul "State of Green Business 2008", în care sunt enumerate principalele trenduri "verzi" care vor domina lumea businessului în acest an.

Printre acestea se numără faptul că marile companii tind să-şi ia "obligaţii" publice tot mai sonore vizavi de strategiile de combatere a încălzirii globale. Tot în vârful topului stă faptul că marii producători de maşini vor promova agresiv autovehiculele hibrid, ceea ce va duce la înmulţirea semnificativă a numărului acestora în curând.

De asemenea, avioanele, trenurile, camioanele şi vapoarele vor deveni tot mai "verzi" şi asta pentru că mai toţi actanţii sectorului de transporturi tind să implementeze tehnologii eco-eficiente, care să amelioreze impactul asupra mediului. Un alt trend descris de GreenBiz.com este dezvoltarea "marketing-ul verde", care să ţintească pe de o parte spre consumatorul consacrat de produse eco, dar să atragă şi adepţi din rândul eco-scepticilor.


Eliminarea materiilor prime toxice pare a fi prioritară pentru agenţi economici din arii foarte diferite, arată analiza celor de la GreenBiz. Reciclarea deşeurilor pare a fi un alt sector în care se va investi considerabil, problema depozitării gunoiului devenind o povară de care se încearcă să se scape. Peste 500 de tipuri de businessuri pregătesc proiecte de anvergură de dezvoltare durabilă, în special de utilizare eficientă a resurselor naturale.

Clădirile verzi îşi vor face loc tot mai îndrăzneţ în marile capitale ale lumii, iar băncile vor oferi credite avantajoase pentru investiţiile în energie regenerabilă. Cea mai frecventă sintagmă din sloganurile marilor companii va fi "zero" - în combinaţii de genul "zero emisii", "zero deşeuri" sau "zero carbon". Analiza a fost realizată de Joel Makower şi editorii de la GreenBiz.com pe baza a 20 de indicatori, în încercarea de a răspunde la întrebarea prin ce se traduce responsabilitatea verde în lumea businessului. (Laura Toma)

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite