Formula Verde ia viteză

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În cadrul circuitului automobilistic de Formula 1 de anul viitor, echipele vor include maşini hibrid Bolizii participanţi la cursele de Formula 1 vor intra în era "verde" începând de anul

În cadrul circuitului automobilistic de Formula 1 de anul viitor, echipele vor include maşini hibrid

Bolizii participanţi la cursele de Formula 1 vor intra în era "verde" începând de anul viitor, când organizatorii popularei întreceri vor introduce maşini cu motoare hibride. Un prim pas a fost făcut deja în cursele de endurance. Luna viitoare, în cadrul cursei de la Nurburgring, Germania, fosta vedetă de Formula 1 Heinz-Harald Frentzen va conduce un bolid cu alimentare hibridă, pe benzină şi electricitate.

Decizia organizatorilor şi a echipelor de Formula 1 de a avea o abordare mai ecologică nu are numai raţiuni de marketing sau de responsabilitate socială. Potrivit oficialilor F 1, citaţi de site-ul Popular Science, mişcarea e menită să sincronizeze evoluţia motoarelor de curse cu noile tehnologii hibride folosite în industria constructoare de maşini.

În ultimii ani, industria auto a intrat într-o adevărată cursă pentru implementarea tehnologiilor verzi, menite să reducă emisiile poluante, să reducă dependenţa de combustibili fosili şi chiar să îmbunătăţească performanţele motoarelor.

Pentru că Formula 1 a fost întotdeauna considerat un deschizător de drumuri, începând cu sezonul 2009 va fi introdus un sistem hibrid în maşinile de serie.

Bolidul de 800 de cai putere

Pasionaţii de motoare îşi pot da seama cum va funcţiona sistemul urmărind cursa de endurance de luna viitoare, de la Nurburgring, unde prototipul hibrid botezat Gumpert Apollo va concura direct pe pistă. Maşina de producţie germană, dotată cu sistem hibrid de alimentare cu benzină şi curent electric, va încerca să facă faţă celor 24 de ore de întrecere în faţa bolizilor Porche, BMW şi Aston Martin.

Sistemul maşinii include un motor electric de 100 de kilowaţi, încărcat cu energie provenită de la sistemul de frânare. Acesta suplimentează energia generată de motorul Audi V8 cu două turbine, de 630 de cai putere. Cumulat, combinaţia benzină-electricitate va genera echivalentul a 800 de cai putere. La volanul hibridului se vor afla fostul pilot de Formula 1 Heinz-Harald Frentzen şi pilotul de endurance Dirk Mueller.

Sistemul de frânare, sursa de energie

În cazul maşinilor de Formula 1, tehnologia hibridă nu va folosi energie electrică, ci aşa-numitul "sistem cinetic de recuperare energetică" (KERS). În vreme ce automobilele hibride Toyota Prius folosesc un motor electric alimentat cu baterii încărcate de un dispozitiv pe benzină, KERS stochează energia cinetică generată în timpul frânării pe un disc special. Această energie poate acţiona şi ca impuls suplimentar de viteză. Organizatorii circuitului speră ca noul motor nu numai să economisească energie, dar şi să poziţioneze Formula 1 în lider al noilor tehnologii.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite