VIDEO Exporturile companiilor americane afectate de aprecierea dolarului în faţa euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deprecierea monedei euro din cauza crizei din Grecia ar putea afecta exporturile spre Europa ale companiile americane, în pofida faptului că, pentru moment, ele compensează acest dezavantaj în Asia, scrie presa străină.

Deşi s-au declarat în favoarea unei monede naţionale puternice, autorităţile americane au părut a se acomoda cu această relativă slăbiciune favorabilă exporturilor de produse made în USA, comentează mass media.

Dolarul, care a scăzut în noiembrie până la 1,5 unităţi pentru un euro, s-a întărit în ultimele luni şi s-a stabilit miercuri în jurul a 1,28 unităţi pentru un euro.

Aprecierea relativ rapidă a monedei euro, care s-a accelerat în ultimele zile în faţa euro, ar putea produce astfel temeri în rândul exportatorilor.

Criza financiară din străinătate se poate traduce printr-o încetinire a exporturilor americane, a precizat miercuri Eric Rosengren, unul din liderii băncii centrale americane.

Dacă tendinţa va continua, asta se va întâmpla, a declarat economistul Joel Naroff, în opinia căruia aprecierea dolarului a fost suficient de lungă şi suficient de puternică pentru a începe să afecteze exporturile americane.

SUA au început cu adevărat să ia avans pe pieţele străine datorită slăbirii dolarului, însă, din cauza crizei elene, euro nu încetează să se deprecieze, iar acest lucru ar putea încetini exporturile, susţine Naroff.

Aprecierea dolarului este critică mai ales pentru grupuri precum constructorul aeronautic Boeing, competitorul companiei europene Airbus pe piaţa mondială, în opinia lui Nariman Behravesh, economistul şef al IHS Global Insight.

Astfel, un exportator american trebuie să aleagă între:

- creşterea preţurilor sale în euro, cu riscul de a pierde câţiva clienţi ai produselor sale care s-ar întoarce către concurenţii europeni

- comprimarea marjelor de profit

Vestea bună este că firmele americane au în acest moment marje bune de profit, subliniează Nariman Behravesh, care este de părere că firmele, în loc să-şi reducă marjele de profit, ar putea să-şi adauge noi opţiuni şi servicii.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite