Musulmanii britanici, îndemnaţi să boicoteze curmalele israeliene în timpul Ramadanului - Agenda FP

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Grupul de activişti Friends of Al Asqa face apel la musulmanii britanici să nu mai cumpere curmale produse în Israel, ca formă de protest faţă de ocuparea continuă a teritoriilor palestiniene. Dincolo de importanţa simbolică a fructelor cu care musulmanii termină o zi de post, curmalele reprezintă 15% din exporturile Israelului către UE.

Într-un moment în care ne gândim la oameni mai puţin fericiţi ca noi, ar fi ipocrit şi un afront din partea noastră să ignorăm ce se întâmplă în Palestina, ba mai mult să alimentăm opresiunea cumpărând produse israeliene”, susţine Samiul Joarder, unul dintre reprezentanţii grupului, citat de The Guardian.

Această campanie de „verificare a etichetelor” este susţinută şi de alte grupuri precum War on Want şi Jews Boycotting Israeli Goods, care speră ca acţiunea să reducă veniturile anuale ale Israelului realizate din vânzarea de curmale în spaţiul UE, cifrate în prezent la 80 de milioane de euro anual.

Ambasadorul israelian în Marea Britanie a minimalizat însă ameninţarea cu boicotul şi a susţinut că „Israelul va continua să exporte cu succes curmale, în timp ce alţii aleg să exporte ură”. „Îi încurajăm pe cumpărătorii musulmani să ignore acest nonsens şi să cumpere de două ori mai mult decât de obicei pentru a ajuta la o two-date solution”(parafrazarea sintagmei two-state solution, soluţia celor două state), a adăugat ironic Ron Prosor.

Preţuri fixe de sărbătoare


„Ramadanul este o forţă în toată regula, care mută lumea  - o perioadă impredictibilă a consumerismului vorace. Deşi nu este tocmai uriaşul consumator global care este Crăciunul, Ramadanul se află pe un respectabil loc doi. Mall-urile din Istanbul sunt înţesate de lume şi este una dintre perioadele cele mai aglomerate ale anului pentru dealerii de maşini de lux din Riad. Lanţurile de fast-food oferă promoţii de noapte pentru mâncare, iar egiptenii cumpără de două ori mai multă mâncare decât de obicei”, scrie Vali Nasr în ultima ediţie a FP România.

Anul trecut guvernul din Dubai a impus controale stricte şi inspecţii pentru a descuraja manipularea preţurilor pe piaţa locală în timpul sărbătorii. Ca urmare preţurile la 400 de produse au scăzut cu 40% iar câţiva retaileri au fost amendaţi pentru vânzarea la suprapreţ, scrie Gulf News.

În prezent retailerii îşi stochează alimentele cele mai căutate, precum curmalele, pentru a-i descuraja pe consumatori să stocheze sau să cumpere cantităţi mari en gros, astfel încât să se evite penuria.

„Politica noastră este să nu creştem niciodată preţurile pe cont propriu şi să căutăm să avem aprobarea guvernului înainte. Încercăm să absorbim costurile adiţionale. Anul acesta coşul alimentar de Ramadan va fi mai ieftin cu 10%”, explică V.Nandakumar de la LuLu Hypermarkets.

Cele mai bine vândute alimente în perioada Ramadanului sunt sucurile concentrate, energizantele, orezul, apa şi iaurtul. Dar anul acesta retailerii se aşteaptă la profituri mai mici pentru că mulţi clienţi părăsesc ţara din cauza temperaturilor ridicate pentru vacanţe în străinătate.

Totuşi economistul emiratez Simon Williams consideră că „nu există o presiune pentru a mări preţurile” pentru că inflaţia este sub control şi nu există o cerere destul de mare.
 

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite