Mai este India o ţară săracă?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Autorităţile britanice se întreabă dacă mai este cazul să verse milioane de dolari Indiei ca ajutoare de dezvoltare. Mai ales odată ce clasa de mijloc indiană modernă devine tot mai puternică.

Creşterea economică din Asia anulează experienţa acumulată de secole şi aşteptările că Occidentul va păstra hegemonia pe care a deţinut-o în ultimii 400 de ani. Naţiunile sunt acum greu de catalogat, dacă luăm în considerare faptul că o mare parte a populaţiei din ţări ca Brazilia, China, India are o putere de cumpărare asemănătoare celei din Occident.

Marea Britanie alocă acum mai mult de 450 de milioane de dolari pe an pentru a ajuta India şi plănuieşte să continue cel puţin pentru următorii câţiva ani. Paradoxul este că economia britanică intră şi iese din recesiune, în timp ce produsul intern brut al Indiei creşte cu peste 8% anual. Mai mult decât atât, şi India a intrat în afaceri de filantropie.  În mai, guvernul Indian a anunţat că va dona 5 milioane pentru a ajuta ţările africane să-şi atingă scopurile de dezvoltare. „Nu avem toate răspunsurile, dar avem ceva experienţă în construirea unei naţiuni, experienţă pe care-am fi încântaţi s-o împărtăşim“, spune prim-ministrul Manmohan Singh. Generozitatea lui Singh i-a ofensat şi mirat însă pe britanici.

În 1951, diplomatul Bill Bullitt descria India în revista Life ca „o ţară imensă, cu 357 milioane de oameni, cu resurse naturale enorme şi oameni curajoşi, India nu poate nici să se hrănească singură, nici să se apere de atacuri. Un locuitor al Indiei are media de viaţă la 27 de ani. Venitul anual este aproximativ de 50 de dolari. Aproape 90 din 100 de indieni nu ştiu să citească sau să scrie. Ei trăiesc în mizerie şi frică de foamete. „Astăzi lucrurile stau cu totul altfel.  Speranţa de viaţă este de 67 de ani şi continuă să crească. Modificarea aspiraţiilor clasei de mijloc a Indiei este cea mai importantă schimbare din ultimele două decenii, de la începutul libertăţii economice, relatează Patrick French pentru Foreign Policy.

Clasa de mijloc indiană modernă are acum o nouă şansă de a-şi modela destinul într-un fel în care înainte era de neconceput. Oamenii pot să se mute în propria lor casă, folosind un credit pentru locuinţă,  „familia la comun” devenind o situaţie a trecutului. Ei pot acum să-şi achiziţioneze şi o altă maşină, nu doar clasicele Ambassador sau Fiat. Pot călători în străinătate şi pot vedea cum trăiesc oamenii în alte ţări. Pot privi politicienii acceptând mită sau dansând cu prostituate în Banega Crorepati, o adaptare indiană a emisiunii „ Cine vrea să devină milionar?“.

În prezent, eroii naţionali indieni sunt oamenii de afaceri care au reuşit pe propriile picioare să se ridice deasupra condiţiei de sărac al Indiei, cum e Indra Nooyi, Chief Executive Officer( CEO) la PepsiCo.

În lume



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite