Politicienii germani evită politica online

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Semnal FP. Partidele din Gernania văd Internetul doar ca pe un instrument de a-şi face publicitate, nu şi ca pe un mod de a strânge fonduri,  de a atrage voluntari şi de a crea mişcări de susţinere a candidaţilor - parcă se tem de puterea de mobilizare a maselor.

Mulţi se întreabă de ce preşedintele american Barack Obama este mai popular în Europa decât lideri precum Angela Merkel, Silvio Berlusconi sau Nicolas Sarkozy. Pe lângă carisma acestuia, o explicaţie ar putea fi modul în care şi-a dus campania electorală din 2008.

Establishment-ul politic european s-a grăbit să urmeze acest model de succes. În prezent aproape fiecare politician are un canal propriu de YouTube, o pagină de Facebook sau un blog. Mai mult, peste 600 de politicieni germani au participat la un curs despre stilul de "campanie Obama", scrie Washington Post

Chiar dacă la nivel retoric interesul pentru campania online a crescut, mai ales în Germania care se apropie de ziua alegerilor, partidele şi candidaţii n-au dovedit că au strategii coerente şi dinamice pentru web. Multe dintre posturile de pe bloguri sunt ştiri vechi culese din presă iar grupurile lor de Facebook sunt mai sărace la numărul de prieteni decât cele ale unui adolescent american mediu. 

„Politicienii nu crează aceste spaţii virtuale pentru a comunica cu alegătorii, ci pentru a arăta presei că sunt moderni şi importanţi”, explică un reprezentant al CDU.

La rândul său, Markus Beckedahl, cunoscut  blogger şi consultant new-media, consideră că principalele partide sunt birocraţii masive, etanşe, care se tem să-şi asume riscuri politice, aşa cum se întâmplă în SUA. „Politicienii se tem să nu piardă controlul, aşa că nu au o strategie de interacţiune. Site-urile lor sunt doar afişe virtuale cu filmuleţe plictisitoare şi foarte puţini dintre ei interacţionează cu utilizatorii”, explică el.

Există însă şi excepţii notabile, precum candidaţii pentru postul de cancelar: Angela Merkel şi ministrul de externe Frank-Walter Steinmeier.

Votanţii online

Dacă politicienii nu înţeleg puterea politică a Internetului, cetăţenii sunt din ce în ce mai puţini implicaţi în politica mare şi preferă să se refugieze în virtual. De această ruptură între politicieni şi cetăţeni europeni încearcă să profite grupările extremiste marginale, care sunt din ce în ce mai active online. Prin cântece, jocuri şi reţele sociale ei îşi răspândesc mesajul şi caută să mobilizeze resurse umane şi economice.

Pentru detalii şi subiecte adiacente, consultaţi şi:

BBC : German hard left set to gain ground

On a market square in western Germany, in front of 100 people, a German MP sings about life being just like a game of Monopoly. The Bundestag bard is Diether Dehm, from Die Linke - the Left party. The monopoly game in his song is an ideological tussle between capitalism and the workforce. Mr Dehm tells me that his party is the only one in Germany to really care about the workers.

IHT: Social Media in Germany: 5 Years Behind-Still Lots to Learn

Weiß argues that blogging and social media adoption in Germany is far behind similar trends in the U.S. and elsewhere in the world. Blogs are still considered suspect and have almost no influence over local or national politics. The mainstream media still likes to describe the Internet as a dangerous place, full of malware, porn, and scammers.

German Elections: No Intrigues and Upstages

Last year, the Germans had followed the 2008 US presidential election with a lot of enthusiasm. When Obama came calling in July last year and delivered his speech at the Victory Column in Berlin, an estimated 200,000 people turned out to witness the visit and listen. The Germans had hoped for a similar atmosphere but with few days to the election, the campaign is arousing.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite